malucca09 skriver:
Hejsa,
Jeg er også i samme situation som dig/jer. Jeg har dog født verdens dejligste prinsesse... Jeg skrev i div papir hvem faderen var, lige netop pga jeg så kan fortælle Malucca senere hen at jeg har gjort mit. Nicolaj ønsker IKKE at ha´noget at gøre med hende. Han vil ikke engang fortælle sin familie om hende.
I tirsdags startede faderskabssagen, da han nægter at anderkende fadersskabet. Så nu går jeg og venter på at om han overhovede mødte op til hans del af mødet, eller han skal varslet igen. Eller om den ryger hele vejen til retten.
Over for mig har anderkendt det og ville gerne gøre det over for amtet hvis jeg skrev under på han IKKE skulle betale bidrag
Hvilke jeg selvf. ikke vil gå med til.
Bare lige min historie og I er også velkomme til at skrive privat, da jeg jo er lidt længere fremme end jer.
Personligt synes jeg det er en giv og ta' situation bolle ven og dig imellem, ogsaa ifb med borne penge, specielt naar han paa ingen maade vil have at gore med barnet og kan ikke vaelge abort og hvis du har vaeret aaben omkring ' det kan gaa galt' og han har taget chancen, saa er det ligesaa meget hans skyld som din.
af hensyn til barnet skal begge foraeldre paa attesten uanset hvad. Men jeg synes ikke man skal soge om bornepenge fra en mand der ikke vil have noget med jer begge at gore, bare fordi man har ret til det, hvis du har mulighed for at klare det selv.
jeg kender bl.a en veninde som er sygeplejerske der blev skilt fra sin mand og selvom de er enige om at tage sig af deres barn, er alt frivilligt pengemaessigt. dvs min veninde har i perioder sagt nej til bornepenge fordi hun har foraeldremyndigheden, klarer sig selv og har fuldtidsarbejde og hvis der ikke lige er et eller andet ifb med barnet, saa siger hun selv fra. det er FLOT, synes jeg for hun har
ret til 7.400 kr om maaneden for barnet.

selvom man har
ret til penge, saa er det ikke altid det man skal kraeve, mener jeg.
Anmeld