endnu en om at gå 0.kl om :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2013

bøllen

wamse skriver:

Hvis der var tvivl om, et barn kan fortsætte op i 0 klasse, ville man ikke have drøftet det med forældrene nu?

Jeg var til min datters første skole/hjem samtale i sep/okt sidste år, og de havde absolut intet positivt at sige omkring hende Fagligt var hun slet ikke med, og jeg kunne ikke genkende deres billede af hende. Det ramte mig virkelig helt vildt.

Nu har jeg så øvet alfabetet og lyde med hende siden, og jeg begynder helt ærligt at tænke, at hun ikke skal i 1. klasse. For hende giver bogstaverne ingen mening, og hun oplever hver dag, at hun ikke er lige så god som de andre i skolen. Hun har helt klart indtrykket af, at hun får skæld ud ofte af læreren fordi hun ikke forstår, hvad det er hun skal. I dag har læreren så åbenbart sagt til hende, at hun altid var den som havde brug for voksenhjælp, og min datter følte sig i den grad gjort forkert Hun ønsker så meget at få opgaver med hjem som de andre, at hun i dag gik ud i køkkenet og selv satte kryds på et ark, så det så ud som om, at hun var så dygtig at hun kunne få lektier for. Det gør sgu ondt

Der er forældremøde i april igen. Jeg gruer det allerede.

Ved sgu ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende, hvad ville i gøre?



 Til dig.

frygtede også forældre samtaler med vores den ene dreng, det var altid kritik. Og først i 4 kl. Kunne jeg åbne hans elevplan uden ondt i maven.

lyder ikke til den lærer er særlig kompetent , hvad pokker er det for noget at sige til en pige. Som i forvejen har det svært 

desværre er alle folkeskoler ikke så rummelige som man kunne ønske.

sender en masser tanker afsted til jer - din datter , hvor er det synd hun har den følelse.

min dreng sagde lige inden sommerferien, at hans lærer slet ikke så ham. At han var usynlig i klassen, så han kunne jo bare sende sin taske afsted. 

børn skulle gerne glæde ved at gå i skole ellers bliver det jo en lang pine. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

wamse

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke læst alle svarerne, men helt ærlig så synes jeg din datters lærer virker meget lidt pædagogisk! Synes det er helt uhørt, at hun kan finde på at sige, at hun er den enste, der ikke kan følge med og det altid er hende der skal have hjælp! Det er muligt hun er frustreret, men det bør hun tale med jer om, og ikke jeres datter!

Jeg ville faktisk gå så vidt, at jeg ville bede om en samtale med læreren og evt. skolelederen og fortælle, at det bare ikke er ok, at sige sådan noget til et barn! Hun kan jo altså ikke gøre for, at bogstaverne slet ikke giver mening, og når hendes far tilmed er meget ordblind, så skal der da tages hånd om det, og ikke "mobbes" med det, som jeg faktisk synes læren gør!

Hvis ikke skolen vil hjælpe jer, ville jeg overveje at flytte mit barn! De nederlag så tidligt i skolen skal stoppes!



Jeg vil også kræve en samtale, og jeg vil have en med, som også kender min datter, for vil ikke igen sidde der alene.

Hun klager ofte over ondt i maven, og først nu indser jeg, at det altid er væk, hvis hun får lov til at blive hjemme fra skole

Jeg har for længe siden gjort skolepsykologen opmærksom på min datter/os, og der er intet sket siden.
Jeg har for længe siden gjort hendes lærer og primær pædagog opmærksom på, at hun har brug for lidt ekstra voksenkontakt/hjælp, og der er intet hjælp.

Men nu reagerer hun jo rent fysisk med ondt i maven, så der skal ske noget nu.

Jeg ved bare ikke lige, hvor mange muligheder jeg har med skoleskift, da det skal være muligt at komme dertil på cykel for hende og mig.

Anmeld

8. marts 2013

wamse

bøllen skriver:



 Til dig.

frygtede også forældre samtaler med vores den ene dreng, det var altid kritik. Og først i 4 kl. Kunne jeg åbne hans elevplan uden ondt i maven.

lyder ikke til den lærer er særlig kompetent , hvad pokker er det for noget at sige til en pige. Som i forvejen har det svært 

desværre er alle folkeskoler ikke så rummelige som man kunne ønske.

sender en masser tanker afsted til jer - din datter , hvor er det synd hun har den følelse.

min dreng sagde lige inden sommerferien, at hans lærer slet ikke så ham. At han var usynlig i klassen, så han kunne jo bare sende sin taske afsted. 

børn skulle gerne glæde ved at gå i skole ellers bliver det jo en lang pine. 



ååh hvad fanden er det for noget, at vores børn får de oplevelser med fra skolen Fra uddannede lærere, som sgu burde vide bedre

Jeg må se, hvad jeg kan få til at ske, og så tage op, om det simpelthen er en skoleskift, der er på tale istedet for




Anmeld

8. marts 2013

bøllen

wamse skriver:



ååh hvad fanden er det for noget, at vores børn får de oplevelser med fra skolen Fra uddannede lærere, som sgu burde vide bedre

Jeg må se, hvad jeg kan få til at ske, og så tage op, om det simpelthen er en skoleskift, der er på tale istedet for






Jeg ved det simpelthen ikke.

min dreng havde som din pige OFTE ondt i maven, var hjemme næsten hver uge. Til sidst gik vi til lægen som selvfølgelig kunne konstratere At der intet var.

i første kl var han hjemme i 3 dage nægtede at gå i skole, sagde han ikke ville leve mere. Læreren sagde det var helt alm Øh nej.

han skiftede klasse det hjalp lidt, siden har vi fundet ud af han er MEGET sensitiv.

han var bagud med det faglige, tror han brugte SÅ mange resourcer på at være der , og komme igennem dagen.

er det en god klasse din pige går i ?

har hun fået gode relationer til de andre ?

Anmeld

8. marts 2013

Frk. Himmelblå

wamse skriver:

Hvis der var tvivl om, et barn kan fortsætte op i 0 klasse, ville man ikke have drøftet det med forældrene nu?

Jeg var til min datters første skole/hjem samtale i sep/okt sidste år, og de havde absolut intet positivt at sige omkring hende Fagligt var hun slet ikke med, og jeg kunne ikke genkende deres billede af hende. Det ramte mig virkelig helt vildt.

Nu har jeg så øvet alfabetet og lyde med hende siden, og jeg begynder helt ærligt at tænke, at hun ikke skal i 1. klasse. For hende giver bogstaverne ingen mening, og hun oplever hver dag, at hun ikke er lige så god som de andre i skolen. Hun har helt klart indtrykket af, at hun får skæld ud ofte af læreren fordi hun ikke forstår, hvad det er hun skal. I dag har læreren så åbenbart sagt til hende, at hun altid var den som havde brug for voksenhjælp, og min datter følte sig i den grad gjort forkert Hun ønsker så meget at få opgaver med hjem som de andre, at hun i dag gik ud i køkkenet og selv satte kryds på et ark, så det så ud som om, at hun var så dygtig at hun kunne få lektier for. Det gør sgu ondt

Der er forældremøde i april igen. Jeg gruer det allerede.

Ved sgu ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende, hvad ville i gøre?



Det lyder ikke rart for jer.

Min første tanke er, at I må passe meget på med at komme til at gøre skolen til noget negativt. Sørg for at holde en optimistisk og positiv tone omkring det.

I anden omgang tænker jeg : Hold da op, - der er vist sket meget siden min skoletid. - Da lærte vi da først alfabetet osv. i 1. klasse?! Jeg tænker, der er da endnu masser af tid.  Det kan umuligt være så vigtigt, om hun på nuværende tidspunkt har styr på stoffet. - Hovedsagen må være, om hun er "skolemoden". Altså klar til at være i en undervisningssituation inden for 1. klasses rammer..?

Det kan jo ikke passe, man skal kunne det hele, før man endnu er begyndt. 

Anmeld

8. marts 2013

wamse

bøllen skriver:



Jeg ved det simpelthen ikke.

min dreng havde som din pige OFTE ondt i maven, var hjemme næsten hver uge. Til sidst gik vi til lægen som selvfølgelig kunne konstratere At der intet var.

i første kl var han hjemme i 3 dage nægtede at gå i skole, sagde han ikke ville leve mere. Læreren sagde det var helt alm Øh nej.

han skiftede klasse det hjalp lidt, siden har vi fundet ud af han er MEGET sensitiv.

han var bagud med det faglige, tror han brugte SÅ mange resourcer på at være der , og komme igennem dagen.

er det en god klasse din pige går i ?

har hun fået gode relationer til de andre ?



Min datter er nemlig også meget sensitiv, vi har jo en ret voldsom fortid, og hun viser tydeligt at hun er "vokset" op med en forældre, som var/er misbruger. Hun bruger alt energi på, at skulle forholde sig til ALT, hvad der foregår omkring hende, hvilket betyder, at hun selvfølgelig har svært ved at holde fokus.

Alt det har jeg sagt til dem før, men intet sker Men jeg har fået nyt kampgejst efter at have luftet det her inde

Hmm min datter har rigtig svært ved at skabe relationer med andre. Hun har 2 gange leget med nogen udenfor skolen.
Hun bliver så let trynet af andre, fordi hun simpelthen ikke siger fra overfor andre, og hun siger som sådan heller ikke til, hvis der er noget hun gerne vil.

Jeg synes klassen er god, der er bare en rimelig høj udskiftning allerede nu synes jeg. 2 nye er kommet ind, og 2 er gået ud

Anmeld

8. marts 2013

tarkoflen

wamse skriver:



Jeg vil også kræve en samtale, og jeg vil have en med, som også kender min datter, for vil ikke igen sidde der alene.

Hun klager ofte over ondt i maven, og først nu indser jeg, at det altid er væk, hvis hun får lov til at blive hjemme fra skole

Jeg har for længe siden gjort skolepsykologen opmærksom på min datter/os, og der er intet sket siden.
Jeg har for længe siden gjort hendes lærer og primær pædagog opmærksom på, at hun har brug for lidt ekstra voksenkontakt/hjælp, og der er intet hjælp.

Men nu reagerer hun jo rent fysisk med ondt i maven, så der skal ske noget nu.

Jeg ved bare ikke lige, hvor mange muligheder jeg har med skoleskift, da det skal være muligt at komme dertil på cykel for hende og mig.



Det lyder som en god plan med en snak med skolen! Og også at l har en med, der kan være ekstra ører!

Stakkels din lille datter, sådan skal det bare slet ikke være at starte i skole!

Der er ikke en anden klasse med en anden lære, som hun kan komme i? For den lære l har, kan tydeligvis ikke magte opgaven! Ellers må de jo søge noget ekstra hjælp til hende, hvis de ikke mener, at hun kan fungere i klassen på lige fod med de andre børn!

Håber l kan få en rigtig god snak med skolen!

Anmeld

8. marts 2013

bøllen

wamse skriver:



Min datter er nemlig også meget sensitiv, vi har jo en ret voldsom fortid, og hun viser tydeligt at hun er "vokset" op med en forældre, som var/er misbruger. Hun bruger alt energi på, at skulle forholde sig til ALT, hvad der foregår omkring hende, hvilket betyder, at hun selvfølgelig har svært ved at holde fokus.

Alt det har jeg sagt til dem før, men intet sker Men jeg har fået nyt kampgejst efter at have luftet det her inde

Hmm min datter har rigtig svært ved at skabe relationer med andre. Hun har 2 gange leget med nogen udenfor skolen.
Hun bliver så let trynet af andre, fordi hun simpelthen ikke siger fra overfor andre, og hun siger som sådan heller ikke til, hvis der er noget hun gerne vil.

Jeg synes klassen er god, der er bare en rimelig høj udskiftning allerede nu synes jeg. 2 nye er kommet ind, og 2 er gået ud



Og er hun sensitiv så føler hun jo ALT. 

Åh hvor jeg føler med jer. Nu hun er sensitiv har du har fys eller ergo ind over i forhold til skolen ??

vi kæmper selv på 5 år med at få skolen til at forstå , og " se " vores dreng.

lyder som din datter også bruger mange af sine ressourser på at være der og det dermed går ud over det faglige. 

Jeg har bedt fys om at kontakte vores klasse lærer og forklare dem, hvad der sker med vores dreng i givne situationer. Tænker det kan hjælpe istedet for hende den dumme mor, der konstant er utilfreds

måske i skulle have fagfolk indover, for det er ski godt nok synd. Og af egen erfaring træk ikke tiden.

Anmeld

8. marts 2013

wamse

Frk. Himmelblå skriver:



Det lyder ikke rart for jer.

Min første tanke er, at I må passe meget på med at komme til at gøre skolen til noget negativt. Sørg for at holde en optimistisk og positiv tone omkring det.

I anden omgang tænker jeg : Hold da op, - der er vist sket meget siden min skoletid. - Da lærte vi da først alfabetet osv. i 1. klasse?! Jeg tænker, der er da endnu masser af tid.  Det kan umuligt være så vigtigt, om hun på nuværende tidspunkt har styr på stoffet. - Hovedsagen må være, om hun er "skolemoden". Altså klar til at være i en undervisningssituation inden for 1. klasses rammer..?

Det kan jo ikke passe, man skal kunne det hele, før man endnu er begyndt. 



Der er sket meget, for de er faktisk næsten allerede færdig med at øve hele alfabetet nu.
De har øvet forlyde og hvad det ellers hedder, og lytter sig nu frem til bogstaverne i ordene. Så der er en meget højere krav/forventning til dem nu, end der var da jeg var den alder.

Vurderingen omkring skolemodenheden sker nu i børnehaven i stedet for.

Alt denne her snak om skolen er ikke noget jeg inddrager hende i, men jeg lytter til hende, når hun fortæller om hendes forståelse for dagen der over

Anmeld

8. marts 2013

wamse

bøllen skriver:



Og er hun sensitiv så føler hun jo ALT. 

Åh hvor jeg føler med jer. Nu hun er sensitiv har du har fys eller ergo ind over i forhold til skolen ??

vi kæmper selv på 5 år med at få skolen til at forstå , og " se " vores dreng.

lyder som din datter også bruger mange af sine ressourser på at være der og det dermed går ud over det faglige. 

Jeg har bedt fys om at kontakte vores klasse lærer og forklare dem, hvad der sker med vores dreng i givne situationer. Tænker det kan hjælpe istedet for hende den dumme mor, der konstant er utilfreds

måske i skulle have fagfolk indover, for det er ski godt nok synd. Og af egen erfaring træk ikke tiden.



Den akt lærer jeg har kontakt med nu, ville lave nogle observationer omkring min datter i forhold til, at være særlig sensitiv, ellers er der ikke noget støtte.

Min datter har faktisk udtrykt det så flot, for hun siger, at hun ville ønske at der fandtes noget, så hun kunne slukke for alle andre lyde, når hun skulle høre, hvad læreren sagde. Hun høre ALT omkring hende. Hun registrerer ALT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.