virkelig brug for råd økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2013

Skouboe

jeg køber ofte kød hos Gris og Ko - så holder jeg øje med hvad de har på tilbud og så handler jeg stort ind til fryseren. Når jeg så laver den ugentlige madplan, gennemgår jeg fryseren og sammensætter maden efter hvad der er.

derudover bruger jeg e-tilbudsavis meget. Jeg har en liste af basisvarer fx smør, rugbrød, havregryn osv. som jeg holder øje med hvornår er på tilbud og så køber stort ind af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Snartmortil3

Anonym skriver:

tror også at 1 kg er lidt overdrivelser fremmer forståelse.

Men han kan sagtens spise en 3-400 g og det synes jeg selvfølgelig han skal have lov til. Dertil kommer der også tilbehør.

Hmm... jeg har ikke læst hele tråden men faldt bare lige over det her med kødet - og din mand har IKKE brug for 400 g kød til aftensmad så her kan i i hvert fald godt spare lidt. han må nøjes med at spise midnre kød og supplere med grønt og kartofler/ris/pasta. 400 g er virkelig meget og virkelig dyrt

Anmeld

1. marts 2013

Troldemommi

Jeg er ikke længere sikker på i hvilken måned min mand og jeg blev enige i at vi bruger for mange penge på mad, så vi lavede det om, om måneden har vi to voksne og en 1 årig dengang 2500 kr til mad, vi hæver dem i kontanter hver den første.

Når man har kontanter istedet for kort tænker vi meget mere på hvad der er nødvendigt og hvad vi kan undvære, om året sparer vi nu 18.000 i forhold til før.

Vi lever fint, vi får ikke dyre stykker kød og lignende men spiser tit kylling, gris, fisk og pølser (vi elsker pølser)

Vi laver madplan to gange om ugen, Mandag og fredag handler vi ind, jeg vil ikke have mælk der er en uge gammel derfor, vi hygger i weekenderne med lidt guf, og handler altid i Rema eller Lidl, og de ting de ikke har dem tager vi i Føtex

Vi bager selv alt undtagen rugbrød, det kan vi åbenbart ikke finde ud af

DET BLIVER EN SPORT AT SPARE NÅR MAN ER KOMMET IGANG

5800 til 5 er ikke vildt meget, men tror der er mange der lever for mindre

Monica

Anmeld

1. marts 2013

Stumpe27

Anonym skriver:

Hvordan?

hvordan hvad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.