Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2010

Pige2009

thilde-tusindfryd skriver:

Man kan efter min mening ikke lave en lov, der siger, at et barn til enhver tid SKAL have en mor og en far og kende begge. Man kan godt have det som ideal og mene, at det er det bedste, men man kan ikke bestemme, at sådan skal det være til enhver tid.

Og dermed mener jeg også, at når moderen siger, at hun ikke kender faderen, at han var et tilfældigt kendskab, så må man respektere det. Det kan ikke være rigtigt, at hun skal stå model til trusler, granskninger og nærmest personforfølgelse, fordi man som udgangspunkt går ud fra, at hun lyver ! Det hører ingen steder hjemme i et moderne samfund !!

Jeg er enig med dig i det markerede, men jeg mener ikke at samfundet siger, at man skal have både en mor og mor, men deriomod at man blot skal kende sit ophav. Der er jo ingen der tvinger en far/mor til at være der for sit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

thilde-tusindfryd

Baagøe skriver:

Jeg er enig med dig i det markerede, men jeg mener ikke at samfundet siger, at man skal have både en mor og mor, men deriomod at man blot skal kende sit ophav. Der er jo ingen der tvinger en far/mor til at være der for sit barn.

Er det ikke lidt det samme ?

Forstår godt, hvad du  mener, men jeg mener stadig, at det samme gør sig gældende. Man kan ikke på barnets vegne kræve at kende dets ophav. Nogle gange ER der altså kun en mor og faren ER ukendt.

Anmeld

28. august 2010

Pige2009

Er det ikke lidt det samme ?

Forstår godt, hvad du  mener, men jeg mener stadig, at det samme gør sig gældende. Man kan ikke på barnets vegne kræve at kende dets ophav. Nogle gange ER der altså kun en mor og faren ER ukendt.

Ja, men så er dette også accepteret, såfremt man ikke kan finde faderen...

Anmeld

30. august 2010

thilde-tusindfryd

Baagøe skriver:

Ja, men så er dette også accepteret, såfremt man ikke kan finde faderen...

Men er det rimeligt principielt at antage at en kvinde lyver, når hun siger, at hun ikke kender faderen, og slæbe hende igennem 1-2års person-forfølgelse på den konto, inden man erklærer faderen som ukendt ?

Anmeld

30. august 2010

Pige2009

Men er det rimeligt principielt at antage at en kvinde lyver, når hun siger, at hun ikke kender faderen, og slæbe hende igennem 1-2års person-forfølgelse på den konto, inden man erklærer faderen som ukendt ?

Nej, da, men nogle sager trækker nok i langdrag pga. tidligere oplevelser med snyd, løgn mm. Det er synd for de kvinder der virkelig ikke ved det.

Anmeld

31. august 2010

Dansker i England

Nå, fik pløjet mig igennem denne halv-lange tråd. Min mening er, at det oftest er bedst for barnet at kende sit opland, ja, men nogle gange er det bare ikke muligt/ikke for barnets bedste.

Min datter har ingen far på sin fødselsattest, og hun vil heller aldrig få det. Herovre er det dog ikke et problem - men jeg får heller ikke en penny ekstra i børnetilskud, hvilket er fint for mig. Jeg ved ingenting om den mand, jeg valgte at tilbringe en uge sammen med, og jeg kan ikke give hende nogen oplysninger, når jeg en dag i fremtiden skal fortælle hende om ham. Det piner mig lidt, men der er intet, jeg kan gøre ved det.

Jeg valgte at få mit barn - måske selvisk og uansvarligt, men det var mit valg, og jeg står ved det.

Anmeld

18. september 2010

LC

Nu er det af samfundeøkonomiske årsager at staten ikke bare vil betale for faderbidrag til alle børn, uden at det blive undersøgt nøje, og kan ikke se noget problem i det.

Efter denne lange tråd undre det mig at der ikke er flere der overvejer ulovligheden af ikke at sige hvem faderen er når man ved det. Ved man det ikke kan man af gode grunde ikke sige det.

Og hvis man ved det og i rette sige man ikke ved hvem han er og han 2 år efter fortryder og vil have samværd. Han kan jo nemt gå ned og sige jeg er far til et barn på 2år som jeg fik med "navn" jeg vil gerne have samværd, og står der ukendt far, vil der blive taget en test.  På det tidspunkt så er man som mor først på den, så har man løjet i retten, hvilket der er rimelig hård straf på(mener det er en tur i spjældet). Og helt ærligt hvor god en mor er man så??? 

Lige meget hvor meget jeg stolede på at en mand ikke gad være far til sit eget barn ville jeg bare aldrig risikere at stå i den situation.

Anmeld

24. september 2010

afrobabies

Jeg har verdens skønneste datter på snart to år. Hun er halvt somalier. Hun er blevet til af et 2 årigt forhold jeg havde til en somalier. Officielt var vi ikke kærester, men der var dog følelser imellem os. Da jeg opdagede at jeg var gravid vidste jeg godt at han ikke ville blive glad, men syntes alligevel at han fortjente at vide det (man kunne jo blive overrasket over hans reaktion), men han mente jo så at det skulle være en abort. Da han så ikke ville have noget med barnet at gøre slettede jeg alle oplysninger på ham, da jeg ikke vidste at man skulle oplyse hvem faderen var. Da jeg så kom i statsforvaltningen kunne jeg jo så ikke oplyse så meget, da jeg jo havde slettet alt hvad jeg havde, så det var ikke muligt for dem at finde ham, så på min datters dåbsattest står der ukendt far.

Anmeld

24. september 2010

Carina1977

Har lige læst hele tråden....det tog mig vist over 1 time *griner*

Nå men noget der undrer mig (og ja jeg ved godt at det her er en gammel tråd) det er, når vi nu snakker om barnets ret til at kende sin far. Kan ikke forstå, hvorfor det så blev vedtaget at enlige kunne blive insimineret (ved ikke om det staves sådan) For der er faderen vel også ukendt? Hvorfor er det i orden, når det andet ikke er i orden? Jeg mener et barn burde vel have de samme rettigheder uanset hvilken måde det er blevet til på.

Nu prøver jeg ikke på at prikke til nogen, det må i endelig ikke tro, men jeg undrer mig bare.

Anmeld

24. september 2010

Svei

Carina1977 skriver:

Har lige læst hele tråden....det tog mig vist over 1 time *griner*

Nå men noget der undrer mig (og ja jeg ved godt at det her er en gammel tråd) det er, når vi nu snakker om barnets ret til at kende sin far. Kan ikke forstå, hvorfor det så blev vedtaget at enlige kunne blive insimineret (ved ikke om det staves sådan) For der er faderen vel også ukendt? Hvorfor er det i orden, når det andet ikke er i orden? Jeg mener et barn burde vel have de samme rettigheder uanset hvilken måde det er blevet til på.

Nu prøver jeg ikke på at prikke til nogen, det må i endelig ikke tro, men jeg undrer mig bare.

Det synes jeg så heller ikke er ok...anonym donor burde ikke være lovligt, det er i min verden et kæmpe stort svigt over for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.