Ukendt far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

thilde-tusindfryd

Ikke for at genopvække den gamle strids-diskussion i tråden her, men det er jo svært ikke at danne sig en mening, når man læser alle indlæggene her.

Jeg synes, der er en for stor tendens til firkantet boks-tænkning. Relationer mellem mennesker har tusinde aspekter og kan ikke skrives på formel. Ja, man skal lade fornuften råde, men hvis mennesket var 100% fornuftsstyret, så var der meget i denne verden, der var anderledes. Man kan gøre det så godt, man kan, under omstændighederne.

Det er klart, at man drejer sit liv i en farlig retning, når man begynder en affære med en gift mand, eller har casual sex med en fremmed, eller i det hele taget med en, man ikke er sikker på, men vi er jo alle sammen mere eller mindre letforfaldne til vores følelser, såsom forelskelse og kemi. Det er svære ting at styre. Fornuften kan stå og råbe til os, og så gør vi alligevel noget andet. Det må vi ikke dømme hverken os selv eller andre på. Det vigtigste er, at man er et samvittighedsfuldt menneske og forsøger at gøre det, man anser for rigtigt. I enhver situation. For der ER jo tale om vidt forskellige situationer. Man kan ikke putte dem alle i en kasse, med EEN bestemt løsning og EET bestemt svar.

Og her er vi ved et andet afgørende punkt. Hvad er rigtigt og forkert ? Loven siger noget bestemt. At vi skal sætte barnet i centrum, for enhver pris. Det er barnets tarv, der er det vigtigste. Og det ligestiller man fx med, at et barn under alle omstændigheder skal vide, hvem der er faderen. Og at et barn har bedst af, at have både mor og far.

Jeg er dybt uenig !

Der er mange situationer, hvor barnet er bedst tjent med IKKE at kende sin far, eller for den sags skyld vokse op hos sin far i stedet for hos sin mor, hvis det er moderen, der er problemet. Jeg synes, det er misforstået pædagogik og mangel på indsigt i både menneskets psyke og i livet generelt med sådan en generaliserende lov. Der er mange grunde til at få et barn og de kan være gode alle sammen. Hvis der ikke fødtes børn, ville menneskeheden uddø. Og hvis livet var stereotypt - hvilket det ville være, hvis vi skulle bestemme, at det kun var ok at få børn under nogle meget bestemte forhold - så ville vi ikke få så mange forskellige livserfaringer som mennesker. Jeg tror på livets mangfoldighed. Også i forhold til tilblivelsen af liv. Og der er mange forhold, som kan være lige præcis gode og nærende, uanset om der er en forældre, to forældre, som enten er par eller venner og af hun- eller hankøn.

Og der kan også i nogle situationer være noget, der taler for, IKKE at involvere faren - fx hvis han er mentalt eller psykisk ustabil. Jeg ville som mor i sådan en situation prioritere mit barns tryghed og aldrig nogen sinde skrive faderen på, så han kunne ødelægge mit barns liv. Jeg ville gå igennem alverdens lidelser og retssage for at holde fast på, at faderen var ukendt.

Det vigtigste ift spm om at få børn, må være, om man har kærlighed, ansvarsmodenhed og mulighed for at give barnet det, det har brug for. Og det er også forskelligt fra barn til barn. Der er fx mange, der vokser op uden at kende deres far, og som har det fint med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

3xM

jeg kunne ALDRIG finde på at skrive ukendt far på barnet, et barn har ikke selv valgt livet og har ret til at kende sine rødder ( og hvad m eventuelle arvlige sydomme? )

i har som du skr begge kendt konsekvens, du kan ikke tvinge ham til samvær og til at ville sit barn, men så ville jeg personligt også holde ham uden for og en dag har barnet sin egen ret....

hilsen Maria

gravid uge 31 ikke sammen med bio far

Anmeld

5. juli 2010

Pige2009

mariaogmarcus skriver:

jeg kunne ALDRIG finde på at skrive ukendt far på barnet, et barn har ikke selv valgt livet og har ret til at kende sine rødder ( og hvad m eventuelle arvlige sydomme? )

i har som du skr begge kendt konsekvens, du kan ikke tvinge ham til samvær og til at ville sit barn, men så ville jeg personligt også holde ham uden for og en dag har barnet sin egen ret....

hilsen Maria

gravid uge 31 ikke sammen med bio far

Har du set, at tråden er næsten 1 år gammel

Anmeld

5. juli 2010

3xM

Baagøe skriver:

Har du set, at tråden er næsten 1 år gammel

ha ha ha næææ....den står på min forside ??? hmmm  min baby.dk driller da vist skete for mig igår også

Anmeld

5. juli 2010

Pige2009

mariaogmarcus skriver:

ha ha ha næææ....den står på min forside ??? hmmm  min baby.dk driller da vist skete for mig igår også

Hende der oprettede det, har slettet sin profil Kan huske jeg selv svarede dengang i september

Tråden er vakt til live af en anden...

Anmeld

5. juli 2010

twinboys

Tille har altså skrevet på den først så den har altså stået på din forside....

Anmeld

5. juli 2010

3xM

twinboys skriver:

Tille har altså skrevet på den først så den har altså stået på din forside....

ahhh så er jeg ikke helt tosset he he he ...men stadig pinligt at svare på et års indlæg ...thi hi

Anmeld

5. juli 2010

twinboys

mariaogmarcus skriver:

ahhh så er jeg ikke helt tosset he he he ...men stadig pinligt at svare på et års indlæg ...thi hi

he he he

Anmeld

5. juli 2010

thilde-tusindfryd

Den er vist blevet hevet frem flere gange. Sidst i starten af juni og nu hev jeg den så frem igen :-)

Men uanset at trådstarten har haft en bestemt intention med tråden, så er der jo efterhånden mange mennesker, der har ytret sig i forskellige retninger om dette emne. Så det er vel ok at betragte det som en debat om emnet. Det mener jeg ihf.

(jeg kender iø trådstarter og tror ikke, hun har noget imod, at vi debatterer emnet med hendes tråd som udgangspunkt. Men det er klart, at de gode råd ikke er aktuelle længere)

Anmeld

11. august 2010

ledermus

quity skriver:

Til alle Jer der skriver atman skal skrive faderens navn på, og at man ik kan undgå det... Er der ingen der nogensinde har haft en one night stand? Det har jeg også med enkelte jeg ikke kendte andet en fornavn på. I sådanne situationer kan det også gå galt.... Jeg ville aldrig vælge abort selvom jeg var blevet gravid på en sådan måde...
Jeg ved godt der vil blive set negativt på det jeg har skrevet, men det er ikke så sjældent med one night stands.

Lige præcis...Står desværre selv i den situation og aner ikke hvordan jeg skal finde ham der er far til mit barn da jeg kun har et fornavn og ikke engang aner om det er hans navn. Jeg ville da ønske for mit kommende barn at det kunne kende dets far men sådan er situationen desværre ikke og det må jeg jo forklare barnet når det er.

Men vil aldrig vælge abort som en mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.