Lockout?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

Victoriasmor88

2skønnebørn skriver:

enten har du misforstået din mand, eller også har han sovet i timen :-)    Børnene må kun være sfO i den normale åbningstid, de kan blive undervist at de lærere som evt er tjenestemands ansatte, men de må kun undervise de børn som de normalt underviser. Pædagoger i Sfo må ikke passe børn i den tid de ville have været i skole. Vi forældre må ikke engang lave fælles pasning i fX skolens eller Sfo lokaler. Hilsen en der sidder i skolebestyrelsen og er blevet informeret af skolelederen :-)

Eftersom min mand arbejder på Danmarks største skole og de har åbent  fra 8 til lukketid i SFO for børn ti og med 3. klasse tror jeg ikke at det er helt ulovligt det de laver. 

Det hedder sig at du ikke må sætte en pædagog til at lave en læreres arbejde. Det vil sige at de ikke må undervise eleverne. 

Udover dette må en skoleleder gerne bede en pædagog om at holde tilsyn, det er heller ikke at overtage en læreres arbejde, og at holde tilsyn kan sagtens foregå i skoletiden..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Victoriasmor88

Yurie skriver:

Kan det ikke være forskelligt fra kommune fra kommune?

Altså alle skoler i Svendborg kommune holder åbent i SFO fra kl. 7 til lukketid for børn i alderen 0- 5 klasse  

Anmeld

20. marts 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Yurie skriver:

Kan det ikke være forskelligt fra kommune fra kommune?

Ikke i flg vores skoleleder, det spurgte jeg nemlig om. det er ens regler for alle og ikke noget den enkelte kommune bestemmer. Det er kl som varsler lockout og dem der sætter regler. Samtidig med at man ikke må lave konfliktramt arbejde, hvilket det er hvis fx en pædgog passer børnene i den tid de skulle have været skole

Anmeld

20. marts 2013

TNBC

Prinsesse2ben skriver:

Altså alle skoler i Svendborg kommune holder åbent i SFO fra kl. 7 til lukketid for børn i alderen 0- 5 klasse  

Præcis.
Jeg kender ikke til reglerne her hvor jeg bor.

Anmeld

20. marts 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Prinsesse2ben skriver:

Eftersom min mand arbejder på Danmarks største skole og de har åbent  fra 8 til lukketid i SFO for børn ti og med 3. klasse tror jeg ikke at det er helt ulovligt det de laver. 

Det hedder sig at du ikke må sætte en pædagog til at lave en læreres arbejde. Det vil sige at de ikke må undervise eleverne. 

Udover dette må en skoleleder gerne bede en pædagog om at holde tilsyn, det er heller ikke at overtage en læreres arbejde, og at holde tilsyn kan sagtens foregå i skoletiden..  

Meget interessant, så er det jo mig som er misinformereT, den vil jeg da straks bringe videre til min skoleleder. Men tror du en pædagog vil holde tilsyn? og de må det for deres fagforening? 

Anmeld

20. marts 2013

TNBC

2skønnebørn skriver:

Ikke i flg vores skoleleder, det spurgte jeg nemlig om. det er ens regler for alle og ikke noget den enkelte kommune bestemmer. Det er kl som varsler lockout og dem der sætter regler. Samtidig med at man ikke må lave konfliktramt arbejde, hvilket det er hvis fx en pædgog passer børnene i den tid de skulle have været skole

De ser efter og leger med børnene. De skal jo ikke sidde og undervise dem.
Der er åbenbart nogen der gør.

Anmeld

20. marts 2013

Sara.

2skønnebørn skriver:

Meget interessant, så er det jo mig som er misinformereT, den vil jeg da straks bringe videre til min skoleleder. Men tror du en pædagog vil holde tilsyn? og de må det for deres fagforening? 

Jeg linket lige igen

http://www.bupl.dk/7BCCA701A96AD4B9C1257B250031C42 9

Anmeld

20. marts 2013

Lullaby

Prinsesse2ben skriver:

Det er ulovligt. Så det tror jeg ikke de gør..

Anmeld

20. marts 2013

Lullaby

Yurie skriver:

De ser efter og leger med børnene. De skal jo ikke sidde og undervise dem.
Der er åbenbart nogen der gør.

Det må de ikke. Det er ulovligt så mon dog de gør..

Anmeld

20. marts 2013

Lullaby

Prinsesse2ben skriver:

Plejer sfoen at have åbent hele tiden? Ellers må den altså ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.