N&J skriver:
Vil altså bare lige fortælle dig at du nok ikke skal regne med at det bliver en nem proces, min veninde fik først børnepenge efter 2 år, fordi de ledte efter faderen, og så er der jo også de to overtrædelser som de kan true med, og i sidste ende give bøde før, hvis de ikke tror på en.. jeg ville nok skrive alle de oplysninger ned som jeg overhovedet havde på fyren (man når jo normalt at høre hvad personen arbejder med, studere som, kommer fra, jylland, kbh osv..) ellers er jeg bange for at det bliver en enorm slidende process for dig, så det er med at allerede nu få fat på statsforvaltningen, så du måske kan forebygge noget..
Sikke noget fis ! Ærlig talt !! Ja, ikke det, du skriver nødvendigvis N&J, men mere den der med, at "vi kommer efter dig..." fra statens side.....hvis det altså er rigtigt, at det foregår sådan.
Hvad er det for overtrædelser, du henviser til ? Det er vel ikke ulovligt at have tilfældlig sex med fremmede 
Jeg sidder sgu og blir pisse irriteret og gal over den form for formynderi fra samfundets side. Man kan sgu da ikke straffes for at have one-night-stands og blive gravid med en ukendt. Intet sted i loven står der, at det er forbudt at være løs på tråden eller nyde tilfældig sex med fremmede - for at skrive det på en ikke værdiladet måde. Og hvis det var, så var jeg i hvert fald den, der var smuttet til et andet land. Det er helt sikkert. For den for norm formynderi gad jeg bestemt ikke leve under.
Hvem fanden kan tillade sig at dømme andre for deres sexliv ??? Ja, jeg spør' bare. En ting er, at man som samfund gerne vil skabe de optimale rammer for børn, der kommer til verden, men man kan fandeme da ikke bestemme, hvordan andre mennesker skal leve deres liv. Det er muligt, at man anser det for skødesløst, at nogen fører sit sexliv på den måde, men det rager da ærlig talt ingen andre end personen selv. Og hvis man så iø beskytter sig og passer på og ved et uheld bliver gravid, og er så ansvarlig som kvinde at tage ansvaret og få barnet, ja så kan jeg godt nok ikke se det rimelige i, at hun skal stå og redegøre for det ene og det andet, blive truet med bøder osv.
Der MÅ da være en grænse for, hvad vi vil regulere og bestemme i andres liv !
Hvis det var mig, der var i en sådan situation - at jeg var blevet gravid med en tilfældig fremmed, som jeg kun kendte fornavnet på - så ville jeg sige det og iø fortælle, hvad jeg vidste, og så iø bede dem rende mig, hvis de ikke stillede sig tilfreds med det. Hvis de blev ved med at chikanere mig, så ville jeg anlægge sag mod dem for personforfølgelse, formynderi eller hvad man nu ellers kalder det.