Ville du give dit barn plettet tøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2013

Dixen89

Syntes det er hul i hovedet at smide rent tøj ud. Jeg ville nok ikke bruge den hvis det var lort. Men mad som appelsin osv som ikke er kommet af tøj smider jeg altså ikke ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

lilledittemor

La´chrissen skriver:

Ja det var det jeg kunne forstå på det

Også derfor jeg forslog klorin, men hvis du ikke bruger det så er der nok ikke meget at gøre ved pletten

Den røg også i skraldespanden lige efter billederne var taget

Anmeld

23. februar 2013

lilledittemor

E. B. skriver:

Det er også ok du ikke vil, men at du dømmer forældre der gør det, som "social klasse 0" og "sjuskede" forældre synes jeg er skræmmende. Håber pædagogerne i min søns børnehave har et lidt mere rummeligt menneskesyn. Beklager.

Jeg har da ikke skrevet at forældrene er social klasse 0?

Men ja, jeg synes at det ser sjusket ud med plettet tøj. Jeg ved godt at det får de nemt, men jeg sender ikke mit barn afsted sådan.
Hvad andre gør, må de jo selv om.

Hold da op - fordi jeg studser over plettet tøj?
Det gør da INTET ved mit forhold til barnet ELLER forældrene for den sags skyld.
Det undrer mig jo bare da jeg ikke selv ville gøre det.

Anmeld

23. februar 2013

kriknu

Til en hvis grænse ja, kunne nok godt finde på hvis jeg vidste vi bare skulle være herhjemme og være alene, eller hvis han f.eks. havde nogle maveproblemer så der ikke blev ødelagt mere tøj end højest nødvendigt, og det har så absolut ikke noget med penge at gøre.

Men jeg tænker bare, at hvis han i forvejen har en bodystocking med lidt pletter på forneden og han har en dag hvor der bare skides igennem så hellere risikere at den bliver mere plettet end at tage den helt nye body øverst i skuffen

Anmeld

23. februar 2013

Mum33

Ditte_Marie skriver:

Jeg har da ikke skrevet at forældrene er social klasse 0?

Men ja, jeg synes at det ser sjusket ud med plettet tøj. Jeg ved godt at det får de nemt, men jeg sender ikke mit barn afsted sådan.
Hvad andre gør, må de jo selv om.

Hold da op - fordi jeg studser over plettet tøj?
Det gør da INTET ved mit forhold til barnet ELLER forældrene for den sags skyld.
Det undrer mig jo bare da jeg ikke selv ville gøre det.

Beklager - du skrev "social lav status" ikke "social klasse 0".

Du skriver ikke "studser over", du skriver at du sammenkobler det med social lav status og "sjuskede børn", hvilket er en bedømmelse af barnet set ud fra det ydre. Hvis man selv dømmer folk på det ydre - pletter på tøjet, osv., ja så gør børnene det også, og det er ikke noget jeg ønsker at give vidre til mine børn. Det gør vi alt for meget i vores samfund i forvejen.

Jeg mener bare ikke man som pædagog - eller hvad du nu er - skal dømme børn på en plet på tøjet eller ej ...

Anmeld

23. februar 2013

Muhmi

Du skriver ikke "studser over", du skriver at du sammenkobler det med social lav status og "sjuskede børn", hvilket er en bedømmelse af barnet set ud fra det ydre. Hvis man selv dømmer folk på det ydre - pletter på tøjet, osv., ja så gør børnene det også, og det er ikke noget jeg ønsker at give vidre til mine børn. Det gør vi alt for meget i vores samfund i forvejen.

Jeg mener bare ikke man som pædagog - eller hvad du nu er - skal dømme børn på en plet på tøjet eller ej ...

Meget enig..  Og det er virkelig det der skræmmer mig... Bliver børnene så behandlet forskelligt fordi de har pletter på deres tøj? For så er det da det helt forkerte arbejde man har fundet sig..

At begynde at vrænge på næsen af at nogle af ungerne har pletter på deres undertøj og derefter begynder at dømme forældrene eller børnene, det er altså slet ikke i orden... 

Anmeld

23. februar 2013

lilledittemor

E. B. skriver:

Jeg ved sgu ikke hvor du har det der fra med "social lav status" fra.
Jeg har lige læst alle mine indlæg igennem, fra denne debat og det har jeg ikke skrevet noget om.

Jeg ved ikke hvorfor du skal fordreje mine ord sådan, for jeg har godt nok ikke sagt noget dårligt om andre som har en anden holdning end jeg selv har!

Jeg synes ikke at det er børnene der er sjuskede - det er jo ikke dem der tager tøjet på.. Jeg synes at det ser sjusket ud, men fred være med at forældrene vil gøre sådan, det har jeg ikke sagt noget grimt om.

Jeg er pædagogmedhjælper og har ALDRIG dømt et barn på deres tøj! Tværtimod har jeg altid givet de børn, som kom fra lidt "hårdere" hjem, endnu mere omsorg!

Jeg bliver faktisk ret harm over at du ligger ord i munden på mig.

Anmeld

23. februar 2013

Mettefpigen

Ditte_Marie skriver:

Jeg har lige læst alle mine indlæg igennem, fra denne debat og det har jeg ikke skrevet noget om.

Jeg ved ikke hvorfor du skal fordreje mine ord sådan, for jeg har godt nok ikke sagt noget dårligt om andre som har en anden holdning end jeg selv har!

Jeg synes ikke at det er børnene der er sjuskede - det er jo ikke dem der tager tøjet på.. Jeg synes at det ser sjusket ud, men fred være med at forældrene vil gøre sådan, det har jeg ikke sagt noget grimt om.

Jeg er pædagogmedhjælper og har ALDRIG dømt et barn på deres tøj! Tværtimod har jeg altid givet de børn, som kom fra lidt "hårdere" hjem, endnu mere omsorg!

Hvad mener du med "hårdere" hjem??

Anmeld

23. februar 2013

lilledittemor

Mettefpigen skriver:

Hvad mener du med "hårdere" hjem??

F.eks. der hvor man ved at der er/har været større problemer i hjemmet.

Anmeld

23. februar 2013

Mum33

Ditte_Marie skriver:

S. 12 angiver du dig enig med en, der drager parallel mellem social lav status og pletter på tøjet, så jeg lægger ikke ordene i din mund. Men lad den nu ligge. Min søn har pletter på tøjet, og så må han jo så forsøge at leve med, at nogle mennesker åbenbart er så overfladiske, at de anser ham for sjusket og fra et lavere social samfundslag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.