Lockout?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2013

bøllen

henh01 skriver:

Jeg har ikke læst alle indlæggene, men ville blt fortælle at der skal være møde her på fredag - i så fald der ikke opnåes enighed vil lockouten i første omgang udskyde i 14 dage - hvis der stadig ikke er enighed indenfor de første 14 dage vil den blive udskudt i endnu 14 dage og først d 3. maj vil der være direkte lock out.

Skolerne må IKKE tilbyde nogen former for pasning i skoletiden, medmindre der er timer på skemaet der ikke styres af de lærere der er medlemme af denne overenskomst og dermed ikke er omfattet af strejken. Børnene vil derfor opleve hullede skemaer og pasning i SFO'en når denne åbner som vanligt.

Er du meget inde i tingene omkring denne konflikt ?? 

Hvis kan du måske svare på et spørgsmål for mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Victoriasmor88

Lullaby skriver:

Hos os har specialpædagoger en elev de følger. Hvis den elev ikke er der må de ikke føre tilsyn med andre. De er ansat på cprnr. Så forstår ikke hvordan han kan have råd til at have nogle til at rende rundt uden at lave noget..

Altså nu behøver det jo ikke være på alle skoler som på den du beskriver Min mand har omkring 70 ansatte og jeg tror faktisk godt han er klar over hvilke vilkår de er ansat på. Han sidder iøvrigt ved siden af og fortæller mig at pægagoger kan være ansat på mange forskellige vilkår

Anmeld

20. marts 2013

Victoriasmor88

piadas skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke, om andre allerede har spurgt, men det kræver vel, at pædagogerne er villige til at påtage sig nogle ekstra timer, for så får de jo pludselig alle børnene i de timer, de ellers er i skole?

Altså visse pædagoger har jo 37 timer og alt efter hvilke vilkår de er ansat på kan de jo sættes til forskelligt arbejde. Det er altså ikke kun SFO. Så de skal ikke påtage sig ekstra timer.. Hvis en pædagog kun er vant til at arbejde morgen og eftermiddag i en SFO så skal pædagogen ikke påtage sig ekstra timer, det kan man ikke forlange. Men en fuldtidsansat pædagog, som f.eks følger forskellige timer i en klasse grundet problematikker kan sagtens blive sat til at holde tilsyn med en klasse selvom læren ikke er tilstede, der må bare ikke undervises. 

Anmeld

20. marts 2013

Victoriasmor88

Lullaby skriver:

Hos os har specialpædagoger en elev de følger. Hvis den elev ikke er der må de ikke føre tilsyn med andre. De er ansat på cprnr. Så forstår ikke hvordan han kan have råd til at have nogle til at rende rundt uden at lave noget..

Hvor skriver jeg iøvrigt at pædagogerne bare render rundt og ikke laver noget? De laver det arbejde de er ansat til og som deres leder finder relevant. Det kan f.eks være at holde tilsyn med elever der i dette tilfælde opholder sig på skoletorvet. Vi snakker altså en skole med 1000 elever, så der er nok at lave. 

Anmeld

20. marts 2013

roenlund

henh01 skriver:

Jeg har svært ved at tro at denne lockout bliver til noget. Som jeg skriver længere oppe vil den tidligst træde i kraft d 3 maj da den kan blive udskudt 2*14 dage i så fald der ingen enighed opnåes.

Den kan træde i kraft  d 2 april hvis forligsinstitutionen ikke mener at der er mere at forhandle om. Kun hvis der er gang i forhandlingerne udskydes lockouten.

Anmeld

20. marts 2013

Victoriasmor88

roenlund skriver:

Den kan træde i kraft  d 2 april hvis forligsinstitutionen ikke mener at der er mere at forhandle om. Kun hvis der er gang i forhandlingerne udskydes lockouten.

præcis !!

Anmeld

21. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
henh01 skriver:

Jeg har ikke læst alle indlæggene, men ville blt fortælle at der skal være møde her på fredag - i så fald der ikke opnåes enighed vil lockouten i første omgang udskyde i 14 dage - hvis der stadig ikke er enighed indenfor de første 14 dage vil den blive udskudt i endnu 14 dage og først d 3. maj vil der være direkte lock out.

Skolerne må IKKE tilbyde nogen former for pasning i skoletiden, medmindre der er timer på skemaet der ikke styres af de lærere der er medlemme af denne overenskomst og dermed ikke er omfattet af strejken. Børnene vil derfor opleve hullede skemaer og pasning i SFO'en når denne åbner som vanligt.

Det har du misforstået. Hvis forligskvinden mener, at der KAN opnås enighed, kan hun udskyde lockouten 14 dage. Hvis hun ikke vurderer, der er mulighed for enighed, træder lockouten i kraft 1. april. 

Hvis lockouten i første omgang udskydes 14 dage, og der efterfølgende stadig er en mulighed for enighed, kan selve forligsinstitutionen udsætte lockouten endnu 14 dage. 

Men - den bliver altså ikke udskudt, hvis der ikke er basis for et forlig, så 1. april er fortsat en mulighed/risiko. 

Anmeld

21. marts 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
henh01 skriver:

pædagogerne er kun på arbejde i deres vante skema.

Leder, inspektører osv har andre regler og det samme har lærere der ikke med medlem af KL eller uddannelsesforbundet - de må/skal alle være på arbejde dog må de ikke påtage sig timer andet end deres vante skema, dette betyder at børnene vil have hullede skemaer og at man SELV skal udfylde pasningen i hullerne - samtidig må pasningen af egne børn ikke ske på skolens område.

Lærere, der ikke er medlem af KL? 

Anmeld

21. marts 2013

Moma

Prinsesse2ben skriver:

Eftersom min mand arbejder på Danmarks største skole og de har åbent  fra 8 til lukketid i SFO for børn ti og med 3. klasse tror jeg ikke at det er helt ulovligt det de laver. 

Det hedder sig at du ikke må sætte en pædagog til at lave en læreres arbejde. Det vil sige at de ikke må undervise eleverne. 

Udover dette må en skoleleder gerne bede en pædagog om at holde tilsyn, det er heller ikke at overtage en læreres arbejde, og at holde tilsyn kan sagtens foregå i skoletiden..  

Som en anden skriver har vi i vores kommune fået af vide af kommunens skoledirektør (eller hvad hans tittel nu er), at da det er et lockout må SFOens personale ikke passe vores børn i den normale skoletid. Vi kan aflevere vores børn fra 6.45-7.55 og igen fra kl. 13.00-17.00. Der stod endda i brevet at forældre ikke må arrangere pasning eller undwrvisning på skolen. Børnene må ikke være på skolen i den normale undervisning. Kun de børn der har en lærer, der er tjenestemand. 

Men til spørgsmålet, så har vi mine svigerforældre, der er pensionister, så de vil passe vores datter. 

Anmeld

21. marts 2013

wamse

Moma skriver:

Som en anden skriver har vi i vores kommune fået af vide af kommunens skoledirektør (eller hvad hans tittel nu er), at da det er et lockout må SFOens personale ikke passe vores børn i den normale skoletid. Vi kan aflevere vores børn fra 6.45-7.55 og igen fra kl. 13.00-17.00. Der stod endda i brevet at forældre ikke må arrangere pasning eller undwrvisning på skolen. Børnene må ikke være på skolen i den normale undervisning. Kun de børn der har en lærer, der er tjenestemand. 

Men til spørgsmålet, så har vi mine svigerforældre, der er pensionister, så de vil passe vores datter. 

Det er præcis det, som vi fik af vide i går aftes til forældremøde på skolen

Jeg tilbød nemlig at komme over på skolen, og være sammen med børnene, og så skulle de bare i sfo senere, men det måtte man ikke.

Pædagogen er der kun fordi hun i forvejen har timer med 0. klasse, men hun måtte ikke på nogen måde lave noget med børnene, hun skulle kun være der som tilsyn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.