endnu en om at gå 0.kl om :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

wamse

tarkoflen skriver:

Det lyder som en god plan med en snak med skolen! Og også at l har en med, der kan være ekstra ører!

Stakkels din lille datter, sådan skal det bare slet ikke være at starte i skole!

Der er ikke en anden klasse med en anden lære, som hun kan komme i? For den lære l har, kan tydeligvis ikke magte opgaven! Ellers må de jo søge noget ekstra hjælp til hende, hvis de ikke mener, at hun kan fungere i klassen på lige fod med de andre børn!

Håber l kan få en rigtig god snak med skolen!

Der er kun en årgang mere, men de 2 klasser arbejder tæt sammen, ud over det, så går der en dreng der, som sidste år i den grad overskred min datters grænser, så ham skal hun på ingen måde i klasse med

Ellers er det en regulær skoleskift.

Forstår simpelthen ikke, at de ikke søger støtten til hende, istedet for at hun tydeligt mærker, at hun har brug for for meget i følge læreren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

bøllen

wamse skriver:

Den akt lærer jeg har kontakt med nu, ville lave nogle observationer omkring min datter i forhold til, at være særlig sensitiv, ellers er der ikke noget støtte.

Min datter har faktisk udtrykt det så flot, for hun siger, at hun ville ønske at der fandtes noget, så hun kunne slukke for alle andre lyde, når hun skulle høre, hvad læreren sagde. Hun høre ALT omkring hende. Hun registrerer ALT

Men har den akt lærer kendskab til særlig sensitive børn ?

godt der er kommet gang i lidt tiltag .

er der ikke mulighed for hun kan få ekstra undervisning, der er der jo få antal børn til 1 lærer. Hvilket jo øger hendes koncentration .

det havde min dreng stor glæde af.

her har fys været på skolen , for at fortælle læreren om at være sensitiv. Hvor det er bedst han sidder placeret i forhold til lærer og klassekammerater. 

Forståelse er alfa omega for disse børn.

hvor er det flot hun kan sige det  Her fik vi anbefalet høre bøffer , når de skulle arbejde på egen hånd . Og ved lektie læsning 

Anmeld

8. marts 2013

wamse

bøllen skriver:

Men har den akt lærer kendskab til særlig sensitive børn ?

godt der er kommet gang i lidt tiltag .

er der ikke mulighed for hun kan få ekstra undervisning, der er der jo få antal børn til 1 lærer. Hvilket jo øger hendes koncentration .

det havde min dreng stor glæde af.

her har fys været på skolen , for at fortælle læreren om at være sensitiv. Hvor det er bedst han sidder placeret i forhold til lærer og klassekammerater. 

Forståelse er alfa omega for disse børn.

hvor er det flot hun kan sige det  Her fik vi anbefalet høre bøffer , når de skulle arbejde på egen hånd . Og ved lektie læsning 

De høre bøffer foreslog akt læreren nemlig også

Jeg har ikke indtrykket af, at der er mulighed for undervisning i mindre grupper, for det ville nemlig være perfekt for hende. Men jeg ved at der simpelthen er oprettet akt specialklasser på en anden skole i byen.

Jeg ved faktisk ikke om hun har speciel viden omkring sensitive børn, men hun bragte det selv på banen

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

wamse skriver:

De høre bøffer foreslog akt læreren nemlig også

Jeg har ikke indtrykket af, at der er mulighed for undervisning i mindre grupper, for det ville nemlig være perfekt for hende. Men jeg ved at der simpelthen er oprettet akt specialklasser på en anden skole i byen.

Jeg ved faktisk ikke om hun har speciel viden omkring sensitive børn, men hun bragte det selv på banen

Tænker på ekstra undervisning .... 

Den mulighed er der på vores skole, hvis læreren vurdere der er behov. mener min dreng gik et par gange om ugen et par timer af gangen. I en periode kan ikke lige huske hvor længe.

det er da helt sikkert en start . 

Anmeld

8. marts 2013

Mamalou

wamse skriver:

Hvis der var tvivl om, et barn kan fortsætte op i 0 klasse, ville man ikke have drøftet det med forældrene nu?

Jeg var til min datters første skole/hjem samtale i sep/okt sidste år, og de havde absolut intet positivt at sige omkring hende Fagligt var hun slet ikke med, og jeg kunne ikke genkende deres billede af hende. Det ramte mig virkelig helt vildt.

Nu har jeg så øvet alfabetet og lyde med hende siden, og jeg begynder helt ærligt at tænke, at hun ikke skal i 1. klasse. For hende giver bogstaverne ingen mening, og hun oplever hver dag, at hun ikke er lige så god som de andre i skolen. Hun har helt klart indtrykket af, at hun får skæld ud ofte af læreren fordi hun ikke forstår, hvad det er hun skal. I dag har læreren så åbenbart sagt til hende, at hun altid var den som havde brug for voksenhjælp, og min datter følte sig i den grad gjort forkert Hun ønsker så meget at få opgaver med hjem som de andre, at hun i dag gik ud i køkkenet og selv satte kryds på et ark, så det så ud som om, at hun var så dygtig at hun kunne få lektier for. Det gør sgu ondt

Der er forældremøde i april igen. Jeg gruer det allerede.

Ved sgu ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende, hvad ville i gøre?

Hold da op hvor kritisabel af den lærer... Det er deres opgave, at din datter ikke føler sig forkert. At hun ikke er klar eller umoden, eller hvad det kan handle om, det kan hun simpelthen ikke gøre for. Det er lærerne der må tilpasse sig hende og ikke omvendt.

Jeg ville nok tage fat i klasselæren nu, inden den lille pige oplever flere nederlag. Jeg tænker ikke, at ekstra undervisning er vejen frem for din datter skal ikke presses. Hun er bare ikke klar, og det bliver hun måske ved et ekstra år i børnehaveklasse. 

Vh. Louise

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Mamalou skriver:

Hold da op hvor kritisabel af den lærer... Det er deres opgave, at din datter ikke føler sig forkert. At hun ikke er klar eller umoden, eller hvad det kan handle om, det kan hun simpelthen ikke gøre for. Det er lærerne der må tilpasse sig hende og ikke omvendt.

Jeg ville nok tage fat i klasselæren nu, inden den lille pige oplever flere nederlag. Jeg tænker ikke, at ekstra undervisning er vejen frem for din datter skal ikke presses. Hun er bare ikke klar, og det bliver hun måske ved et ekstra år i børnehaveklasse. 

Vh. Louise

Jeg er bare ikke ubetinget overbevist om, at det ville hjælpe hende, for hvis det fx er fordi hun er sensitiv, så vil det jo stadig være et problem, selvom hun går et år om

Jeg vil bare være sikker på, at hun får de bedst mulige vilkår, hvilket jeg bestemt ikke mener, at hun får nu.

Anmeld

8. marts 2013

Mamalou

wamse skriver:

Jeg er bare ikke ubetinget overbevist om, at det ville hjælpe hende, for hvis det fx er fordi hun er sensitiv, så vil det jo stadig være et problem, selvom hun går et år om

Jeg vil bare være sikker på, at hun får de bedst mulige vilkår, hvilket jeg bestemt ikke mener, at hun får nu.

Kunne det være en mulighed at få PPR indover?

Anmeld

8. marts 2013

Moma

wamse skriver:

Jeg prøver på mandag at tage kontakt, for der skal ske noget. Det er jo ulideligt for hende, at skulle sidde i en klasse, hvor hun bliver gjort så forkert

Jeg prøver at sende en mail til AKT i aften, for at bede om hjælp de steder, der er muligt.

Vil bare lige sende en krammer. Håber det bedste for dig og din datter, og at hendes lærer får set din datters behov, så hun bliver tryg og glad for at komme i skole. 

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Moma skriver:

Vil bare lige sende en krammer. Håber det bedste for dig og din datter, og at hendes lærer får set din datters behov, så hun bliver tryg og glad for at komme i skole. 

Mange tak skal du have

Hun hoppe rundt her til aften og var glad, og hun sagde at det var bedst at have weekend, for så behøvede hun ikke have ondt i maven

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Mamalou skriver:

Kunne det være en mulighed at få PPR indover?

Jeg har rykket i de tråde der er tror jeg

Jeg har en super dygtig socialrådgiver i børne- og ungeafdelingen, som kender os, og har bevilget aflastning til os, hende har jeg også skrevet til nu.

Jeg har spurgt kvinden i aflastningsfamilien, om hun vil deltage i næste skole/hjem samtale, hvilket hun gerne vil.

Jeg har haft snakket med lærer, skolepsykologen og akt læreren. Så ved ikke, hvad jeg mere skal gribe om. Men jeg sender en mail til akt læreren i løbet af weekenden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.