hjemvendt fra 3. lægebesøg og en masse tanker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.503 visninger
67 svar
9 synes godt om
11. marts 2013

FrkZier

Jeg har idag (32+5) været til 3. lægesamtale.

Vi snakkede rigtig meget om mine massive væskeophobninger der på nuværende tidspunkt gør det rigtig svært for mig at have en normal hverdag - mine fingre sover KONSTANT! uanset hvad jeg foretager mig sover de..

han (som alle andre) skønnede bebs til at være en stor basse dreng og sagde at han godt kunne blive lidt nervøs for om han ville blive for stor til jeg ville kunne få ham ud selv.

med disse to faktorer i spil, ville han anbefale at jeg bliver sat igang et par uger før termin, men det er selvfølgelig ikke en beslutning han kan tage, det er op til min JM, så derfor skal jeg snakke med min JM om det til næste besøg (om 2 uger) - så nu HÅBER jeg dybt og inderligt at min JM er enig i at det er bedst jeg bliver sat igang et par uger før (og senest til termin), fordi er lige ved at gå ud af mit gode skind efterhånden!

.. der skulle vel tilfældigvis ikke være andre der har været i samme situation? og hvad var udfaldet af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

mortilnoahogmelina

Jeg kender intet til det kun sovende fingre .
Men jeg synes lige et skal læse om den pille der er i alle medier st som bliver brugt til igangsættelse . Synes nemlig man skal tage alle sine forholds regler .
Intet surt i det . :-)

Anmeld

11. marts 2013

Jupiter

Årh det lyder jo som en god idé at få ham ud før tid hvis han er stor!

Men så længe han (og du) har det godt, så er det jo det vigtigste lige nu!

Kan dog sagtens forstå dig - jeg synes allerede vores lilleput er stor nu ("kun" 1300 g), og jeg vil gerne have hende ud, jo før jo bedre

Anmeld

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

Dit forløb lyder meget som mit da jeg var gravid med Benjamin. Jeg havde også massivt meget væske, med fingre der (dog kun en gang imellem) sov. Jeg fik anbefalet at bruge støttestrømper, men der var jeg for dum og stædig
Jeg fik også vurderet Benjamin til at være meget stor, ligefrå start af graviditeten. Dog var det aldrig på tale at jeg skulle sættes igang før tid, hvilket den dag i dag undrer mig jeg kender flere der er blevet sat igang pga et stort barn.
Mit forløb ændrede sig dog i en anden retning da han vendte forkert og jeg fik derfor kejsersnit i 39+2. Og rigtigt nok en stor basse på 4330g
Men når din læge anbefaler det, kan jeg kun forestille at du bliver sat igang lidt tidligere

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

Jupiter skriver:

Årh det lyder jo som en god idé at få ham ud før tid hvis han er stor!

Men så længe han (og du) har det godt, så er det jo det vigtigste lige nu!

Kan dog sagtens forstå dig - jeg synes allerede vores lilleput er stor nu ("kun" 1300 g), og jeg vil gerne have hende ud, jo før jo bedre

problemet er bare lige pt at jeg ikke har det godt  - ved godt at han selvfølgelig er vigtigst, men han har det som blommen i et æg derinde(heldigvis)

han skønnede ham til omkring 2300 g, så han skal nok nå at blive en god str. næsten uanset hvornår han kommer ud

Anmeld

11. marts 2013

Jupiter

FrkZier skriver:

problemet er bare lige pt at jeg ikke har det godt  - ved godt at han selvfølgelig er vigtigst, men han har det som blommen i et æg derinde(heldigvis)

han skønnede ham til omkring 2300 g, så han skal nok nå at blive en god str. næsten uanset hvornår han kommer ud

Jah, så er det jo selvfølgelig ikke rart for dig!

Øv!

Jeg håber du får en god snak med JM, og finder en løsning på det hele!

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

Ka+Ma=Be skriver:

Dit forløb lyder meget som mit da jeg var gravid med Benjamin. Jeg havde også massivt meget væske, med fingre der (dog kun en gang imellem) sov. Jeg fik anbefalet at bruge støttestrømper, men der var jeg for dum og stædig
Jeg fik også vurderet Benjamin til at være meget stor, ligefrå start af graviditeten. Dog var det aldrig på tale at jeg skulle sættes igang før tid, hvilket den dag i dag undrer mig jeg kender flere der er blevet sat igang pga et stort barn.
Mit forløb ændrede sig dog i en anden retning da han vendte forkert og jeg fik derfor kejsersnit i 39+2. Og rigtigt nok en stor basse på 4330g
Men når din læge anbefaler det, kan jeg kun forestille at du bliver sat igang lidt tidligere

mærkeligt der ikke var tale om det dengang så!

hold da op, det da også en bassedreng der kom ud så!

jeg HÅBER virkelig hun er enig i hans vurdering!

Anmeld

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

FrkZier skriver:

mærkeligt der ikke var tale om det dengang så!

hold da op, det da også en bassedreng der kom ud så!

jeg HÅBER virkelig hun er enig i hans vurdering!

Ja han var godt stor! hehe.
Selvfølgelig ønsker de at barnet bliver inde længst muligt, men med lægens vurdering, ville det, som sagt, undre mig hvis ikke du bliver sat igang en smule før termin.
Krydser fingre for dig

Anmeld

11. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er du blevet tjekket for ssf?? Vh stine

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

StineW79 skriver:

Er du blevet tjekket for ssf?? Vh stine

yes - det var nemlig også min læges første tanke, men min urin var fin og perfekt blodtryk så den blev hurtigt fejet af bordet igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.