virkelig brug for råd økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.702 visninger
63 svar
19 synes godt om
27. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg kan slet ikke se nogen ende!

Vi har et rådighedsbeløb for 5800 kr om mdr til ALT!

Jeg kan ikke se hvor vi kan spare henne - har ulykkeforsikring samt indbos forsikring og er begge meldt ind i a kasse (plus at jeg er i fagforenig)

Så har vi gæld hvor der betales 8500 kr af om mdr og vi har en husleje på 7000 kr. Vores telefonregninger, internet og tv pakke (den billigste) så er der selvfølgelig licens og insitutioner.

WHAT TO DO???? Forholdet er meget medtaget af altid at skulle spare.. Vi har 3 børn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

K&S

Anonym skriver:

Jeg kan ikke se hvor vi kan spare henne - har ulykkeforsikring samt indbos forsikring og er begge meldt ind i a kasse (plus at jeg er i fagforenig)

Så har vi gæld hvor der betales 8500 kr af om mdr og vi har en husleje på 7000 kr. Vores telefonregninger, internet og tv pakke (den billigste) så er der selvfølgelig licens og insitutioner.

WHAT TO DO???? Forholdet er meget medtaget af altid at skulle spare.. Vi har 3 børn!

Hvad indgår i rådighedsbeløbet?

Mad, transport, fornøjelse og ?

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvad indgår i rådighedsbeløbet?

Mad, transport, fornøjelse og ?

ALT indgår.. Mad, tøj, transport, fornøjelser, uforudsete udgifter osv osv osv

Anmeld

27. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

Det var godt nok også noget af et afdrag på gæld - hvis det er en bil, så sælg den?

Hvis det er gammel forbrugsgæld, så er der vel ikke andet at gøre end at bide tænderne sammen og få det betalt ud. Man ligger jo desværre som man har redt (HVIS det er forbrugsgæld).....

Guleroden må jo så være det MEGET større rådighedsbeløb I får, når gælden er betalt af.

Anmeld

27. februar 2013

malenemusen

Jeg tænker at 7000 lyder af en voldsom husleje med mindre det er eje.

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Det var godt nok også noget af et afdrag på gæld - hvis det er en bil, så sælg den?

Hvis det er gammel forbrugsgæld, så er der vel ikke andet at gøre end at bide tænderne sammen og få det betalt ud. Man ligger jo desværre som man har redt (HVIS det er forbrugsgæld).....

Guleroden må jo så være det MEGET større rådighedsbeløb I får, når gælden er betalt af.

Gælden bliver betegnet som forburgsgæld nu, men er tab på et hus vi var nødt til at sælge før det gik på tvang her i krisetiden.

Så selvforskyldt er det jo altid, men man havde ikke lige set det komme når banken råder en til at købe hus dagen inden finanskrisen nærmest bankede på døren. Og så til forbrugslånsrente...

Anmeld

27. februar 2013

Nemesis

går ud fra i allerede laver madplaner.

køb og salg af brugt tøj til ungerne.

har i fastnet tlf, så stryg den..der findes mobilabonnementer der rigeligt dækker til langt billigere pris.

lav en fast restedag en fast grød dag (risengrød, øllebrød/mannagrød osv)

en suppedag.

ellers er det jo svært at sige. Måske jeres bank kan hjælpe jer? måske det er muligt at skifte bank og spare på renterne og betale mindre pr måned??

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

malenemusen skriver:

Jeg tænker at 7000 lyder af en voldsom husleje med mindre det er eje.

Det er leje, der findes ikke noget billigere i nærheden af mine børns skole/børnehave - så muligheden for at flytte er der bare ikke rigtig.

Vi ejer ingenting!

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

går ud fra i allerede laver madplaner.

køb og salg af brugt tøj til ungerne.

har i fastnet tlf, så stryg den..der findes mobilabonnementer der rigeligt dækker til langt billigere pris.

lav en fast restedag en fast grød dag (risengrød, øllebrød/mannagrød osv)

en suppedag.

ellers er det jo svært at sige. Måske jeres bank kan hjælpe jer? måske det er muligt at skifte bank og spare på renterne og betale mindre pr måned??

Jep vi laver madplaner - og planlægger alle indkøb..

Har en kødfri dag om ugen og en rugbrødsdag om ugen (godt nok med brød fra bageren)

Spiser rigtig tit ved mine forældre, da de bor i nærheden og altid har døren åben med lidt mad på gryderne.

Anmeld

27. februar 2013

K&S

Anonym skriver:

ALT indgår.. Mad, tøj, transport, fornøjelser, uforudsete udgifter osv osv osv

Og er rådighedsbeløbet inkl. børnepengene, I får hver 3 måned?

Fornøjelser - der må I finde nogle gratis, I kan hygge med børnene om

Mad - madplan, bage selv og ikke lade noget gå til spilde (suppe er billigt og mætter godt)

Transport - hvis der er bil, er der så mulighed for at sælge? Hvis offentligt transportmidler, er mulighed for at cykle i stedet?

Tøj - genbrugsbutikker har tit mange fine varer til ingen pris

Hvornår er I færdige med afdrag på gælden? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.