endnu en om at gå 0.kl om :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2013

Moster Lagkage

Aagaard skriver:

Åh øv! En afklaring omkring det ville ellers sikkert have været rigtig godt!

det er de informationer jeg har fået af PPR, det er bare rigtig skidt for det giver minimum to år hvor man er tabt i skoleverdenen. prøv tænkt hvordan det kan føles.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

wamse

Aagaard skriver:

Åh det kan jeg godt forstå! - Kan man blive undersøgt for ordblindhed så tidligt? 
Hvis hun kan få konstateret problemet tidligt, kan der måske sørges for at hun får gode oplevelser og ikke kun dårlige oplevelser i skolen?

Kan læse i et andet svar at det kan man åbenbart ikke

Føler mig bare magtesløs, og det gjorde så ondt, at høre hende fortælle om hendes oplevelser i løbet af en skoledag

Anmeld

7. marts 2013

Moma

Jeg synes det lyder underligt, at din datters klasselærer ikke har kontaktet jer endnu, hvis/når hun har det så svært fagligt. De bliver testet 2 gange årligt netop med henblik på at udtage børnene til tidlig læsehjælp. 

Jeg synes, du skal kontakte din klasselærer nu her og høre hendes mening. Det er jo i hvert fald ikke meningen, at din datter skal føle sig skældt ud, fordi hun har det svært. 

Anmeld

7. marts 2013

wamse

Moster Lagkage skriver:

det er de informationer jeg har fået af PPR, det er bare rigtig skidt for det giver minimum to år hvor man er tabt i skoleverdenen. prøv tænkt hvordan det kan føles.

Det er nemlig præcis min frygt i det her, hvis hun skal gå så længe, og føle sig så forkert som nu

Jeg øver med hende på alle mulige måder på sjove måde, og jeg læser for hende. Jeg øver talrækken med hende, men hun husker det simpelthen ikke

Anmeld

7. marts 2013

Nemesis

Jeg ville bede om en samtale allerede nu. DEt lyder til din datters lærer slet ikke formår at integrere hende i undervisningen når hun på den måde bliver "mobbet" af læreren med " du er den eneste.."

Her havde jonas det rigtig svært og vi var inde på talblindhed og han havde virkelig brug for hjælp.

Det har vi naturligvis arbejdet med..men faktisk mest primært apps så han har spillet det ind.
Det har faktisk gjort at han nu er rykket så langt og så vildt at vi nu er i gang med at læse. Han har ikke længere nogle problemer, men vi arbejder også stadig herhjemme.

Skolelæreren har alle dage været behjælpelig med både apps, bøger, øvelser osv der netop har kunne hjælpe Jonas.

Det lyder til at din datter har brug for mere tålmodighed og mere selvtillid og måske det bare kræver en times intensivt fra hendes lærer med POSITIV feedback.

Synes bestemt du skal vende dette med hendes lærer..og også fortælle at din datter faktisk gerne vil have lektier..det kan sagtens lade sig gøre at finde noget HUN kan lave.

Anmeld

7. marts 2013

Moma

wamse skriver:

Kan læse i et andet svar at det kan man åbenbart ikke

Føler mig bare magtesløs, og det gjorde så ondt, at høre hende fortælle om hendes oplevelser i løbet af en skoledag

Man tester i hvert fald brnene allerede i 0. for at kunne finde de børn, der har brug for tidlig læsehjælp. 

Anmeld

7. marts 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Hvor er det synd for hende jeg gik selv 0klasse om fordi jeg var den mindste og det var en god ting for mig men jeg havde osse mange veninder der startede i 0der.. Men det virker jo osse bare som en rigtig dårlig lære hun skal jo ikke fortælle om din datters mangler men om de gode ting så hun har lyst til at være der og lære nye ting.. Så måske skulle der overvejes en anden klasse vis det ikke er det så en anden skole måske syntes det er synd hun bliver behandlet sådan hun skal jo ikke have dårligt selværre allerrede nu

Anmeld

7. marts 2013

wamse

Moma skriver:

Jeg synes det lyder underligt, at din datters klasselærer ikke har kontaktet jer endnu, hvis/når hun har det så svært fagligt. De bliver testet 2 gange årligt netop med henblik på at udtage børnene til tidlig læsehjælp. 

Jeg synes, du skal kontakte din klasselærer nu her og høre hendes mening. Det er jo i hvert fald ikke meningen, at din datter skal føle sig skældt ud, fordi hun har det svært. 

Tak for dit svar

Jeg har kontaktet hende af flere omgange, og det hjælper bare slet ikke. Der er startet noget op som hedder AKT, hvor en pædagog arbejder med børn i små grupper. Men det handler mere om det sociale kunnen, men det er den hjælp der har været indtil nu

Jeg har 2 store drenge, og de har aldrig oplevet det så svært som hun desværre gør.

Anmeld

7. marts 2013

Moma

Ja så er det dælme svært. Hvis hun nu skal gå om, kunne du måske så overveje, om hun kunne flytte til en anden klasse (hvis der er flere 0. klasser) eller evt. til en anden skole. 

Anmeld

7. marts 2013

jydeinden

wamse skriver:

Jeg føler slet ikke, at jeg bliver hørt, for jeg har nævnt tingene før, men nu synes jeg jo at det er rigtig slemt, fordi min datter nu selv mærker det tydeligt Hun mærker at læreren bliver frustreret på hende.

kan slet ikke forstille mig hvor frusteret du må være puha..

det må være svært at være forældre og ville det bedste for sit barn, men jeg tænker at hvis de begynder på noget til næste samtale så bank i bordet bed om en eller anden løsning der er mere holdbar end de kører med.. for ingen børn forbinde skole med en straf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.