Hvad vejede i da i blev gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2013

MMOGM

Mitallerstørsteønske skriver:

Hej tøsser igen

Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Jeg vejede 59kg inden graviditeten 

Nu snart 6 mdr. efter graviditet vejer jeg 54kg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Flødebollen

BigHope13 skriver:

Jeg høre til overvægt klassen
med en kampvægt på 110 kg, har dog tabt mig 9 kg inden graviditet og her i uge 7 står vægten på +500 g. Mit mål var ikke at tage på, eller ihvertfald ikke særlig meget. og derved udnytte graviditeten til at komme af med nogle hurtigt kg efterfølgende men nu må vi se hvordan det går hen af vejen.

Pyha.

Jeg sad lige og følte mig mere og mere elendig..

Ikke fordi, jeg er glad for, du vejede det, du gjorde, men det viser bare, at der også er håb for mig

Vejede 112, har tabt mig 4 kg indtil videre. Så det går fremad

Tak - du gav mig lige lidt håb der..

Anmeld

19. marts 2013

BigHope13

Kathepige skriver:

Pyha.

Jeg sad lige og følte mig mere og mere elendig..

Ikke fordi, jeg er glad for, du vejede det, du gjorde, men det viser bare, at der også er håb for mig

Vejede 112, har tabt mig 4 kg indtil videre. Så det går fremad

Tak - du gav mig lige lidt håb der..

Åh det jeg glad for at høre, jeg har altid været meget øm omkring min vægt men ja kan jo lige så godt være ærlig. Jeg håbe oprindelig tabt 16kg men har taget de 6 på igen da vi startede i fertilitets behandling, pga det var ret hårdt for psyken så ja lidt nok dovent men orkede bare ikke at gøre noget ved vægten.

Super flot med vægttab indtil videre

Anmeld

19. marts 2013

modesty

Hej tøsser igen

Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Jeg kan se på din profil at det ikke er svært for dig at blive gravid, hvilket det jo ellers godt kan være når man er overvægtig, så det er jo godt.

Du skriver ikke noget om hvor meget du vejer/BMI?

Men ja, der er risici forbundet ved at være overvægtig og gravid. Risikoen for svangerskabsforgiftning er højere, risikoen for blodpropper er højere, risikoen for graviditetssukkersyge er højere - og risikoen for at barnet bliver overvægtigt er højere.

Så jeg synes umiddelbart at det er et rigtig godt råd din læge er kommet med. 

Anmeld

19. marts 2013

Muhmi

Jeg vejede 118,7 da jeg blev gravid, tabte 10 kilo de første 3-4 mdr. af graviditeten pga. kvalme, derefter tog jeg næsten 10 kilo på igen... Her 6 uger efter fødslen vejer jeg 109 kg  

Lægen sagde også at jeg ikke måtte tage for meget på og det gjorde jeg jo heller ikke, dog alligevel efter jeg havde tabt de 10 kilo i starten og jeg så begyndte at tage dem på igen, så blev han sådan helt "løfte pegefinger"-agtig og sagde jeg måtte passe på...

Wah wah, slap af makker....

Anmeld

19. marts 2013

Isaac's mor

Hej tøsser igen

Vejede 95 til sidst !!
Er godt nok ogs 178 høj, men stadig waaaay too much.... De sagde ogs til mig jeg nok burde holde lidt igen med den chokolade
Kom dog hurtigt ned på 80 efter fødslen, og nu er jeg på 70 (min søn er 9 mån.)

(skal lige siges jeg vejde 65 inden jeg blev gravid)

Anmeld

19. marts 2013

Anonym8827

modesty skriver:

Jeg kan se på din profil at det ikke er svært for dig at blive gravid, hvilket det jo ellers godt kan være når man er overvægtig, så det er jo godt.

Du skriver ikke noget om hvor meget du vejer/BMI?

Men ja, der er risici forbundet ved at være overvægtig og gravid. Risikoen for svangerskabsforgiftning er højere, risikoen for blodpropper er højere, risikoen for graviditetssukkersyge er højere - og risikoen for at barnet bliver overvægtigt er højere.

Så jeg synes umiddelbart at det er et rigtig godt råd din læge er kommet med. 

Min BMI ligger vist på 30,5 eller lign. Jeg er ca. 10-15 kg fra ideal vægt, men grunden til at min læge har sagt at jeg ikke bør tage mere på, er at jeg har en gammel fraktur på ryggen i lænden, og han derfor er bange for, at der kan komme problemer med det, når jeg bliver gravid en dag, hvis jeg også har for mange kilo på kroppen i forvejen.

Eller synes han ikke at jeg skulle have problemer. Det skal siges at min muskulatur, er blevet målt til at være ca. 5 % da jeg var 5 år, (24 år. Stadig den samme) er større end normaliteten af kvinder med min højde, døjde og alder. så min læge at hvis jeg tabte 10 kg, ville alt være meget fornuftigt.

Anmeld

19. marts 2013

fairlady

PT skriver:

Jeg vejede godt 20 kg for meget begge gange, jeg blev gravid.
Ved min datter tog jeg 18 kg på, som var væk igen 6 uger efter graviditeten.

2. gang som var min søn, tog jeg 25 kg på, og jeg mangler her et år efter stadig at smide lidt (plus de ekstra kg, som var der inden graviditeten).

Min første forløb helt uden nogen gener eller noget, og fødslen var lang og smertefuld (surprise surprise), men gik helt efter bogen.

Med min søn havde jeg kvalme, opkast og halsbrand i 10 mdr (ja 10 mdr for ungen ville ikke komme ud ) Det endte til sidst med et aks - men jeg tvivler på, det var pga min overvægt

Der er øget risiko for blodpropper, diabetes mm, hvis man er overvægtig som gravid, men det afhænger også af ens livsstil. Jeg havde for meget på sidebenene, ingen tvivl om det, men jeg spiser sundt og nærende til mine måltider og holder mig aktiv, så jeg fik aldrig en eneste kommentar fra hverken læger eller jm

der er faktisk også øget risiko for at føsslen ender i kejsersnit....og sikkert risiko for en hel masse andet.

Så ja det er da klart bedst altid at have en idealvægt uanset om man er i gang med pb eller ej.

Anmeld

19. marts 2013

fairlady

Min BMI ligger vist på 30,5 eller lign. Jeg er ca. 10-15 kg fra ideal vægt, men grunden til at min læge har sagt at jeg ikke bør tage mere på, er at jeg har en gammel fraktur på ryggen i lænden, og han derfor er bange for, at der kan komme problemer med det, når jeg bliver gravid en dag, hvis jeg også har for mange kilo på kroppen i forvejen.

Eller synes han ikke at jeg skulle have problemer. Det skal siges at min muskulatur, er blevet målt til at være ca. 5 % da jeg var 5 år, (24 år. Stadig den samme) er større end normaliteten af kvinder med min højde, døjde og alder. så min læge at hvis jeg tabte 10 kg, ville alt være meget fornuftigt.

det kan helt sikkert mærkes i muskler og led, når du tager 10-20-30 kg på, som du jo ofte gør under en graviditet.

Anmeld

19. marts 2013

Bryndis

Hej tøsser igen

Jeg vejede 63 kg inden jeg blev gravid første gang og med en slut vægt på 75 kg.
Blev gravid igen efter et år hvor jeg vejede 57 kg og med en slut vægt på 75 kg igen. De første 10 kg røg efter to uger og resten er bare gået af lige så stille.

Nu to år efter den sidste vejer jeg 53 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.