Tror aldrig vi kommer videre mht. PB.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

Miss-86

baby012 skriver:

Hold modet oppe 

Tak, jeg prøver.. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Miss-86

AnnL skriver:

Æv altså, den er godt nok svær. Men måske er han pludselig klar, jeres aftale er jo ik udløbet endnu. Giv ham resten af tiden. En masse  til dig søde. 

Ja, det gør jeg og håber på det bedste .. tak for din støtte søde :-)

Anmeld

17. marts 2013

Miss-86

Janne T. skriver:

Det må være hårdt, men jeg synes ikke det lyder som om du giver ham den luft du lover. Du lover ham at ligge låg på og give ham tid, men bringer det alligevel op, giver ham dårlig samvittighed og presser ham ud i nogle samtaler, som han har sagt han ikke ønsker. Jeg kan virkelig godt forstå det er hårdt, men er ret overbevist om, at jo mere du bringer det op, jo længere væk kommer projektet. Som jeg ser det, har du følgende valgmuligheder:

1. Du respekterer han ikke er klar og ikke vil tale om det. Og så lader du det også rent faktisk ligge, indtil han selv bringer det op.

2. Du afgør med dig selv, at du ikke kan acceptere ham ikke er klar, og så må det være et farvel.

Lidt hårdt sat op. Men det er jo ikke urimeligt han ikke er klar - du vil fortryde det inderligt, hvis du presser ham ud i det før han er klar. Hvis du vælger at respektere hans valg, kunne det også være du skulle tage initiativer til selv at få det på afstand: holde op med at købe babyting, holde op at være på en babyside. Du er skam mere end velkommen, men hvis de ting gør dig så skruk, at du ligger pres på jeres forhold, så var det nok værd at overveje.

Kram

1. Vi snakkede om det, fordi jeg fortalte min veninde var gravid.

2. Det babytøj jeg har købt, er pakket langt væk og køber ikke mere -og jeg har det slet ikke fremme. 

3.Det der gør at jeg får baby i tankerne, er når folk omkring mig blir gravide, hverken baby.dk, eller tøjet jeg for længe siden har købt.

4.Jeg har gjort op med mig selv at det er ham og at jeg vil vente på ham.

Men da jeg også har gjort op med mig selv at jeg ikke vil belemre mine veninder med min babysnak mere, så er baby.dk det eneste sted jeg kan komme ud med mine tanker og følelser!

Anmeld

17. marts 2013

Miss-86

hvis du føler du har tid til at vente med pb. så giv ham tidn..det kan blive guld værd

Jeg føler desværre ikke jeg har tiden pga min alder.. men må vente alligevel. Håber du har ret og at ventetiden viser sig og være guld værd.

Anmeld

17. marts 2013

Team Putte

Miss-86 skriver:

Jeg føler desværre ikke jeg har tiden pga min alder.. men må vente alligevel. Håber du har ret og at ventetiden viser sig og være guld værd.

er du 86'er? Så har du masser af tid endnu.. Jeg er 83'er og min datter bliver snart 9 mdr.. Hun er mit første barn og jeg Elsker så meget at jeg ventede på den rigtige mand, der var klar og jeg mere moden og med mere livserfaring i bagagen giv din kæreste tid til at blive klar og sørg for ik at drukne ham i dårlig samvittighed.. Så skal det nok komme stille og roligt

Anmeld

18. marts 2013

Stivdie

Team Putte skriver:

er du 86'er? Så har du masser af tid endnu.. Jeg er 83'er og min datter bliver snart 9 mdr.. Hun er mit første barn og jeg Elsker så meget at jeg ventede på den rigtige mand, der var klar og jeg mere moden og med mere livserfaring i bagagen giv din kæreste tid til at blive klar og sørg for ik at drukne ham i dårlig samvittighed.. Så skal det nok komme stille og roligt

Jeg vil godt give dig ret! En årgang 86 har MASSER af tid! Jeg er en årgang 84 og er kun lige blevet gravid med 1. barn. Og ja, der er da også en del i min omgangskreds, der fik børn tidligt og er i gang med nr. 2, men det er dem, der ikke prioriterede deres uddannelse! Det gjorde jeg, og jeg synes det er fantastisk at vide, at jeg vil kunne forsørge mit barn og at jeg i øvrigt har et job, der venter på mig :-)
Af dem, der prioriterede uddannelsen har jeg kun en gravid veninde og to, der lige har fået barn.

Husk på, at den gennemsnitlige alder for 1. gangs fødende er 29 år, så der er altså slet ingen grund til panik endnu

Anmeld

18. marts 2013

LinLin

Stivdie skriver:

Jeg vil godt give dig ret! En årgang 86 har MASSER af tid! Jeg er en årgang 84 og er kun lige blevet gravid med 1. barn. Og ja, der er da også en del i min omgangskreds, der fik børn tidligt og er i gang med nr. 2, men det er dem, der ikke prioriterede deres uddannelse! Det gjorde jeg, og jeg synes det er fantastisk at vide, at jeg vil kunne forsørge mit barn og at jeg i øvrigt har et job, der venter på mig :-)
Af dem, der prioriterede uddannelsen har jeg kun en gravid veninde og to, der lige har fået barn.

Husk på, at den gennemsnitlige alder for 1. gangs fødende er 29 år, så der er altså slet ingen grund til panik endnu

Man kan altså godt være årgang 1984, have et barn på 6 og et på 2 og stadig have en uddannelse og et fast job!

Jeg fik min første søn seks dage inden jeg blev 22 - var på 6. Semester på pæd. Udd. og færdiggjorde den da bare efter endt barsel.... Og job fik jeg så da han lige var blevet to (=3 mdr efter jeg dimmiterede)

Just saying...

Anmeld

18. marts 2013

tarkoflen

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende! Men du er nødt til at give ham tid... Så gammel er du altså ikke! Det er vigtigere, at han er klar end at du får din baby NU!

Jeg er gravid med vores første barn, og bliver 33 lige inden jeg føder! Jeg har været skruk siden jeg var 19, og var overbevist om, at jeg havde begge mine børn inden jeg blev 25! Sådan blev det ikke, for jeg prioriterede højere, at jeg havde fundet den rigtige at få dem med! Og det fortryder jeg på ingen måde! Du har fundet ham, du vil have børn med, glæd dig over det og giv ham noget tid!

Tag en fuldstændig pause fra ALT babysnak i et halvt år, hvor l koncentrerer jer om hinanden, tag ud og rejs, nyd at l ikke har nogen forpligtelser og kom hjem med fornyet energi og måske kæresten kan mærke, at der ikke er noget pres, og det lige så stille kommer... Og når jeg siger, at du skal lægge alt snak om babyer på hylden, så mener jeg ikke i en måned, men flere måneder, lav en aftale om, at l slet ikke snakker om det før efter sommerferien eller lignende, og så har han fuldstændig ret til at stoppe dig, hvis du ikke overholder aftalen!

Jeg kunne forestille mig, at det aller størreste turnoff for at blive klar, er en kæreste, der køber babytøj og snakker meget om baby! Snak med dine veninder, skriv herinde, men skån din kæreste, selvom du synes det er frustrerende!

Anmeld

18. marts 2013

anynom

Miss-86 skriver:

Jeg dunker ham ikke i hovedet med det.. absolut ikke. Vi snakkede om det en dag, da jeg kom hjem og fortalte at min veninde var gravid! Forstår godt, hvad du mener. Hvorfor krumme tær? Ja, jeg har været streng, truet ham osv, men det er SLUT. OG Han har 2 gange lovet pb(frivilligt), uden at holde det.hvor jeg I mellemtiden heller ikke snakkede baby-snak. 

Du skriver at du sagde til ham at du aldrig tror han bliver klar - hvis det ikke er at dunke ham i hovedet så ... Hvis du tror det, så må du jo gå fra ham. Alt andet er da synd for ham.

Anmeld

18. marts 2013

Miss-86

JulieWH skriver:

Du skriver at du sagde til ham at du aldrig tror han bliver klar - hvis det ikke er at dunke ham i hovedet så ... Hvis du tror det, så må du jo gå fra ham. Alt andet er da synd for ham.

Ja, det har jeg sagt til ham, men ikke i denne omgang..men sagde det ikke for at dunke ham i hovedet, men for at få ham til at indse hvor længe der er gået uden han har ændret synspunkt.  har lovet ham at vi ikke snakkede baby og det har vi ikke gjort, andet end da jeg fortalte min veninde var gravid og vi kom ind på emnet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.