Hvad vejede i da i blev gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.645 visninger
72 svar
10 synes godt om
13. februar 2013

Anonym8827

Hej tøsser igen

Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Misscbn

Mitallerstørsteønske skriver:

Hej tøsser igen

Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Jeg svingede mellem 65-70 kg inden graviditeten og her 15½ mdr efter vejer jeg 57-59

Anmeld

13. februar 2013

Trinebaby

Jeg vejede ca 60  

Anmeld

13. februar 2013

B&J

Inden jeg blev gravid vejede jeg omkring de 140 og jeg fik at vide jeg helt ikke måtte tage på jeg tog 9kg på men da jeg havde født og det hele manglede jeg kun 2kg og dem smed jeg hurtig efter...

Anmeld

13. februar 2013

Silas <3

50 kg, og vejer 56 nu og jeg er 7+2 Første gang var det det samme, der havde jeg dog først taget på efter uge 20

Anmeld

13. februar 2013

Hullabullabulla

Hej tøsser igen

Inden jeg blev gravid havde jeg 30 kilo for meget på sidebenene  /- havde dog smidt 10 kilo fra januar til april

I min graviditet havde jeg taget 4,5 kilo på i uge 26+.. Nu er jeg 33+ og der er kommet 10 yderligere kilo på  /- men har fået ekstremt meget vand i kroppen så det forklarer det heldigvis

Ved sidste lægebesøg snakkede vi om vægt , og lægen er generelt ikke nervøs over stigningen, hun sagde at så længe jeg spiser sundt og varieret betyder det ikke så meget om man tager lidt på..

Anmeld

13. februar 2013

MichalaDahl

Jeg vejede 58, og har kun taget lidt over et kilo på. Er 9+5 nu, og det har også bekymret mig lidt.. Men er glad for at læse, at nogle mennekser først tager på senere i graviditeten 

Anmeld

13. februar 2013

Maja88

Vejede 77.5kg

Anmeld

13. februar 2013

MomInTheMaking

Hej tøsser igen

Jeg vejede 30 kg for meget og havde en BMI på 31, jeg blev gravid i første hug, havde INGEN gener før sidst i min graviditet og det var ting som halsbrand, tissetrang og lidt vand i kroppen.. Jeg mærkede aldrig en plukkeve.

Fødslen gik uden de store forhindringer, hun var en stor pige som blev taget med sugekop og fødslen tog 17 timer. Men jeg synes ikke der var noget out of the ordinary ved min graviditet eller fødsel til trods for min overvægt og at lægen også havde fortalt mig at jeg ikke måtte tage for meget på. Jeg tog btw ca. 20 kg på i min graviditet og de 15 af dem var væk igen efter 8 dage.

At være overvægtig har helt sikkert en større risici forbundet med sig i forbindelse med en graviditet, men det kan lige så godt gå ganske fint som det gjorde for mig. Jeg agter dog ikke at være overvægtig når vi engang skal have nr. 2.

Det blev langt.. Men håber det kan bruges til noget.

Anmeld

13. februar 2013

Anonym8827

Det lyder som om der er mange forskellige oplevelser det er altid rigtig godt.
Hm bare det dog snart kunne blive min tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.