E. B. skriver:
Beklager - du skrev "social lav status" ikke "social klasse 0".
Du skriver ikke "studser over", du skriver at du sammenkobler det med social lav status og "sjuskede børn", hvilket er en bedømmelse af barnet set ud fra det ydre. Hvis man selv dømmer folk på det ydre - pletter på tøjet, osv., ja så gør børnene det også, og det er ikke noget jeg ønsker at give vidre til mine børn. Det gør vi alt for meget i vores samfund i forvejen.
Jeg mener bare ikke man som pædagog - eller hvad du nu er - skal dømme børn på en plet på tøjet eller ej ...
Jeg ved sgu ikke hvor du har det der fra med "social lav status" fra.
Jeg har lige læst alle mine indlæg igennem, fra denne debat og det har jeg ikke skrevet noget om.
Jeg ved ikke hvorfor du skal fordreje mine ord sådan, for jeg har godt nok ikke sagt noget dårligt om andre som har en anden holdning end jeg selv har!
Jeg synes ikke at det er børnene der er sjuskede - det er jo ikke dem der tager tøjet på.. Jeg synes at det ser sjusket ud, men fred være med at forældrene vil gøre sådan, det har jeg ikke sagt noget grimt om.
Jeg er pædagogmedhjælper og har ALDRIG dømt et barn på deres tøj! Tværtimod har jeg altid givet de børn, som kom fra lidt "hårdere" hjem, endnu mere omsorg!
Jeg bliver faktisk ret harm over at du ligger ord i munden på mig.
Anmeld