tarkoflen skriver:
Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende! Men du er nødt til at give ham tid... Så gammel er du altså ikke! Det er vigtigere, at han er klar end at du får din baby NU!
Jeg er gravid med vores første barn, og bliver 33 lige inden jeg føder! Jeg har været skruk siden jeg var 19, og var overbevist om, at jeg havde begge mine børn inden jeg blev 25! Sådan blev det ikke, for jeg prioriterede højere, at jeg havde fundet den rigtige at få dem med! Og det fortryder jeg på ingen måde! Du har fundet ham, du vil have børn med, glæd dig over det og giv ham noget tid!
Tag en fuldstændig pause fra ALT babysnak i et halvt år, hvor l koncentrerer jer om hinanden, tag ud og rejs, nyd at l ikke har nogen forpligtelser og kom hjem med fornyet energi og måske kæresten kan mærke, at der ikke er noget pres, og det lige så stille kommer... Og når jeg siger, at du skal lægge alt snak om babyer på hylden, så mener jeg ikke i en måned, men flere måneder, lav en aftale om, at l slet ikke snakker om det før efter sommerferien eller lignende, og så har han fuldstændig ret til at stoppe dig, hvis du ikke overholder aftalen!
Jeg kunne forestille mig, at det aller størreste turnoff for at blive klar, er en kæreste, der køber babytøj og snakker meget om baby! Snak med dine veninder, skriv herinde, men skån din kæreste, selvom du synes det er frustrerende!
Undskyld dette skal ikke misforstås, men det har jo ikke noget at gøre med at du eller andre kvinder får børn som 30 årige eller ældre. Hvis jeg nu har det sådan at jeg synes alderen har noget og sige, så er det jo ligemeget med andres erfaring.. Jeg vil gerne være ung med mine børn og det er der forskellige meninger om hvornår man er det. og min er at det snart kommer til og knibe med det. Desuden, så tænker jeg også at det kommer til og tage længe for mig og blive gravid, da min cyklus er MEGET svingende..
Men til det andet du skriver vil jeg sige følgende:
1. Sidste år i April lovede han mig at vi skulle starte PB omkring september og i mellemtiden snakkede vi slet ikke baby. Da det kom til stykket var han ikke klar alligevel, jeg var ked af det, men han sagde at vi kunne starte til januar, dette gik heller ikke og ja, jeg gik igang med HPV-vaccinen og nu er aftalen at efter den, så snakker vi om det!
2. Ferie hvor vi kan nyde hinanden, det er vi igang med at planlægge. 14 dage til udlandet til sommer 
3. Vi nyder i fovejen hinanden og har det bare fantastisk sammen 
4. Jeg vil gerne understrege at min kæreste IKKE ved at jeg har købt babytøj at selvsamme årsag som du skriver. Jeg er altså ikke dum.
5. Hvorfor tror du jeg skriver dette indlæg?? For at skåne min kæreste og faktisk også veninder.