Han passer slet ikke sine dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

C-Dog

MiichellaMalou skriver:

Jamen du har helt ret og det er jo de ting jeg vil undgå også synes jeg i det hele taget bare det er så ulækkert når der lugter så klamt.. Og det skal min baby heller ikke leve med det alt for klamt. Så enten passer han de dyr ordentlig ellers aflevere jeg dem et sted og skrider selv.

Men altså hvorfor skal i overhovedet ha et barn når i ikke engang kan passe dyrene? Jeg må indrømme jeg synes det er dybt uansvarligt, af jer begge. Hvis i ikke kan være modne nok til at passe to dyr, jamen hvorfor så udsætte en baby for at få jer som forældre? Det er jo lige så meget dit ansvar som hans. Hvis man vil være forældre må man kunne se ud over sin egen næse og ta ansvar. Det er der ingen af jer der gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

Skouboe skriver:

En lille sidebemærkning: 

Du ved godt at du helst ikke må tømme kattebakke som gravid, ikke?

Toxoplasmose:

Hvis gravide smittes for første gang under graviditeten, kan parasitten overføres til barnet, som kan få øjenskader og/eller bl.a. hydrocephalus. Ofte fødes barnet uden symptomer. Børn med medfødt toxoplasmose har senere i livet en øget risiko for at få en aktivering af infektionen, ofte i form af chorioretinitis.

Gode råd om hvordan man kan undgå smitte med toxoplasmose:

1. Undgå at spise råt eller ikke gennemstegt kød
  2. Det er meget vigtigt at have god hånd- og køkkenhygiejne
  3. Undgå at smage på fars ved madlavning
  4. Vask grønsager og frugt grundigt 
  5. Benyt handsker ved kontakt med jord eller vask hænderne grundigt bagefter
  6. Undgå upasteuriseret mælk
  7. Undgå direkte kontakt med kattebakke, lad en anden person end den gravide tømme og skolde bakken hver dag

Afdelingens læger på Parasitologisk Laboratorium står til rådighed med råd og vejledning omkring toxoplasmose.

Jo det ved jeg godt. Men når jeg ikke har en støtte i min kære kæreste må jeg selv ordne det. men bruger handsker og vasker finger og bruge det der håndsprit efter

Anmeld

18. marts 2013

B&J

MiichellaMalou skriver:

Har jeg sagt han siger intet. Så må se om han bliver voksen. Ellers aflever jeg ilderne og skrider selv

håber godt nok du står ved dit ord, især ved dyrne fordi de skal ikke lide

Anmeld

18. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

FrkHamilton skriver:

Men altså hvorfor skal i overhovedet ha et barn når i ikke engang kan passe dyrene? Jeg må indrømme jeg synes det er dybt uansvarligt, af jer begge. Hvis i ikke kan være modne nok til at passe to dyr, jamen hvorfor så udsætte en baby for at få jer som forældre? Det er jo lige så meget dit ansvar som hans. Hvis man vil være forældre må man kunne se ud over sin egen næse og ta ansvar. Det er der ingen af jer der gør.

Det var ikke planlagt og den der udtales synes jeg sgu ikke er okay. Jeg har ikke bedt om hans dyr og vi havde den aftale hvis han skulle have de dyr skulle han selv passe dem. Og jeg passer mine katte selvom jeg faktisk ikke må skifte den kattebakke. Og jeg ved jeg skal nok klarer et barn. Om jeg er alene eller ej.

Anmeld

18. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

B&J skriver:

håber godt nok du står ved dit ord, især ved dyrne fordi de skal ikke lide

Det gøre jeg. For synes det er så synd for dem. Og de er bedre tjent med nogen der kan tage dem mere ud og passer dem ordentlig, hvis ikke det var fordi jeg var lidt bange for dem da de kan finde på at bide.

Anmeld

18. marts 2013

B&J

MiichellaMalou skriver:

Det gøre jeg. For synes det er så synd for dem. Og de er bedre tjent med nogen der kan tage dem mere ud og passer dem ordentlig, hvis ikke det var fordi jeg var lidt bange for dem da de kan finde på at bide.

nej men hvis han ikke lytter på dig, så find en hanske også tage dem i en boks kasse også få dem afsted for de skal ikke lide en dag mere...

Anmeld

18. marts 2013

MorTilEn2013Dreng

B&J skriver:

nej men hvis han ikke lytter på dig, så find en hanske også tage dem i en boks kasse også få dem afsted for de skal ikke lide en dag mere...

Det gøre jeg også. Men nu får han en uge til at vise han kan tage sig sammen og passe dem og jeg ikke skal gøre det

Anmeld

18. marts 2013

B&J

MiichellaMalou skriver:

Det gøre jeg også. Men nu får han en uge til at vise han kan tage sig sammen og passe dem og jeg ikke skal gøre det

ej undskyld en hel uge, hvis han gør det godt i den uge men næste ugen er det forfra eller den 3 uge er det forfra igen som det tit sker hos nogle.

Anmeld

18. marts 2013

C-Dog

MiichellaMalou skriver:

Det var ikke planlagt og den der udtales synes jeg sgu ikke er okay. Jeg har ikke bedt om hans dyr og vi havde den aftale hvis han skulle have de dyr skulle han selv passe dem. Og jeg passer mine katte selvom jeg faktisk ikke må skifte den kattebakke. Og jeg ved jeg skal nok klarer et barn. Om jeg er alene eller ej.

Jeg ved jo kun det du skriver og ud fra det har jeg da mine tvivl om, om i egner jer til at være forældre når i ikke engang passer jeres dyr optimalt. Hvis du ingen bemærkninger omkring din situation ville have, så holder jeg da mund. Men ja, man tænker sit udfra det du skriver.

Anmeld

18. marts 2013

1990h

MiichellaMalou skriver:

Jeg kunne snart få et føl på min kæreste. Han har ikke givet sine ilder mad i to eller tre dage han skifter dem ikke særlig tit og hele lejligheden stinker bare. Det er så pisse ulækkert og sådan skal mit barn bare ikke vokse op i en klam lejlighed der stinker.. Og han bliver skide sur hver gang jeg siger noget om det.

når man bor under samme tag er der i mine øjne ikke noget der dit eller mit..slet ikke under samme tag..i mine øjne burde du også tage ansvar for hans ildere og det samme burde han for dine katte..i har valgt dyrene og de har bestemt ikke valgt jer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.