virkelig brug for råd økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2013

jeanett 26

Anonym skriver:

købe

Skal de 3500 kr også dække tøj?

Hvor køber I kød henne?

Vi kan købe 4kg oksekød 6-10% til 150kr
Og 3kg svinekød til 100kr ved slagteren
Og ellers køber vi stor pakker. Vi spiser rugbrød en gang om ugen. Og ellers er vi rigtig gode til lave til flere dage. Og spise rester

De 3500 dækker bleer til 2 børn os
Vi køber næsten kun brugt tøj. Og når de ikke kan bruge noget mere sælger vi det videre det der kan, vi køber tøj når de mangler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Den ret kender jeg ikke. MEn vil da lige prøve at lave den

Vi laver aldrig mad til flere dage, men det må jeg begynde på - synes bare de dage jeg har tænkt at gøre det der er det hele blevet spist alligevel Har også en mand der snilt kunne spise 1 kg kød

Det kender jeg godt! Sådan en mand har jeg også! Jeg er begyndt at sige, at det kunne være skønt, hvis der kunne være mad til to dage det plejer at hjælpe... Ellers må du dele det op i to portioner inden det sættes på bordet, så er der kun det der er i gryden, og så er resten der til dagen efter

Der er faktisk mange penge at spare i, at lave mad til to dage, da man ikke står med en masse overskud af alt muligt, som man så ikke får brugt! Vi kan i hvert fald være slemme til at have købt en eller anden grøntsag, og hvis vi ikke tænker os om, så når resten at blive trist og træls inden vi får det brugt, og det er jo dyrt og ikke særlig miljørigtigt!

Det smager super godt, er nemt og kål er jo vildt billigt og der er masser af gode fibre i det! Og ja så kan du skifte ris ud med kartofler eller markeronni, hvis det lige er det, der er i skabet jeg plejer også at bruge det lidt som en restegryde til de grøntsager der ligger i grøntsagsskuffen og har set bedre dage, så det kan jo varieres efter hvad man lige har og har lyst til at bruge

Anmeld

28. februar 2013

Svenne

Jeg er lige gået på barsel og har bestemt mig for, at nu skal der lidt mere styr på, hvad pengene bliver brugt til.

Vi køber kødpakke hos Slagteren hver måned. 700 kr. for en 14dages-pakke til 4 personer (og fordi vi kun er 2 og 1 barn er der til en hel måned). Kunne det være en ide?
Så skal der jo bare lidt pasta, ris og kartofler til, hvilket kan fås biligt! Grønt er ikke billigt, men som regel har butikken (uanset hvor man handler) altid tilbud på lidt forskellige grøntsager.

Jeg har planer om at skal i gang med at bage selv. Et par rugbrød og en pose boller hver weekend. Lækkert og billigt.

Har du undersøgt, om dit område har sådan en køb-og salg side med børnetøj på Facebook? Det bruger jeg utrolig meget. Har f.eks. lige købt et sæt Celavi regntøj til min søn, der er fuldstændig som nyt - til 45 kr.!

Gratis fornøjelser. Min søn elsker en tur på biblioteket, hvor der er lavet meget for børnene. Skov, strand og legepladser bliver benyttet flittigt. Vi kommer også meget i den lokale sportshal, hvor han elsker at se en håndboldkamp el.lign.Det er ikke altid der skal så meget til, hvis man spørger børnene.

Derudover er jeg enormt struktureret med mine bankkonti. Hver måned, når lønnen går ind bliver der ført et bestemt beløb på mad, opsparing, gaver (så der altid er til det), budget, hus-vedligehold, bil-vedligehold osv. Så er det nemmere at betale uforudsete regninger.

Anmeld

28. februar 2013

Svenne

Anonym skriver:

Ja men banken kan jo ikke rigtig gøre noget - de vil jo have deres penge.

vi SKAL have internet - da det er et led i mit arbejde at jeg skal kunne være online. TV ja det kunne vi droppe, men igen vi har den mindste pakke og betaler 140 kr om mdr. - og ja det ville ærlig talt være røv at undvære..

Hvis du SKAL kunne være online hjemme burde din arbejdsplads så ikke betale internet for dig?
Det gør min - ellers kan de da ikke forlange det?

Anmeld

28. februar 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Jeg er lige gået på barsel og har bestemt mig for, at nu skal der lidt mere styr på, hvad pengene bliver brugt til.

Vi køber kødpakke hos Slagteren hver måned. 700 kr. for en 14dages-pakke til 4 personer (og fordi vi kun er 2 og 1 barn er der til en hel måned). Kunne det være en ide?
Så skal der jo bare lidt pasta, ris og kartofler til, hvilket kan fås biligt! Grønt er ikke billigt, men som regel har butikken (uanset hvor man handler) altid tilbud på lidt forskellige grøntsager.

Jeg har planer om at skal i gang med at bage selv. Et par rugbrød og en pose boller hver weekend. Lækkert og billigt.

Har du undersøgt, om dit område har sådan en køb-og salg side med børnetøj på Facebook? Det bruger jeg utrolig meget. Har f.eks. lige købt et sæt Celavi regntøj til min søn, der er fuldstændig som nyt - til 45 kr.!

Gratis fornøjelser. Min søn elsker en tur på biblioteket, hvor der er lavet meget for børnene. Skov, strand og legepladser bliver benyttet flittigt. Vi kommer også meget i den lokale sportshal, hvor han elsker at se en håndboldkamp el.lign.Det er ikke altid der skal så meget til, hvis man spørger børnene.

Derudover er jeg enormt struktureret med mine bankkonti. Hver måned, når lønnen går ind bliver der ført et bestemt beløb på mad, opsparing, gaver (så der altid er til det), budget, hus-vedligehold, bil-vedligehold osv. Så er det nemmere at betale uforudsete regninger.

Det lyder lækkert med kødpakken..

Har du en link til den slagter I får det fra? Skal da helt sikkert lige undersøge om det kan betale sig for os at få det

Anmeld

28. februar 2013

K&S

Mettefpigen skriver:

Lidl har poser der skal blandes med vand, og der blir til 2 rugbrød og smager rigtig godt :-) de koster kun 8 kr...

Hvad hedder de? 

Anmeld

28. februar 2013

Mettefpigen

K&S skriver:

Hvad hedder de? 

Ved ikk lige hvad de hedder, da det er min mor der har bagt til mig ;-)

Anmeld

28. februar 2013

Svenne

Anonym skriver:

Det lyder lækkert med kødpakken..

Har du en link til den slagter I får det fra? Skal da helt sikkert lige undersøge om det kan betale sig for os at få det

Her kan du seden pakke, vi køber: http://www.slagteren-hojslev.dk/produkter/storkoebspakker.html

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men mange slagtere har vidst noget tilsvarende...

Anmeld

28. februar 2013

Annette A

Vi er to voksne og tre børn samt en kat og to kaniner og vi lever for 5000 om måneden til alt. Vi har ikke råd til fornøjelser andet end hvis vi sparer på madbudgettet og det kan sagtens lade sig gøre. Vi handler stort ind i Bilka en gang om måneden hvor vi køber store poser med grøntsager, kylling, laks mv. Så har vi ca. 700 kr om ugen til pålæg. frugt. brød og is og synes vi lever fint.

Vi køber hakket kyllingekød og svinekød som vi fryser ned i portioner og laver frikadeller samt hakket oksekød som vi laver tomatkødsovs med til pasta og spaghetti. Vi har altid brune ris og alm ris som vi blander samt kartofler og fuldkorns og alm. pasta. Vi får ofte is hver dag til  dessert, vanilje og regnbueis og har altid frugt som bananer og æbler.Vi bager meget brød, fryser det ned og køber godt rugbrød på tilbud og fryser det ned i portioner. Det kræver selvfølgelig god fryseplads.

Vi har også en husleje på 7500 samt en brugt bil så selvom min kæreste er på SU og jeg er nyuddannet på barselsdagpenge, synes jeg egentlig vi har en fin levestandard. Børnetøj bliver købt billigt og tit i genbrug. Vi har så også nogle søde bedsteforældre der giver gavekort til børnesko engang imellem. Så børnene har ordentligt fodtøj og pænt tøj generelt. De får ihvertfald de ting de skal bruge.

Det er klart vi ikke har råd til en masse fornøjelser eller rejser, men vi sparer i året op til at komme lidt i sommerferien fx Bon-Bon land eller Bakken og ja synes som sagt ikke vi mangler noget eller vores børn gør. Selvfølgelig er det vigtigt at få lavet en strategi og planlægning på madindkøb, men det kan godt lade sig gøre med en rimelig indsats og prioritering af resourcer.

Når vi engang får arbejde er jeg sikker på vi stadig vil leve sparsommeligt for det er blevet en livsstil at leve på den måde og vil aldrig sætte os hårdere end vi har råd til at en bliver sygemeldt, mister arbejde mv. Selvfølgelig bliver det rart at få lidt flere penge til fornøjelser en dag og ikke være nervøs over en ekstra varmeregning. Selvfølgelig er det da også svært altid at tælle hver en øre og ikke sjovt alle dage men hos os er det jo en prioritering vi har gjort for at have mere tid til vores børn mens de er små og på den måde går regnestykket op for os.

Håber I finder en måde der virker for Jer.

Anmeld

1. marts 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ja men banken kan jo ikke rigtig gøre noget - de vil jo have deres penge.

vi SKAL have internet - da det er et led i mit arbejde at jeg skal kunne være online. TV ja det kunne vi droppe, men igen vi har den mindste pakke og betaler 140 kr om mdr. - og ja det ville ærlig talt være røv at undvære..

Ja- banken vil gerne have deres penge...

Og hvor stor sandsynlighed er der for at man kan leve som i gør i 5 år? 10 år? (ved ikke lige hvor lange udsigter jeres gæld har).

Hvis banken ikke erkender problemet og hjælper jer, fx ved at ændre renten og/eller størrelsen på afdragene, risikerer de jo at folk giver op - og at de dermed slet ikke får deres penge.

Det behøver jo ikke være flere tusinde kroner i skal hver ekstra om mdr - en enkelt Tusse ville jo gøre underværker, eller måske blot en halv.

Og hvis banken stadig nægter, så se jer omkring efter en anden bank - ved godt at man ikke bare kommer ind på sit glatte ansigt længere, men i desperate tider må man gøre desperate forsøg :0)

Hvis ikke man gør sig ulejligheden at prøve, sker der i hvert fald ikke noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.