Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

43.009 visninger
152 svar
7 synes godt om
19. juni 2009

JJ74

Jeg er blevet gravid med min b-ven. Han er ikke interesseret i barnet og har gjort alt for at få mig til at få en abort.
Jeg er 34 og har ingen børn, han er 40 og har 2 børn.
Vi har hele tiden vidst at vi legede med ilden og jeg har ikke lagt skjul på at jeg aldrig ville have en abort hvis uheldet var ude... altså har vi begge kendt til konsekvensen.
Jeg er nu 7+3 og han har endelig forstået (dog ikke accepteret) at en abort er udelukket og har derfor bedt mig om at skrive "ukendt fader" da det er hans eneste mulighed for selv at vælge barnet fra.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Det er ingen tvivl om at den nemmeste løsning for mig vil være at han ikke bliver en del af vores liv, men samtidig vil jeg have et moralsk problem overfor mit kommende barn.
Jeg har bedt ham om at vente med at tage den endelige beslutning, da der jo stadig er lang tid til fødsel... men det fylder meget i mit hoved lige nu.

Er der nogen herinde som har været/er i samme situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

MaleneG

JJ74 skriver:

Jeg er blevet gravid med min b-ven. Han er ikke interesseret i barnet og har gjort alt for at få mig til at få en abort.
Vi har hele tiden vidst at vi legede med ilden og jeg har ikke lagt skjul på at jeg aldrig ville have en abort hvis uheldet var ude... altså har vi begge kendt til konsekvensen.
Jeg er nu 7+3 og han har endelig forstået (dog ikke accepteret) at en abort er udelukket og har derfor bedt mig om at skrive "ukendt fader" da det er hans eneste mulighed for selv at vælge barnet fra.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Det er ingen tvivl om at den nemmeste løsning for mig vil være at han ikke bliver en del af vores liv, men samtidig vil jeg have et moralsk problem overfor mit kommende barn.
Jeg har bedt ham om at vente med at tage den endelige beslutning, da der jo stadig er lang tid til fødsel... men det fylder meget i mit hoved lige nu.

Du kan ikke bare skriv ukendt fader, og staten skal nok gøre sit for at sørge for at finde faderen, hvis du nægter at oplyse hvem faderen er, dette vil komme i form af bøder, og retssager, da det jo aboslut på ingen måder er fair at det er staten der skal betale dine børnepenge, når det trods alt ikke er dem som har gjort dig gravid

så jeres eneste løsning er nok at skrive ham på som faderen, og så må han undlade at have kontakt med barnet hvis han ikke ønsker dette.

Anmeld

19. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg kender en der var i den situation. Da hun så skulle til at føde, så vendte han 180 og fandt ud af at han bare RIGTIG gerne ville være far. Så gik hun ind og satte regler 100%, så hun både fik det som hun ville have det og fik en far i baghånden.

Men hvis han ikke ønsker at være far, så syntes jeg du skal respektere det, men snakke med ham om, søn/datter må opsøge ham, hvis det skulle ske senere...

Tillykke

Anmeld

19. juni 2009

Pige2009

JJ74 skriver:

Hejsa.

Jeg står faktisk midt i en lignende situation, da jeg har haft et forhold til en mand igennem et halvt års tid, og skæbnen ville så, at jeg er gået hen og blevet gravid. Jeg har ikke haft mulighed for at få en abort, da jeg først sent fandt ud af, at jeg var gravid. Han er 40 år, gift, og har 3 børn, og han har anerkendt, at barnet er hans, men der er endnu ikke underskrevet nogle papirer.

Reglerne er således, at barnet har ret til at kende sit ophav, og derfor SKAL man angive, hvem faderen er, når barnet kommer til verden. Hvis faderen ikke vedkender sig faderskab, skal man igennem en større mølle med DNA-test osv. Du kan se mere omkring reglerne for faderskab her:
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=19

Du er meget velkommen til at skrive til mig personligt, hvis du vil udveksle erfaringer eller andet, for jeg om nogen forstår så udemærket din situation og de frustrationer du måtte gennemgå.

Knus Linda 23+6

Anmeld

19. juni 2009

A.

du må ikke skrive ukendt far da det er ulovlig...

Anmeld

19. juni 2009

Diana...

MaleneG skriver:

Du kan ikke bare skriv ukendt fader, og staten skal nok gøre sit for at sørge for at finde faderen, hvis du nægter at oplyse hvem faderen er, dette vil komme i form af bøder, og retssager, da det jo aboslut på ingen måder er fair at det er staten der skal betale dine børnepenge, når det trods alt ikke er dem som har gjort dig gravid

så jeres eneste løsning er nok at skrive ham på som faderen, og så må han undlade at have kontakt med barnet hvis han ikke ønsker dette.

Enig...

Anmeld

19. juni 2009

JJ74

I har fuldstændig ret! Selvfølgelig kan jeg ikke skrive ukendt far... burde ikke engang overveje det -og, jeg er jo for pokker ikke blevet gravid af mig selv ;-)

Hmm, tror jeg lader sagen ligge et par måneder og så må vi se om der er sket nogen ændringer i hans holdning. Overvejer også senere at tage kontakt til mødrehjælpen for at høre om de kan hjælpe mig til et "forlig"

Linda: Tak for tilbuddet, det vil jeg helt sikkert benytte mig af. Kunne godt bruge en at tale lidt med i samme situation :-)

Anmeld

19. juni 2009

Pige2009

JJ74 skriver:

I har fuldstændig ret! Selvfølgelig kan jeg ikke skrive ukendt far... burde ikke engang overveje det -og, jeg er jo for pokker ikke blevet gravid af mig selv ;-)

Hmm, tror jeg lader sagen ligge et par måneder og så må vi se om der er sket nogen ændringer i hans holdning. Overvejer også senere at tage kontakt til mødrehjælpen for at høre om de kan hjælpe mig til et "forlig"

Linda: Tak for tilbuddet, det vil jeg helt sikkert benytte mig af. Kunne godt bruge en at tale lidt med i samme situation :-)

Selv tak Du skriver bare... Altid rart at vide man ikke er den eneste i den situation synes jeg.

Anmeld

19. juni 2009

MaleneG

JJ74 skriver:

Det lyder som en rigtig god løsning og selvfølgelig lige tillykke med den lille, og held og lykke med det hele fremover

Anmeld

19. juni 2009

Klumpe-dumpe

Hejsa,

Jeg er også i samme situation som dig/jer. Jeg har dog født verdens dejligste prinsesse... Jeg skrev i div papir hvem faderen var, lige netop pga jeg så kan fortælle Malucca senere hen at jeg har gjort mit. Nicolaj ønsker IKKE at ha´noget at gøre med hende. Han vil ikke engang fortælle sin familie om hende.

I tirsdags startede faderskabssagen, da han nægter at anderkende fadersskabet. Så nu går jeg og venter på at om han overhovede mødte op til hans del af mødet, eller han skal varslet igen. Eller om den ryger hele vejen til retten.

Over for mig har anderkendt det og ville gerne gøre det over for amtet hvis jeg skrev under på han IKKE skulle betale bidrag Hvilke jeg selvf. ikke vil gå med til.

Bare lige min historie og I er også velkomme til at skrive privat, da jeg jo er lidt længere fremme end jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.