Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Pige2009

Leneur skriver:

Så har jeg misforstået dig. Hvis jeg havde muligheden for ikke at skrive ham på ville jeg klart vælge det men det er også fordi jeg ved hvordan han er og ikke helmer førend han får sin vilje. Han sagde at hvis jeg ikke kom tilbage ville det få konsekvenser, han har både truet med at søge fuld forældremyndighed eller helt fraskrive sig faderskabet. Han har fulgt efter mig over hele byen, fordi jeg ikke ville tale med ham. Han har ringet og skrevet sms'er op til 30 gange om dagen. Ja jeg kunne blive ved. Jeg er rigtig bange for hvad han kan finde på efterfølgende.

Hvor træls! Så er du i den helt omvendte situation ift. mig, hvor tavshed er kodeordet. Forstår dig godt, og det må være rigtig hårdt at stå i sådan situation. Føler med dig... Hvornår har du termin? Jeg har den 10. oktober.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Leneur

linda2009 skriver:

Hvor træls! Så er du i den helt omvendte situation ift. mig, hvor tavshed er kodeordet. Forstår dig godt, og det må være rigtig hårdt at stå i sådan situation. Føler med dig... Hvornår har du termin? Jeg har den 10. oktober.

Ja det er en træls situation da jeg alle dage har sagt til ham at for vores barn's skyld håbede jeg at vi kunne få et godt samarbejde op at køre. Jeg føler mig nu på sin vis meget stærkere nu jeg endelig er brudt ud af forholdet men hvor er der stadig meget at få styr på.
Jeg har termin en måned før dig.... 9. september. Går fra på ferie om 3 uger og så direkte på barsel. Glæder mig rigtig meget.

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

Leneur skriver:

Ja det er en træls situation da jeg alle dage har sagt til ham at for vores barn's skyld håbede jeg at vi kunne få et godt samarbejde op at køre. Jeg føler mig nu på sin vis meget stærkere nu jeg endelig er brudt ud af forholdet men hvor er der stadig meget at få styr på.
Jeg har termin en måned før dig.... 9. september. Går fra på ferie om 3 uger og så direkte på barsel. Glæder mig rigtig meget.

Ja, det er hårdt psykisk, når mændene nu er sådanne skvat

Anmeld

20. juni 2009

Leneur

linda2009 skriver:

Ja, det er hårdt psykisk, når mændene nu er sådanne skvat

Ja men bedre sent end aldrig og er bare så glad for at jeg endelig sagde fra. Nu når jeg at komme på plads i min nye lejlighed og få styr på de sidste ting inden hun kommer. Det havde da været værre hvis jeg var blevet og så først brudt ud når hun var født.

Anmeld

13. juli 2009

quity

Til alle Jer der skriver atman skal skrive faderens navn på, og at man ik kan undgå det... Er der ingen der nogensinde har haft en one night stand? Det har jeg også med enkelte jeg ikke kendte andet en fornavn på. I sådanne situationer kan det også gå galt.... Jeg ville aldrig vælge abort selvom jeg var blevet gravid på en sådan måde...
Jeg ved godt der vil blive set negativt på det jeg har skrevet, men det er ikke så sjældent med one night stands.

Anmeld

13. juli 2009

Pige2009

quity skriver:

Til alle Jer der skriver atman skal skrive faderens navn på, og at man ik kan undgå det... Er der ingen der nogensinde har haft en one night stand? Det har jeg også med enkelte jeg ikke kendte andet en fornavn på. I sådanne situationer kan det også gå galt.... Jeg ville aldrig vælge abort selvom jeg var blevet gravid på en sådan måde...
Jeg ved godt der vil blive set negativt på det jeg har skrevet, men det er ikke så sjældent med one night stands.

Jeg kender mange der har haft en eller flere one-nightere. Personligt kunne jeg aldrig finde på, at have en one-nightere med en jeg ikke kendte. Det er for grænseoverskridende for mig...

Anmeld

13. juli 2009

Miamaja

malucca09 skriver:

Hejsa,

Jeg er også i samme situation som dig/jer. Jeg har dog født verdens dejligste prinsesse... Jeg skrev i div papir hvem faderen var, lige netop pga jeg så kan fortælle Malucca senere hen at jeg har gjort mit. Nicolaj ønsker IKKE at ha´noget at gøre med hende. Han vil ikke engang fortælle sin familie om hende.

I tirsdags startede faderskabssagen, da han nægter at anderkende fadersskabet. Så nu går jeg og venter på at om han overhovede mødte op til hans del af mødet, eller han skal varslet igen. Eller om den ryger hele vejen til retten.

Over for mig har anderkendt det og ville gerne gøre det over for amtet hvis jeg skrev under på han IKKE skulle betale bidrag Hvilke jeg selvf. ikke vil gå med til.

Bare lige min historie og I er også velkomme til at skrive privat, da jeg jo er lidt længere fremme end jer.

Personligt synes jeg det er en giv og ta' situation bolle ven og dig imellem, ogsaa ifb med borne penge, specielt naar han paa ingen maade vil have at gore med barnet og kan ikke vaelge abort og hvis du har vaeret aaben omkring ' det kan gaa galt' og han har taget chancen, saa er det ligesaa meget hans skyld som din.

af hensyn til barnet skal begge foraeldre paa attesten uanset hvad. Men jeg synes ikke man skal soge om bornepenge fra en mand der ikke vil have noget med jer begge at gore, bare fordi man har ret til det, hvis du har mulighed for at klare det selv.

jeg kender bl.a en veninde som er sygeplejerske der blev skilt fra sin mand og selvom de er enige om at tage sig af deres barn, er alt frivilligt pengemaessigt. dvs min veninde har i perioder sagt nej til bornepenge fordi hun har foraeldremyndigheden, klarer sig selv og har fuldtidsarbejde og hvis der ikke lige er et eller andet ifb med barnet, saa siger hun selv fra. det er FLOT, synes jeg for hun har ret til 7.400 kr om maaneden for barnet.
selvom man har ret til penge, saa er det ikke altid det man skal kraeve, mener jeg.

Anmeld

13. juli 2009

Pige2009

Miamaja skriver:

Personligt synes jeg det er en giv og ta' situation bolle ven og dig imellem, ogsaa ifb med borne penge, specielt naar han paa ingen maade vil have at gore med barnet og kan ikke vaelge abort og hvis du har vaeret aaben omkring ' det kan gaa galt' og han har taget chancen, saa er det ligesaa meget hans skyld som din.

af hensyn til barnet skal begge foraeldre paa attesten uanset hvad. Men jeg synes ikke man skal soge om bornepenge fra en mand der ikke vil have noget med jer begge at gore, bare fordi man har ret til det, hvis du har mulighed for at klare det selv.

jeg kender bl.a en veninde som er sygeplejerske der blev skilt fra sin mand og selvom de er enige om at tage sig af deres barn, er alt frivilligt pengemaessigt. dvs min veninde har i perioder sagt nej til bornepenge fordi hun har foraeldremyndigheden, klarer sig selv og har fuldtidsarbejde og hvis der ikke lige er et eller andet ifb med barnet, saa siger hun selv fra. det er FLOT, synes jeg for hun har ret til 7.400 kr om maaneden for barnet.
selvom man har ret til penge, saa er det ikke altid det man skal kraeve, mener jeg.

Jeg mener helt klart, at man skal have penge fra faderen ikke så meget for ens egen skyld, men for barnets. Især hvis faderen vælger ikke at være der for barnet. Jeg mangler intet selv eller kommer til at lide økonomisk, når jeg føder, men faderen får lov til at betale til barnets ophold. De penge der ikke bliver brugt til barnet bliver sat til side til senere, så barnet kan få glæde af dem senere hen i livet

Det lyder da som en fin idé med din veninde og hendes tidligere mand, men jeg går også ud fra, at de begge ser børnene.

Anmeld

14. juli 2009

Honningblomst

quity skriver:

Jeg har haft masser af den slags og der har jeg været endnu mere obs på at passe på mig selv...og omvendt dig ville jeg aldrig vælge at sætte et barn i verden bare fordi jeg nu lige var blevet gravid...jeg mener at så vidt det er muligt så skal begge parter have været med til at ville lave et barn...
Udover det så mener jeg at barnets behov for at vide hvem far er, er vigtigere end alle andre behov og hensyn der ellers kunne være..
knus Ev.

Anmeld

14. juli 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

Hvori ligger det flotte?? altså hvad flot er der I at faderen ikke betaler til sit barn??

At hun vælger t ige nej...tja, det er hendes valg...men selvfølgelig skal faderen da betale sin del til sit barn...og har man ikke brug for dem som mor så kan det jo blive en fin opsparing til barnet senere..

Jeg mener at fædre/mødre der ikke har barnet boende betaler alt for lidt herhjemme...men sådan er det jo desværre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.