Tror aldrig vi kommer videre mht. PB.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

Miss-86

Team Putte skriver:

er du 86'er? Så har du masser af tid endnu.. Jeg er 83'er og min datter bliver snart 9 mdr.. Hun er mit første barn og jeg Elsker så meget at jeg ventede på den rigtige mand, der var klar og jeg mere moden og med mere livserfaring i bagagen giv din kæreste tid til at blive klar og sørg for ik at drukne ham i dårlig samvittighed.. Så skal det nok komme stille og roligt

Ja, jeg er 86'er. Undskyld dette skal ikke misforstås, men det har jo ikke noget at gøre med at andre kvinder får børn som 30 årige eller ældre. Hvis jeg nu har det sådan at jeg synes alderen har noget og sige, så er det jo ligemeget med andres erfaring.. Jeg vil gerne være ung med mine børn og det er der forskellige meninger om hvornår man er det. og min er at det snart kommer til og knibe med det. Desuden, så tænker jeg også at det kommer til og tage længe for mig og blive gravid, da min cyklus er MEGET svingende.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Miss-86

Stivdie skriver:

Jeg vil godt give dig ret! En årgang 86 har MASSER af tid! Jeg er en årgang 84 og er kun lige blevet gravid med 1. barn. Og ja, der er da også en del i min omgangskreds, der fik børn tidligt og er i gang med nr. 2, men det er dem, der ikke prioriterede deres uddannelse! Det gjorde jeg, og jeg synes det er fantastisk at vide, at jeg vil kunne forsørge mit barn og at jeg i øvrigt har et job, der venter på mig :-)
Af dem, der prioriterede uddannelsen har jeg kun en gravid veninde og to, der lige har fået barn.

Husk på, at den gennemsnitlige alder for 1. gangs fødende er 29 år, så der er altså slet ingen grund til panik endnu

Undskyld dette skal ikke misforstås, men det har jo ikke noget at gøre med at andre kvinder får børn som 30 årige eller ældre. Hvis jeg nu har det sådan at jeg synes alderen har noget og sige, så er det jo ligemeget med andres erfaring.. Jeg vil gerne være ung med mine børn og det er der forskellige meninger om hvornår man er det. og min er at det snart kommer til og knibe med det. Desuden, så tænker jeg også at det kommer til og tage længe for mig og blive gravid, da min cyklus er MEGET svingende..
Jeg kan ikke bruge statistikker til noget i denne sammenhæng, selvom jeg godt ved at I skriver det for at få mig til at tage den med ro. MEN det gør jeg nu allerede. Jeg skulle bare ud med min frustration og hvis ikke baby.dk, hvor så?

(håber virkelig ikke der kommer sure miner over dette)

Og til det med uddannelse, så har vi begge været uddannet i 5 år med jobs begge 2. Sååe det har intet med det at gøre for vores vedkommende. Jeg blev først skruk sommeren, før min 25 års fødselsdag (har fødselsdag i november)

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

tarkoflen skriver:

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende! Men du er nødt til at give ham tid... Så gammel er du altså ikke! Det er vigtigere, at han er klar end at du får din baby NU!

Jeg er gravid med vores første barn, og bliver 33 lige inden jeg føder! Jeg har været skruk siden jeg var 19, og var overbevist om, at jeg havde begge mine børn inden jeg blev 25! Sådan blev det ikke, for jeg prioriterede højere, at jeg havde fundet den rigtige at få dem med! Og det fortryder jeg på ingen måde! Du har fundet ham, du vil have børn med, glæd dig over det og giv ham noget tid!

Tag en fuldstændig pause fra ALT babysnak i et halvt år, hvor l koncentrerer jer om hinanden, tag ud og rejs, nyd at l ikke har nogen forpligtelser og kom hjem med fornyet energi og måske kæresten kan mærke, at der ikke er noget pres, og det lige så stille kommer... Og når jeg siger, at du skal lægge alt snak om babyer på hylden, så mener jeg ikke i en måned, men flere måneder, lav en aftale om, at l slet ikke snakker om det før efter sommerferien eller lignende, og så har han fuldstændig ret til at stoppe dig, hvis du ikke overholder aftalen!

Jeg kunne forestille mig, at det aller størreste turnoff for at blive klar, er en kæreste, der køber babytøj og snakker meget om baby! Snak med dine veninder, skriv herinde, men skån din kæreste, selvom du synes det er frustrerende!

Undskyld dette skal ikke misforstås, men det har jo ikke noget at gøre med at du eller andre kvinder får børn som 30 årige eller ældre. Hvis jeg nu har det sådan at jeg synes alderen har noget og sige, så er det jo ligemeget med andres erfaring.. Jeg vil gerne være ung med mine børn og det er der forskellige meninger om hvornår man er det. og min er at det snart kommer til og knibe med det. Desuden, så tænker jeg også at det kommer til og tage længe for mig og blive gravid, da min cyklus er MEGET svingende..

Men til det andet du skriver vil jeg sige følgende:

1. Sidste år i April lovede han mig at vi skulle starte PB omkring september og i mellemtiden snakkede vi slet ikke baby. Da det kom til stykket var han ikke klar alligevel, jeg var ked af det, men han sagde at vi kunne starte til januar, dette gik heller ikke og ja, jeg gik igang med HPV-vaccinen og nu er aftalen at efter den, så snakker vi om det!

2. Ferie hvor vi kan nyde hinanden, det er vi igang med at planlægge. 14 dage til udlandet til sommer

3. Vi nyder i fovejen hinanden og har det bare fantastisk sammen

4. Jeg vil gerne understrege at min kæreste IKKE ved at jeg har købt babytøj at selvsamme årsag som du skriver. Jeg er altså ikke dum.

5. Hvorfor tror du jeg skriver dette indlæg?? For at skåne min kæreste og faktisk også veninder.

Anmeld

18. marts 2013

B&J

jeg er lige glad med jeres alder men hvor længe har i været sammen???

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

B&J skriver:

jeg er lige glad med jeres alder men hvor længe har i været sammen???

Tak

Vi har været sammen i 9 år

Anmeld

18. marts 2013

B&J

Miss-86 skriver:

Tak

Vi har været sammen i 9 år

jamen så holder jeg skisme med dig, kan godt forstå hvordan du har det så for det er jo ikke helt nyt og ikke noget der lige kommer springende frem at i skal være forælder sammen så....

men håber i finder en løsning for kan godt forstå du er ved at være klar til at være mor

Anmeld

18. marts 2013

tarkoflen

Miss-86 skriver:

Undskyld dette skal ikke misforstås, men det har jo ikke noget at gøre med at du eller andre kvinder får børn som 30 årige eller ældre. Hvis jeg nu har det sådan at jeg synes alderen har noget og sige, så er det jo ligemeget med andres erfaring.. Jeg vil gerne være ung med mine børn og det er der forskellige meninger om hvornår man er det. og min er at det snart kommer til og knibe med det. Desuden, så tænker jeg også at det kommer til og tage længe for mig og blive gravid, da min cyklus er MEGET svingende..

Men til det andet du skriver vil jeg sige følgende:

1. Sidste år i April lovede han mig at vi skulle starte PB omkring september og i mellemtiden snakkede vi slet ikke baby. Da det kom til stykket var han ikke klar alligevel, jeg var ked af det, men han sagde at vi kunne starte til januar, dette gik heller ikke og ja, jeg gik igang med HPV-vaccinen og nu er aftalen at efter den, så snakker vi om det!

2. Ferie hvor vi kan nyde hinanden, det er vi igang med at planlægge. 14 dage til udlandet til sommer

3. Vi nyder i fovejen hinanden og har det bare fantastisk sammen

4. Jeg vil gerne understrege at min kæreste IKKE ved at jeg har købt babytøj at selvsamme årsag som du skriver. Jeg er altså ikke dum.

5. Hvorfor tror du jeg skriver dette indlæg?? For at skåne min kæreste og faktisk også veninder.

Jeg er helt klar over, at det ikke handler om, at nogle af os andre har ventet! Men jeg siger bare, at du ikke er den eneste der har været skruk meget længe, og det hele ikke blev som planlagt, men stadig fantastisk

Jeg kan godt se, at det er et problem, at han lover noget, og ikke holder det, men så må l jo snakke om, hvorfor han lover noget, han ikke kan holde! Er det bare for at få fred i en periode, så er det jo ikke fair overfor dig! Jeg tror simpelthen l er nødt til at sætte jer ned og snakke om, hvorfor han bliver ved med at skyde det, og hvorfor du ikke kan blive ved med at vente... Ellers kommer l jo aldrig videre!

Fedt med ferie, mon ikke det er lige det l trænger til god tur!

Anmeld

18. marts 2013

tarkoflen

Ok, jeg læste lige, at l har været sammen i 9 år! Så ville jeg efterhånden også være ved at blive træt af at vente...

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

B&J skriver:

jamen så holder jeg skisme med dig, kan godt forstå hvordan du har det så for det er jo ikke helt nyt og ikke noget der lige kommer springende frem at i skal være forælder sammen så....

men håber i finder en løsning for kan godt forstå du er ved at være klar til at være mor

Tak, det er da dejligt at der er en der er enig

Jamen, som jeg før har skrevet, så var jeg lidt skruk sommeren 2011, så synes nu at han har haft længe til at blive klar.

Og ja, jeg har snakket en del om det i perioder, men altså, når man er skruk ved man ikke hvordan man tackler det eller hvad man skal eller ikke skal.. Ligelidt har det forskellige jeg har prøvet hjulpet

(Hvis du forstår mig)

Anmeld

18. marts 2013

B&J

Miss-86 skriver:

Tak, det er da dejligt at der er en der er enig

Jamen, som jeg før har skrevet, så var jeg lidt skruk sommeren 2011, så synes nu at han har haft længe til at blive klar.

Og ja, jeg har snakket en del om det i perioder, men altså, når man er skruk ved man ikke hvordan man tackler det eller hvad man skal eller ikke skal.. Ligelidt har det forskellige jeg har prøvet hjulpet

(Hvis du forstår mig)

jamen jeg forstår dig fuldt ud...

i har været sammen i så mange år og føler du har fundet manden og er klar men han bliver ved med at udskyde det, måske er han bare ikke klar før han endelig står med en baby i sine hænder sådan er nogle mænd. men der for skal han jo stadig syntes det er okay med en baby, og man kan jo ikke undgå at snakke om det når i har været sammen så længe og især når i år 2011 havde i den helt gode snak også han bliver ved med at trække det ud... jeg ville blive så forvirret omkring forholdet og ked af det sårret... sådan vil jeg havde det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.