hjemvendt fra 3. lægebesøg og en masse tanker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

Kløver

FrkZier skriver:

når det vidste jeg slet ikke, det må jeg da lige undersøge, tak

akupressur er egentlig bare ligesom akupunktur bare hvor de trykker i stedet for at sætte nåle ind

Hm ja zoneterapi er noget andet så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

FrkZier skriver:

de ligner små skinker

haha 

Anmeld

11. marts 2013

Ka+Ma=Be

Maja84 skriver:

Puh sådan var mine fødder også de var så hævede det brændte i huden

Det er sådan noget man lidt lykkeligt glemmer for fanden det var ubehageligt.

Anmeld

11. marts 2013

simone_jacobsen

FrkZier skriver:

Jeg har idag (32+5) været til 3. lægesamtale.

Vi snakkede rigtig meget om mine massive væskeophobninger der på nuværende tidspunkt gør det rigtig svært for mig at have en normal hverdag - mine fingre sover KONSTANT! uanset hvad jeg foretager mig sover de..

han (som alle andre) skønnede bebs til at være en stor basse dreng og sagde at han godt kunne blive lidt nervøs for om han ville blive for stor til jeg ville kunne få ham ud selv.

med disse to faktorer i spil, ville han anbefale at jeg bliver sat igang et par uger før termin, men det er selvfølgelig ikke en beslutning han kan tage, det er op til min JM, så derfor skal jeg snakke med min JM om det til næste besøg (om 2 uger) - så nu HÅBER jeg dybt og inderligt at min JM er enig i at det er bedst jeg bliver sat igang et par uger før (og senest til termin), fordi er lige ved at gå ud af mit gode skind efterhånden!

.. der skulle vel tilfældigvis ikke være andre der har været i samme situation? og hvad var udfaldet af det?

Jeg havde en stort symfyse mål og blev derfor sendt til ekstra scanning så de kunne sikre sig, at baby ikke var kæmpe derinde.. Og for at være sikker på, at der bare var ham!!

Til sidst i min graviditet havde jeg sovende og hævede hænder og fødder, sov på ingen måde om natten, havde virkelig virkelig ondt, overskudet var væk og jeg kunne intet - ville bare håbe den baby ud!!!
Snakkede med min JM om dette og min skræk for, at baby ville være meget stor med det svar, at det slet ikke er nok til at blive dat i gang før de 14 dage over termin. Og bare til info, så sagde min JM at det først er en stor baby når de vejer over 4500 gram og de er 'faretruende' store over 4700 gram.

Så ... Jeg ville ikke satse på at blive sat i gang før 14 dage efter termin - men jeg ville alligevel tage snakken og håbe !!

Anmeld

11. marts 2013

simone_jacobsen

Maja84 skriver:

Hm ja zoneterapi er noget andet så

Zoneterapi er massage og trykken i forskellige zoner på fødderne

Anmeld

11. marts 2013

1990h

FrkZier skriver:

det er UMULIGT at sove, uanset hvordan jeg ligger er der en arm der sover!

Ja samme her. Jeg har også mine fingre under koldt vand hvis jeg vågner om natten for så kan jeg bukke dem bedre.

Det det eneste jeg har fundet ud af at der virker bar en lille smule

Anmeld

11. marts 2013

simone_jacobsen

FrkZier skriver:

problemet er bare lige pt at jeg ikke har det godt  - ved godt at han selvfølgelig er vigtigst, men han har det som blommen i et æg derinde(heldigvis)

han skønnede ham til omkring 2300 g, så han skal nok nå at blive en god str. næsten uanset hvornår han kommer ud

Ved der ikke er noget mere øv en sådanne et svar, men alt hvad du beskriver er 'almindelige' graviditets gener og hvad man må forvente, når man er nået dertil i graviditeten som du er..

Men du skal sgu alligevel have et Kender det desværre alt for godt øh det er IKKE sjovt

Angående babys vægt er det da en rigtig fin vægt - min basse vejede ca det samme på det tidspunkt og ud kom 3840 gram og 56 cm. Og jeg havde virkelig været så bekymret over, at skulle føde en dreng på den størrelse at jeg seriøst overvejede ks. Åhh ja det gør ondt, men man kan altså ikkr mærke om det er 3500 gram eller 4 kg.

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

simone_jacobsen skriver:

Jeg havde en stort symfyse mål og blev derfor sendt til ekstra scanning så de kunne sikre sig, at baby ikke var kæmpe derinde.. Og for at være sikker på, at der bare var ham!!

Til sidst i min graviditet havde jeg sovende og hævede hænder og fødder, sov på ingen måde om natten, havde virkelig virkelig ondt, overskudet var væk og jeg kunne intet - ville bare håbe den baby ud!!!
Snakkede med min JM om dette og min skræk for, at baby ville være meget stor med det svar, at det slet ikke er nok til at blive dat i gang før de 14 dage over termin. Og bare til info, så sagde min JM at det først er en stor baby når de vejer over 4500 gram og de er 'faretruende' store over 4700 gram.

Så ... Jeg ville ikke satse på at blive sat i gang før 14 dage efter termin - men jeg ville alligevel tage snakken og håbe !!

det er fuldstændig individuelt hvornår baby er for stor - man kan ikke sætte en fælles vægt op for alle, nogen kan føde et barn på 4500 g uden problemer og andre kan "kun" føde et på 4000g

Anmeld

11. marts 2013

FrkZier

simone_jacobsen skriver:

Ved der ikke er noget mere øv en sådanne et svar, men alt hvad du beskriver er 'almindelige' graviditets gener og hvad man må forvente, når man er nået dertil i graviditeten som du er..

Men du skal sgu alligevel have et Kender det desværre alt for godt øh det er IKKE sjovt

Angående babys vægt er det da en rigtig fin vægt - min basse vejede ca det samme på det tidspunkt og ud kom 3840 gram og 56 cm. Og jeg havde virkelig været så bekymret over, at skulle føde en dreng på den størrelse at jeg seriøst overvejede ks. Åhh ja det gør ondt, men man kan altså ikkr mærke om det er 3500 gram eller 4 kg.

er godt klar over at vand i kroppen er almindeligt, men der er stadig en grænse for hvad der er normalt - og den mængde jeg oplever er bestemt ikke normalt (desværre)..

jeg er ikke nervøs for om det skal gøre mere ondt bare fordi han er vejer mere, men mere om min krop rent fysisk kan bære så stort et barn

Anmeld

11. marts 2013

simone_jacobsen

FrkZier skriver:

det er fuldstændig individuelt hvornår baby er for stor - man kan ikke sætte en fælles vægt op for alle, nogen kan føde et barn på 4500 g uden problemer og andre kan "kun" føde et på 4000g

Det har du fuldstændig ret i, men 'overall' vurderingen er som beskrevet. Jeg var selv til en ekstra gynækologisk vurdering - jeg er meget snæver og lille, som i at det følels som 1. gang HVER gang og jeg snildt kan flække og revne under sex - hvor lægen sagde, at så længe man ikke er skæv i bækkenet, indvendigt, er der ingen fysiske problemer med at føde naturligt (hvis alt andet selvfølgelig er normalt) og han sagde, at man ikke kan lave en vurdering af hvad kroppen kan klare at presse ud!

Og på trods af at jeg et så lille dernede fødte jeg en lang og stor dreng - ja jeg sprækkede men det er jo lige så normalt som ikke at gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.