Mitallerstørsteønske skriver:
Hej tøsser igen
Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?
Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid.
og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.
Jeg vejede 30 kg for meget og havde en BMI på 31, jeg blev gravid i første hug, havde INGEN gener før sidst i min graviditet og det var ting som halsbrand, tissetrang og lidt vand i kroppen.. Jeg mærkede aldrig en plukkeve.
Fødslen gik uden de store forhindringer, hun var en stor pige som blev taget med sugekop og fødslen tog 17 timer. Men jeg synes ikke der var noget out of the ordinary ved min graviditet eller fødsel til trods for min overvægt og at lægen også havde fortalt mig at jeg ikke måtte tage for meget på. Jeg tog btw ca. 20 kg på i min graviditet og de 15 af dem var væk igen efter 8 dage.
At være overvægtig har helt sikkert en større risici forbundet med sig i forbindelse med en graviditet, men det kan lige så godt gå ganske fint som det gjorde for mig.
Jeg agter dog ikke at være overvægtig når vi engang skal have nr. 2.
Det blev langt..
Men håber det kan bruges til noget.
Anmeld