Hvad vejede i da i blev gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Mitallerstørsteønske skriver:

Hej tøsser igen

Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Vejede 62 da jeg blev gravid .
Vejede 81,1 da jeg sku føde.
Vejer nu alt fra 61-64 , min krop har virkelig sit eget liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

Mamalou

Vejede 59 kg inden jeg blev gravid (BMI 22,76)

Vejede 78 kg dagen jeg fødte - tog altså 19 kg på.

Nu svinger min vægt mellem 56 og 58 kg 

Jeg havde en fin graviditet selvom jeg tog relativt meget på Hverken læge eller jordemoder kommenterede på min vægt. 

Vh. Louise

Anmeld

17. marts 2013

MortilElias2010

Vejede omkring 48-49 kg - tog 31 kg på under graviditeten, efter fødslen har jeg været tilbage på 48-49 kg og vejer nu 3 år efter 51-52 kg. Hvilket er helt ideelt 

Anmeld

17. marts 2013

dola

Hej tøsser igen

Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Jeg vejede knap 100 kg og tabte 15 kg i første halvdel af graviditeten og tog dem på igen i anden halvdel... !

Jeg blev gravid i første hug om man så kan sige.

Anmeld

17. marts 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg vejede godt 20 kg for meget begge gange, jeg blev gravid.
Ved min datter tog jeg 18 kg på, som var væk igen 6 uger efter graviditeten.

2. gang som var min søn, tog jeg 25 kg på, og jeg mangler her et år efter stadig at smide lidt (plus de ekstra kg, som var der inden graviditeten).

Min første forløb helt uden nogen gener eller noget, og fødslen var lang og smertefuld (surprise surprise), men gik helt efter bogen.

Med min søn havde jeg kvalme, opkast og halsbrand i 10 mdr (ja 10 mdr for ungen ville ikke komme ud ) Det endte til sidst med et aks - men jeg tvivler på, det var pga min overvægt

Der er øget risiko for blodpropper, diabetes mm, hvis man er overvægtig som gravid, men det afhænger også af ens livsstil. Jeg havde for meget på sidebenene, ingen tvivl om det, men jeg spiser sundt og nærende til mine måltider og holder mig aktiv, så jeg fik aldrig en eneste kommentar fra hverken læger eller jm

Anmeld

17. marts 2013

Hønsemor

Ved første graviditet vejede jeg 64 kg den dag jeg stod med positiv test, 14 dage efter vejede jeg 54 kg og da jeg fødte sagde vægten +25 kg.. Da den store blev 1 år hed vægten 54 kg..

Ved den sidste graviditet her vejede jeg 57.2 kg og dagen hvor jeg fødte hed vægten 73.6 så tog denne gang kun 16.4 kg på og mangler stadig at tabe små 11 kg..

Jeg har ved begge graviditer haft mange gener, bl.a meget tidlig BL som i sidste graviditet endte ud i kørestol

Anmeld

17. marts 2013

Schelderup

Som så mange andre skriver, så er det ikke kun et spørgsmål om overvægt eller ej, men i langt højere grad et spørgsmål om livsstil. Hvis man ellers spiser sundt og varieret og motionerer under graviditetet, så betyder lidt ekstra kilo på sidebenene ikke så meget, hverken for graviditetens forløb, barnets udvikling eller fødselsforløb.

Ved første graviditet vejede jeg 82 kilo, og med en højde på 170 cm er det lige i overkanten. Men hverken læge eller jordemoder så det som et problem, da de kunne se og høre at jeg havde en fin livsstil. Min graviditet forløb helt uden gener eller komplikationer, tog 9 kilo på, og jeg havde en rigtig fin fødsel - dejlig kort

Venter en lillesøster/-bror nu, vejer lidt mere end sidste gang, men det er stadig ikke ngoet problem, har en forventning om at jeg også denne gang tager ganske lidt på, så der ikke er så meget at døje med efter fødslen

Anmeld

17. marts 2013

twinny

Jeg tog 22 kilo på. var på ca. 60 før graviditeten og nogle dage før fødsel 82 kilo Men en tvillingegraviditet er jo meget normal vægt at tage på. Dette hedder vidst 16-22 kilo. Dog tog jeg kun på, på maven og dunken.

Jeg vejer nu 52-53 kilo.

Anmeld

17. marts 2013

Tøs85

Hej tøsser igen

Før graviditeten vejede jeg 51 kg og nu blir min søn snart 3 måneder og vejer nu 53 kg. Tog 15 kg på under graviditeten. Hvis jeg ville kunne jeg sagtens have tabt det hele på 1 måned..

Anmeld

17. marts 2013

Hullabullabulla

Hej tøsser igen

95 kg da jeg var 4+0 - 115 kg 36+5 ved min igangsættelse - og nu 10 dage efter fødsel 97 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.