virkelig brug for råd økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

DDe

Den ret kender jeg ikke. MEn vil da lige prøve at lave den

Vi laver aldrig mad til flere dage, men det må jeg begynde på - synes bare de dage jeg har tænkt at gøre det der er det hele blevet spist alligevel Har også en mand der snilt kunne spise 1 kg kød

Det er også voldsomt at spise så meget kød.... Så må man jo spise så det passer med at der er til dagen efter.... Er man mere sulten så må man spise rugbrød....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det er også voldsomt at spise så meget kød.... Så må man jo spise så det passer med at der er til dagen efter.... Er man mere sulten så må man spise rugbrød....

Jeg synes jo hellere man skal spise sig mæt i det mad der bliver serveret og har en meget fysisk aktiv mand så selvfølgelig skal han da ikke nøjes med 100 g kød

Anmeld

1. marts 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

DDe

Jeg synes jo hellere man skal spise sig mæt i det mad der bliver serveret og har en meget fysisk aktiv mand så selvfølgelig skal han da ikke nøjes med 100 g kød

Der er også forskel på 100g og 1000g.... Men man kan sige det vigtigste er at pengene løber rundt, så må man jo spise flere kartofler eller grøntsager.... Eller spise noget rugbrød senere.... Hvis der skal være mad til 2 dage så må man jo hjælpe og hvis det hjælper at spise flere kartofler, grøntsager eller rugbrød så er det der skal til.....

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Der er også forskel på 100g og 1000g.... Men man kan sige det vigtigste er at pengene løber rundt, så må man jo spise flere kartofler eller grøntsager.... Eller spise noget rugbrød senere.... Hvis der skal være mad til 2 dage så må man jo hjælpe og hvis det hjælper at spise flere kartofler, grøntsager eller rugbrød så er det der skal til.....

tror også at 1 kg er lidt overdrivelser fremmer forståelse.

Men han kan sagtens spise en 3-400 g og det synes jeg selvfølgelig han skal have lov til. Dertil kommer der også tilbehør.

Anmeld

1. marts 2013

booster_88

Herhjemme er vi to voksne og et barn, og vi lever for maks 2000 kr om måneden, og jeg syntes ikke vi som sådan mangler noget.

Vi har det sådan at vi får dbetalt 600 kr to gange i ugen, så det vil sige vi har 1200 kr om ugen til alt, Mad, bleer,tøj, benzin,smøger,hygge og sjov, opsparing, telefonregninger, og evt. mekaniker.

Og jo det skal da siges det er ikke altid super fedt og nogle gange skal de små hjerne celler da også i gang. Men det løber rundt og vi får da også overført penge til opsparingen. Vi har ikke madplan herhjemme, men vi er tilgengæld gode til ikke at bare smide mad ud, jeg tjekker frugt og grønt hver dag og ser om noget skal bruges, for så bliver det brugt i aftensmaden, eller som en lille dessert hvis det er frugt, så laver jeg lidt frugt salat med cremefraiche og vanillie sukker i. Det er yderst sjældent vi smider mad ud.

Derudover over handler vi ikke, vi har ikke fem forskellige slags pålæg, vi har to slags pålæg og lidt ost. Og jeg vil gerne tilføje at vores søn er meget speciel i hans kost, hver dag får han hj. tun med i børnehaven da det er det eneste han vil spise eller torskerogn, og ingen af de to ting er billige længere, men det løber rundt, og nogle gange er det da hårdt men det kan være sjovt hvis man gør det sjovt

Og nåe jah så handler vi dato mærket kød, nedsat grundet salgs dato, men kommer det i fryseren er det stadig fint

Håber det lykkedes for jer for det er hårdt at være nået dertil hvor man ikke kan se enden af vejen.

Anmeld

1. marts 2013

Anonym trådstarter

booster_88 skriver:

Herhjemme er vi to voksne og et barn, og vi lever for maks 2000 kr om måneden, og jeg syntes ikke vi som sådan mangler noget.

Vi har det sådan at vi får dbetalt 600 kr to gange i ugen, så det vil sige vi har 1200 kr om ugen til alt, Mad, bleer,tøj, benzin,smøger,hygge og sjov, opsparing, telefonregninger, og evt. mekaniker.

Og jo det skal da siges det er ikke altid super fedt og nogle gange skal de små hjerne celler da også i gang. Men det løber rundt og vi får da også overført penge til opsparingen. Vi har ikke madplan herhjemme, men vi er tilgengæld gode til ikke at bare smide mad ud, jeg tjekker frugt og grønt hver dag og ser om noget skal bruges, for så bliver det brugt i aftensmaden, eller som en lille dessert hvis det er frugt, så laver jeg lidt frugt salat med cremefraiche og vanillie sukker i. Det er yderst sjældent vi smider mad ud.

Derudover over handler vi ikke, vi har ikke fem forskellige slags pålæg, vi har to slags pålæg og lidt ost. Og jeg vil gerne tilføje at vores søn er meget speciel i hans kost, hver dag får han hj. tun med i børnehaven da det er det eneste han vil spise eller torskerogn, og ingen af de to ting er billige længere, men det løber rundt, og nogle gange er det da hårdt men det kan være sjovt hvis man gør det sjovt

Og nåe jah så handler vi dato mærket kød, nedsat grundet salgs dato, men kommer det i fryseren er det stadig fint

Håber det lykkedes for jer for det er hårdt at være nået dertil hvor man ikke kan se enden af vejen.

HVis I har 1200 kr om ugen er det så ikke mere end 2000 kr om mdr?

Vi har altid 5-6 forskellige slags pålæg, men det er jo når man har skolebarn/børn så skal der jo være lidt variation

Anmeld

1. marts 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Er det også til tøj pg transport?

Vi handler KUN i netto og rema - og laver madplaner - kan simpelthen ikke se hvor vi kan sparer henne. Jo vi køber luksus toiletpapir (ofte når det er på tilbud) men ellers køber vi alt det billigste

ja det er til tøj og alt

nu skal du høre

vi får tilsammen 28000 udbetalt rundt regnet
deraf har vi 23000 der blir betalt til vores budget
det råder over 2 biler min og min kærestes , hans motorcykel, vores hus, dagplejepladser, vand, strøm, opsparinger, forsikringer og så videre af faste udgifter

så er der 5000 tilbage som dækker, mad, husholdning, tøj, bleer, disel og benzin, men da jeg ik arbejder nu står min bil stille, og der blir derfor ik brugt bezin til den pt, men min mand køre 1 ½ times kørsel hver vej når han skal på job, og hans bruger så en del diesel

og jeg køber også luksus papir og så videre
MEN jeg handler kun en gang om måneden, dvs ALT en gang om måneden, dog ikke brød/mælk/pålæg det køber vi så derefter som vi har behov for og sørger for at kkøbe de store kødpakker hos Bilka og noget og deler op i portionsposer og i fryseren
og så laver vi TIT mad der holder flere dage som, supper/kødsove/boller i karry/ fadkotteletter i sovs og ja en masse masse ting

Anmeld

1. marts 2013

MorTil4<3

MilleMus1988 skriver:

ja det er til tøj og alt

nu skal du høre

vi får tilsammen 28000 udbetalt rundt regnet
deraf har vi 23000 der blir betalt til vores budget
det råder over 2 biler min og min kærestes , hans motorcykel, vores hus, dagplejepladser, vand, strøm, opsparinger, forsikringer og så videre af faste udgifter

så er der 5000 tilbage som dækker, mad, husholdning, tøj, bleer, disel og benzin, men da jeg ik arbejder nu står min bil stille, og der blir derfor ik brugt bezin til den pt, men min mand køre 1 ½ times kørsel hver vej når han skal på job, og hans bruger så en del diesel

og jeg køber også luksus papir og så videre
MEN jeg handler kun en gang om måneden, dvs ALT en gang om måneden, dog ikke brød/mælk/pålæg det køber vi så derefter som vi har behov for og sørger for at kkøbe de store kødpakker hos Bilka og noget og deler op i portionsposer og i fryseren
og så laver vi TIT mad der holder flere dage som, supper/kødsove/boller i karry/ fadkotteletter i sovs og ja en masse masse ting

det skal siges vi ik har valgt at side så hårdt

min kæreste blev skildt fra sin kone, og da de blev skildt sidder vi nu og skal betale en kæmpe del af gælden på huset, men det er ved at blive lavet om så inden længe sku vi gerne kunne se meget mere luft i vores økonomi, og så skal jeg gerne ha et arbejde snart
så det er derfor vi betaler så mege til vores budget, men vi sku gerne ned og kun betale 16-17000 om måneden til vores budget istedte for 23000 hehe

men indtil da må vi leve stramt og det går

Anmeld

1. marts 2013

booster_88

Anonym skriver:

HVis I har 1200 kr om ugen er det så ikke mere end 2000 kr om mdr?

Vi har altid 5-6 forskellige slags pålæg, men det er jo når man har skolebarn/børn så skal der jo være lidt variation

Jo men vi bruger ikke mere en 2000 til mad og div, det eneste der kommer foruden det er benzinen, som i ikke har og så smøger nu ved jeg ikke om i ryger, men maks 2000 kr til mad, bleer, rengøring mv. Og jeg er hundred på i vil kunne gøre det for maks 3000 om måneden. Resten ryger på opsparingen, eller går til at lave vores bil for eller betale vores telefon regning, vi har telmore ellers går det til at renovere vores hus.

Det handler om at ændre ens tankegang og vinkel på tingene, vi har selv stået der, og virkelig følt at det aldrig kom til at gå. Så jeg er godt klar over hvor hårdt det er, og jeg siger det bestemt ikke i en ond mening.

Kunne i evt. gøre som vi gør lave en eller to udbetalinger om ugen, for det er faktisk sådan vi har lært at få det hele til at fungere, for så havde vi aldrig et større beløb at blive fristet af at kunne købe for ? Kan du følge mig i hvad jeg mener ?

Anmeld

1. marts 2013

Skouboe

Anonym skriver:

Den ret kender jeg ikke. MEn vil da lige prøve at lave den

Vi laver aldrig mad til flere dage, men det må jeg begynde på - synes bare de dage jeg har tænkt at gøre det der er det hele blevet spist alligevel Har også en mand der snilt kunne spise 1 kg kød

Lav mad til 2 dage og sæt kun halvdelen på bordet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.