Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Pige2009

Leneur skriver:

De er jo nemlig utrolig charmerende og kan snøre hvem så helst. Han har tørret mig, min familie, hans egen, gamle barndomsvenner osv osv. Ved så at politiet er ude efter ham for nogle andre ting og ifølge dem synes de det er yderst fornuftigt det jeg pt har gjort men hvad nytter det hvis han kommer vadende ind i vores liv om 3 mdr. ca. Jeg vil til enhver tid frabede mig børnepenge, hvis jeg var sikker på at han holdt sig væk men det vil han jo ikke være med til, for så har han jo ikke kontrollen over mig længere. Jeg tænker netop på mit barn i alt dette, for jeg skulle nok klare at tackle ham nu jeg ved hvordan han vitterligt er men at skulle overlade mit barn til ham der ikke har nogen mulighed for at sige til eller fra og blive påvirket i uheldig retning, det ville jeg godt nok være ked af at skulle byde hende i sidste ende men det bliver jo desværre enden på det hele, så længe jeg ikke kan råbe myndighederne op.

Hvordan kan du undgå at skulle skrive faderen på? Der står i loven at faderskabet skal fastslås. Der står:

"Uanset om du er enlig, samlevende eller gift, skal faderskabet til dit barn fastslås for at sikre barnets rettigheder i forhold til faren, blandt andet retten til at kende sin biologiske baggrund."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Leneur

linda2009 skriver:

Hvordan kan du undgå at skulle skrive faderen på? Der står i loven at faderskabet skal fastslås. Der står:

"Uanset om du er enlig, samlevende eller gift, skal faderskabet til dit barn fastslås for at sikre barnets rettigheder i forhold til faren, blandt andet retten til at kende sin biologiske baggrund."

Jeg kan da heller ikke undgå at skrive ham på, det er en anden som skrev det.

Anmeld

20. juni 2009

JJ74

Leneur skriver:

Hvad mener du?

Anmeld

20. juni 2009

Leneur

JJ74 skriver:

Hvad mener du?

Det er en anden herinde som skrev ukendt fader ikke mig, så det ville jeg bare lige påpege, ikke andet..... :-)

Anmeld

20. juni 2009

Lone Jakobsen

linda2009 skriver:

Selvom han har behandlet mig temmelig usselt, vil jeg ikke overfor mit barn lægge skjul på, hvem dets far er, når der kommer spørgsmål - for det kommer der! Jeg har gemt billeder af faren og forsøger at huske på de gode sider han har, så når mit barn engang spørger, kan jeg svare. Desuden ved jeg han er en god far for sine andre børn.

Et barn har jo heller ingen glæde af, at få at vide, at faren er en klovn.

har tilladt mig at plukke lidt i det du har skrevet.....for jeg synes bare det er så vigtigt.
selv om jeg godt ved at min (tidligere) situation på ingen måde ligner jeres.... ja så har jeg stadig været igennem mange af de tanker som i gennemgår lige nu. noget jeg har holdt meget fast ved er netop det du skriver her.
min datters far var ikke moden nok til at blive far...og bad mig vælge barnet eller ham... faderen til mine yngste er alkoholiker.
alligevel har jeg svoret at de aldrig sku høre noget negativt fra mig om disse fædre....og selv om det til tider har været rigtigt svært (et forhold til en alkoholiker er ingen dans på roser) ja så har det indtil nu lykkedes mig at besvare deres spørgsmål uden at give udtryk for min egen indre harme.
de skal have lov til at møde deres fædre med et åbent sind....og det kan de ikke hvis jeg fylder dem med negavtive minder....som de alligevel ikke har del i.
de har lov til at elske og blive elsket af deres far.... uanset hvor meget ondt han/de har gjort mig gennem tiden.
det er fortid og har intet med nutiden at gøre....og det er så vigtigt for mig ikke at give mine meninger videre.

Anmeld

20. juni 2009

JJ74

Leneur skriver:

Det er en anden herinde som skrev ukendt fader ikke mig, så det ville jeg bare lige påpege, ikke andet..... :-)

ha ha...nååå, så forstår jeg?

Anmeld

20. juni 2009

Leneur

JJ74 skriver:

ha ha...nååå, så forstår jeg?

Bare helt i orden.... ;-)

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

Leneur skriver:

Jeps det ved jeg. Troede bare du var i lidt den samme situation og ikke ville skrive ham på

Undskyld misforståelsen...

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

nutche skriver:

har tilladt mig at plukke lidt i det du har skrevet.....for jeg synes bare det er så vigtigt.
selv om jeg godt ved at min (tidligere) situation på ingen måde ligner jeres.... ja så har jeg stadig været igennem mange af de tanker som i gennemgår lige nu. noget jeg har holdt meget fast ved er netop det du skriver her.
min datters far var ikke moden nok til at blive far...og bad mig vælge barnet eller ham... faderen til mine yngste er alkoholiker.
alligevel har jeg svoret at de aldrig sku høre noget negativt fra mig om disse fædre....og selv om det til tider har været rigtigt svært (et forhold til en alkoholiker er ingen dans på roser) ja så har det indtil nu lykkedes mig at besvare deres spørgsmål uden at give udtryk for min egen indre harme.
de skal have lov til at møde deres fædre med et åbent sind....og det kan de ikke hvis jeg fylder dem med negavtive minder....som de alligevel ikke har del i.
de har lov til at elske og blive elsket af deres far.... uanset hvor meget ondt han/de har gjort mig gennem tiden.
det er fortid og har intet med nutiden at gøre....og det er så vigtigt for mig ikke at give mine meninger videre.

Lige præcis. Det er også hvad jeg mener. Et barn har jo ikke selv bestemt, hvem dets forældre er, så meget desto mere vigtigt er det, at barnet beholder et godt forhold til begge forældre, som burde kunne sætte sig ud over egne behov og i stedet tænke på barnets tarv.

Flot af dig, at du har kunne sætte dig ud over jeres fortid. Det er sådan jeg ønsker det skal være for mit eget vedkommende.

Anmeld

20. juni 2009

Leneur

linda2009 skriver:

Jeps det ved jeg. Troede bare du var i lidt den samme situation og ikke ville skrive ham på

Undskyld misforståelsen...

Så har jeg misforstået dig. Hvis jeg havde muligheden for ikke at skrive ham på ville jeg klart vælge det men det er også fordi jeg ved hvordan han er og ikke helmer førend han får sin vilje. Han sagde at hvis jeg ikke kom tilbage ville det få konsekvenser, han har både truet med at søge fuld forældremyndighed eller helt fraskrive sig faderskabet. Han har fulgt efter mig over hele byen, fordi jeg ikke ville tale med ham. Han har ringet og skrevet sms'er op til 30 gange om dagen. Ja jeg kunne blive ved. Jeg er rigtig bange for hvad han kan finde på efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.