hjemvendt fra 3. lægebesøg og en masse tanker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

FrkZier

simone_jacobsen skriver:

Det har du fuldstændig ret i, men 'overall' vurderingen er som beskrevet. Jeg var selv til en ekstra gynækologisk vurdering - jeg er meget snæver og lille, som i at det følels som 1. gang HVER gang og jeg snildt kan flække og revne under sex - hvor lægen sagde, at så længe man ikke er skæv i bækkenet, indvendigt, er der ingen fysiske problemer med at føde naturligt (hvis alt andet selvfølgelig er normalt) og han sagde, at man ikke kan lave en vurdering af hvad kroppen kan klare at presse ud!

Og på trods af at jeg et så lille dernede fødte jeg en lang og stor dreng - ja jeg sprækkede men det er jo lige så normalt som ikke at gøre det

det har heller ikke så meget med selve skedeåbningen (mums for et ord) at gøre, men selve bækkenet, der er en i min terminsgruppe der skal have KS hvis baby kommer over 4kg, da de vurdere at hendes bækken ikke kan klare til at føde et barn over 4kg.

men umiddelbart tror jeg heller ikke selv der skulle være noget i vejen for at føde en stor baby, min læge sagde bare at det kunne godt ske - og det skal jeg selvfølgelig også lige snakke med JM om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

simone_jacobsen

FrkZier skriver:

er godt klar over at vand i kroppen er almindeligt, men der er stadig en grænse for hvad der er normalt - og den mængde jeg oplever er bestemt ikke normalt (desværre)..

jeg er ikke nervøs for om det skal gøre mere ondt bare fordi han er vejer mere, men mere om min krop rent fysisk kan bære så stort et barn

Men syntes da klart at du skal snakke med din JM og mon ikke, at hun gerne vil sætte dig i gang, hvis ikke før så på termin hvis hun mener, at dine hævelser er helt abnorme ?!
Og hun må også kunne vurdere om din krop kan klare presset fra.baby - angiveligt skal vores kroppe jo være bygget til at bære og føde børn... BULLSHIT var hvad jeg tænkte da jeg var ligeså langt som dig

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

simone_jacobsen skriver:

Men syntes da klart at du skal snakke med din JM og mon ikke, at hun gerne vil sætte dig i gang, hvis ikke før så på termin hvis hun mener, at dine hævelser er helt abnorme ?!
Og hun må også kunne vurdere om din krop kan klare presset fra.baby - angiveligt skal vores kroppe jo være bygget til at bære og føde børn... BULLSHIT var hvad jeg tænkte da jeg var ligeså langt som dig

hun nævnte selv da jeg var afsted sidst (26+) at vi skulle holde øje med væsken da jeg allerede der havde ret meget, og det er siden kun blevet værre /:

jeg tænker egentligt at det ikke er noget problem at føde en stor dreng, jeg er jo som sagt bygget til det

men glæder mig ihvertfald til at snakke med hende om det og høre hvad hun foreslår

Anmeld

11. marts 2013

AnnaK89

Jeg kan sagtens forstå du som førstegangsfødende bliver nervøs - men dit blodtryk er fint, din urin er fin og baby er faktisk ikke så meget større end gennemsnittet
Læs evt. for uge 33 herinde, hvor det er mellem 2000-2200 g
Og der er altid afvigelser

De skøn JM og læge laver holder ikke altid vand - Lærke blev i uge 37 skønnet til 2500 g, men ved en scanning et par dage efter skønnede de hende til at veje 3276 g

Carolina sagde de var for lille efter jeg havde haft madforgiftning, men hun vejede 3780 da hun kom ud

Så du havde været til 3D scanning og at bassende vejede 1500 g der - det gjorde Carolina også

Så tror du er nød til at tage det med et gran salt og evt. spørge om du kan få en vækstscanning for at fastslå størrelsen, det burde din læge også have tilbudt, hvis han mente der var grund til bekymring

Snak med din JM, men jeg tror ikke du bliver sat igang på disse grundlag, også selv om væske i kroppen er MEGET ubehageligt!

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

AnnaKJ skriver:

Jeg kan sagtens forstå du som førstegangsfødende bliver nervøs - men dit blodtryk er fint, din urin er fin og baby er faktisk ikke så meget større end gennemsnittet
Læs evt. for uge 33 herinde, hvor det er mellem 2000-2200 g
Og der er altid afvigelser

De skøn JM og læge laver holder ikke altid vand - Lærke blev i uge 37 skønnet til 2500 g, men ved en scanning et par dage efter skønnede de hende til at veje 3276 g

Carolina sagde de var for lille efter jeg havde haft madforgiftning, men hun vejede 3780 da hun kom ud

Så du havde været til 3D scanning og at bassende vejede 1500 g der - det gjorde Carolina også

Så tror du er nød til at tage det med et gran salt og evt. spørge om du kan få en vækstscanning for at fastslå størrelsen, det burde din læge også have tilbudt, hvis han mente der var grund til bekymring

Snak med din JM, men jeg tror ikke du bliver sat igang på disse grundlag, også selv om væske i kroppen er MEGET ubehageligt!

jeg er nu heller ikke nervøs for hans størrelse, da jeg godt ved det bare er et skøn - det var bare min læge der var lidt 'urolig' eller ikke direkte urolig, men han fremlagde at det kunne forekomme at han bliver for stor, men det nu ikke noget jeg sådan bekymre mig om

men jeg er ret sikker på at min JM sender mig til en vækstscanning HVIS det overhovedet skal komme på tale om at blive sat igang lidt før, fordi de sætter mig jo aboslut ikke igang hvis han nu mod alt  forventning skulle være en lille my.

det er 'kun' det med væsken, men det også slemt nok i sig selv, men jeg prøver ikke at få mine forhåbninger sat op efter noget, men bare tage det som det kommer (selvom det er lidt svært).

Anmeld

11. marts 2013

Frejsmor

FrkZier skriver:

Jeg har idag (32+5) været til 3. lægesamtale.

Vi snakkede rigtig meget om mine massive væskeophobninger der på nuværende tidspunkt gør det rigtig svært for mig at have en normal hverdag - mine fingre sover KONSTANT! uanset hvad jeg foretager mig sover de..

han (som alle andre) skønnede bebs til at være en stor basse dreng og sagde at han godt kunne blive lidt nervøs for om han ville blive for stor til jeg ville kunne få ham ud selv.

med disse to faktorer i spil, ville han anbefale at jeg bliver sat igang et par uger før termin, men det er selvfølgelig ikke en beslutning han kan tage, det er op til min JM, så derfor skal jeg snakke med min JM om det til næste besøg (om 2 uger) - så nu HÅBER jeg dybt og inderligt at min JM er enig i at det er bedst jeg bliver sat igang et par uger før (og senest til termin), fordi er lige ved at gå ud af mit gode skind efterhånden!

.. der skulle vel tilfældigvis ikke være andre der har været i samme situation? og hvad var udfaldet af det?

Hej søde - dejligt med en lille update fra dig!!

Jeg kan godt forstå du er nervøs og sys det hele er pisse træls - jeg havde det på præcis samme måde som dig med al den væske i kroppen, mine hænder var bare enorme(og jeg har i forvejen ikke de mindste hænder) og de sov hele tiden og var så træls, det var svært at holde ordentligt på ting og det var svært at "glemme" at de skide hænder var så kæmpe for de gjorde sig hele tiden bemærket og ja mine fødder var også gigantiske hehe og jeg tror jeg lavede de skide venepumpeøvelser 10-20 gange om dagen til ingen verdens nytte(jeg blev dog ikke sendt til hverken det ene eller andet der evt. kunne afhjælpe det)..

I min graviditet ville mine læger slet ikke skønne på baby's størrelse, det var kun JM der gjorde det og kan ikke huske hvorfor, tror mine læger var nogle fjolser.. Men bassen her blev skønnet ved JM 33+2 til at være 2400g og ja du ved jo hvordan det endte..

Men det sjove er, at jeg ALDRIG fik at vide at min baby var stor(i hvert fald ikke voldsomt stor - bare "en god stor størrelse"), der var ingen der gav mig grund til at tro at han ville blive SÅ stor som han blev, og i mit hovede dengang, var 3800g en god stor basse hehe og det var også det JM skød ham til få dage inden termin..

Jeg tror jeg denne gang vil insistere på liidt mere opfølgning..

Det bliver spændende at høre hvad JM siger, jeg kunne forestille mig hun ville sende dig til en vægtscanning, hvis hun vurdere han måske kan være for stor til dig og din krop, som din læge var bekymret for..

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

Frejsmor skriver:

Hej søde - dejligt med en lille update fra dig!!

Jeg kan godt forstå du er nervøs og sys det hele er pisse træls - jeg havde det på præcis samme måde som dig med al den væske i kroppen, mine hænder var bare enorme(og jeg har i forvejen ikke de mindste hænder) og de sov hele tiden og var så træls, det var svært at holde ordentligt på ting og det var svært at "glemme" at de skide hænder var så kæmpe for de gjorde sig hele tiden bemærket og ja mine fødder var også gigantiske hehe og jeg tror jeg lavede de skide venepumpeøvelser 10-20 gange om dagen til ingen verdens nytte(jeg blev dog ikke sendt til hverken det ene eller andet der evt. kunne afhjælpe det)..

I min graviditet ville mine læger slet ikke skønne på baby's størrelse, det var kun JM der gjorde det og kan ikke huske hvorfor, tror mine læger var nogle fjolser.. Men bassen her blev skønnet ved JM 33+2 til at være 2400g og ja du ved jo hvordan det endte..

Men det sjove er, at jeg ALDRIG fik at vide at min baby var stor(i hvert fald ikke voldsomt stor - bare "en god stor størrelse"), der var ingen der gav mig grund til at tro at han ville blive SÅ stor som han blev, og i mit hovede dengang, var 3800g en god stor basse hehe og det var også det JM skød ham til få dage inden termin..

Jeg tror jeg denne gang vil insistere på liidt mere opfølgning..

Det bliver spændende at høre hvad JM siger, jeg kunne forestille mig hun ville sende dig til en vægtscanning, hvis hun vurdere han måske kan være for stor til dig og din krop, som din læge var bekymret for..

arhmen det simpelthen SÅ belastende, kan ikke spise med bestik uden det skal gøre ondt, eller holde fast om noget uden mine fingre bare instant begynder at sove - ÅH hvor kan jeg blive helt hysterisk!

som regel er JM's skøn lidt mere præcis end lægens da de har mere erfaring med det, meeeeeeeeeeeen - de kan jo også godt skønne ved siden af, som du ved 

jeg regner da ihvertfald med at blive sendt til en vækstscanning hvis det er der kommer igangsættelse på tale, fordi tænker de skal sikre sig han reelt er stor, fordi de sætter mig med sikkerhed ikke igang hvis han er en lille en (hvilket jeg dog tvivler stærkt på).

tror du ikke der automatisk er lidt mere obs. på dig og bebs nu du tidligere har fået en stor baby? ellers må du jo sørge for at banke i bordet !

jeg lover at komme med en update efter jeg har været ved JM d.25!

Anmeld

11. marts 2013

morethanperfect

FrkZier skriver:

Jeg har idag (32+5) været til 3. lægesamtale.

Vi snakkede rigtig meget om mine massive væskeophobninger der på nuværende tidspunkt gør det rigtig svært for mig at have en normal hverdag - mine fingre sover KONSTANT! uanset hvad jeg foretager mig sover de..

han (som alle andre) skønnede bebs til at være en stor basse dreng og sagde at han godt kunne blive lidt nervøs for om han ville blive for stor til jeg ville kunne få ham ud selv.

med disse to faktorer i spil, ville han anbefale at jeg bliver sat igang et par uger før termin, men det er selvfølgelig ikke en beslutning han kan tage, det er op til min JM, så derfor skal jeg snakke med min JM om det til næste besøg (om 2 uger) - så nu HÅBER jeg dybt og inderligt at min JM er enig i at det er bedst jeg bliver sat igang et par uger før (og senest til termin), fordi er lige ved at gå ud af mit gode skind efterhånden!

.. der skulle vel tilfældigvis ikke være andre der har været i samme situation? og hvad var udfaldet af det?

For du kan blive sat i gang før termin !

Jeg havde det så skidt det sidste stykke tid af min graviditet , på alle måde .. Fysisk , altså ondt over det hele , og psykisk , ked af det og bare trist konstant ! Havde det virkelig ikke godt , men min JM nægtede at sætte mig i gang før tid .

Men du har andre grunde så  virkelig for de vil ! 

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

morethanperfect skriver:

For du kan blive sat i gang før termin !

Jeg havde det så skidt det sidste stykke tid af min graviditet , på alle måde .. Fysisk , altså ondt over det hele , og psykisk , ked af det og bare trist konstant ! Havde det virkelig ikke godt , men min JM nægtede at sætte mig i gang før tid .

Men du har andre grunde så  virkelig for de vil ! 

mange tak!

håber virkelig hun er samarbejds villig min JM, og hvis ikke før termin så forhåbentligt på termin hvis jeg ikke har født af mig selv til den tid!

Anmeld

11. marts 2013

Frejsmor

FrkZier skriver:

arhmen det simpelthen SÅ belastende, kan ikke spise med bestik uden det skal gøre ondt, eller holde fast om noget uden mine fingre bare instant begynder at sove - ÅH hvor kan jeg blive helt hysterisk!

som regel er JM's skøn lidt mere præcis end lægens da de har mere erfaring med det, meeeeeeeeeeeen - de kan jo også godt skønne ved siden af, som du ved 

jeg regner da ihvertfald med at blive sendt til en vækstscanning hvis det er der kommer igangsættelse på tale, fordi tænker de skal sikre sig han reelt er stor, fordi de sætter mig med sikkerhed ikke igang hvis han er en lille en (hvilket jeg dog tvivler stærkt på).

tror du ikke der automatisk er lidt mere obs. på dig og bebs nu du tidligere har fået en stor baby? ellers må du jo sørge for at banke i bordet !

jeg lover at komme med en update efter jeg har været ved JM d.25!

Iih det kan jeg altså godt forstå søde, det er sgu også irriterende at føle sig handicappet af sin graviditet, jeg håber håber virkelig ikke det bliver så slemt igen her anden gang for mig, det kunne godt nok se kønt ud, mor der står der og fumler med lillemandens lynlås..

Det kan selvfølgelig godt være derfor lægen afstod fra at skønne, eller også var det bare ekstra svært for dem, fordi jeg jo var og er lidt en tyk dame.. Måske også derfor JM skønnede så meget ved siden af, who knows..

Ja det tror jeg også du kan være sikker på, de sætter ikke igang uden at være helt sikre på det er det rigtige for dig og baby..

Altså som nogen tidligere skrev så er det jo ikke en STOR baby før den er 4500+, så jeg kan godt blive lidt i tvivl i hvert fald(han var jo "kun" 4306g), meen taget i betragtning at jeg ikke havde en hel nem fødsel, så kunne det godt tænke sig JM var lidt mere åben for at lytte til mine ønsker og bekymringer, det håber jeg da.. Jeg er nu faktisk ikke sådan specielt nervøs for en ny fødsel, jeg håber nok lidt på at vejen er banet for den næste hehe..

Iih skønt, det vil jeg glæde mig til.. Der kommer også snart en lille update herfra, vi skal jo til NF d. 21(så tror jeg jeg laver min første rigtige tråd om lillebrøster)..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.