Hvad vejede i da i blev gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Mother-love

Jeg vejede ca.60 kg da jeg blev gravid og vejer nu 20 mdr efter 73kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Victoria2013

Jeg vejede 61-62 kg før jeg blev gravid og har indtil videre taget 10 kg på - er 22 uger henne i gravidteten. Så regner nok med at tage måske 5 kg mere på... 

Håber ikke alle de kilo sætter sig for godt fast, for før jeg blev gravid formåede jeg at tage mig 14-15 kg og holdt vægten (nogenlunde) i over et år. Vil gerne ned omkring 60 kg igen når bebs er kommet

Anmeld

13. februar 2013

lilledittemor

Mitallerstørsteønske skriver:

Hej tøsser igen

Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Første graviditet vejede jeg 70kg og tog 23,5kg på.
Min datter er nu 13 måneder.

Her i anden graviditet vejede jeg 71,2kg ved start og har taget 2kg på indtil videre og jeg er 18+5.

Anmeld

13. februar 2013

Rsa

Jeg vejede 62 kg inden graviditeten og vejer i dag det samme - min datter er 2 år... Men vil dog sige, at figuren absolut ikke er den samme som før graviditet! Alt ( dette er andet barn) hænger mere og er slapt! 

Anmeld

13. februar 2013

Ayasmor

Her var vægten på 53 kg. da jeg blev gravid med min datter. Under graviditeten tog jeg 9 kg. på og havde en slutvægt på 62 kg. Vægten er nu efter graviditeten på 48 kg.

Anmeld

13. februar 2013

Amanda Stage

ved min første graviditet vejede jeg 58 kg inden jeg blev gravid. Jeg tog over 20 kg. Jeg har siden døjet rigtig meget med elevatorvægt, så jeg var faktisk nede på 58 kg igen, men det har som sagt svinget  RIGTIG meget. 2. graviditet vejede jeg 71 kg og jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg har taget på indtil videre (er 18+4) men jeg tvivler stærkt på at vi taler om et par kilo 

Anmeld

13. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Der er større risiko for f.eks. sukkersyge under graviditeten hvis man i forvejen er overvægtig...

du skal jo tænke på at ALLE de ting du normalt har løbende rundt i din krop af vitaminer, mineraler, sukker i blodet osv bliver der dannet mere af for at baby også får det den skal bruge...

jeg vejede 95 kg. da jeg blev gravid havde tabt mig de 5 kg gynækologen sagde var minimum før behandlingen ville virke korrekt... Jeg burde veje et sted mellem 70-80 kg...

efter at have født vejede jeg 80 kg... kort tid førend jeg fødte vejede jeg 102 kg...

Havde ingen komplikationer og har ingen sukkersyge heller ikke under graviditet... men der blev holdt lidt ekstra øje med mig også fordi der løber sukkersyge på min biologiske fars side med mændene og det blev spået til at være en dreng vi skulle have hvilket også holdt stik

Anmeld

13. februar 2013

Fenja09

Hej tøsser igen

Jeg har læst at mange har bøvlet med vægten under graviditeten.
Spørgsmålet er bare, hvad i vejede da i blev gravide.? Og hvad i vejede efter graviditeten.?

Fordi min læge råder mig ikke til at tage mere på, hvis jeg skulle være gravid. og ja har helt sikkert for meget på hofterne, men er der fakta om at man får flere problemer, under graviditeten, med flere kilo på kroppen end hvad BMI råder til.

Jeg vejede 90 kg da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg tabte mig under graviditeten fordi jeg omlagde hele min kost - 14 dage efter jeg havde født vejede jeg 74 kg. Skal tilføjes at jeg fik graviditetssukkersyge, men det så jeg som noget positivt da det gjorde at jeg tænkte langt mere over min kost.

Jeg havde ingen gener udover carpal-tunnel syndrom. Havde ikke vand i kroppen, så det kunne ses eller mærkes. Havde en fantastisk graviditet.

/Fenja

Anmeld

13. februar 2013

Clisolka

Jeg vejede lidt for meget med et BMI på 30 da jeg blev gravid med min datter for 3 år siden. Jeg endte med at tage 22 kg på - nu har jeg tabt de 25 af dem og gravid igen med lillebror/søster  

Jeg udviklede graviditetsbetinget sukkersyge i min graviditet som nu er en diabetes type 2 (blev konstateret 1½ efter hendes fødsel). Jeg bliver fulgt meget meget tæt denne gang da jeg har diabetes i forvejen. Jeg må højst tage 6-9 kg på. 22 kg kommer jeg i hvert fald ikke til at tage på igen! 

Min krop kunne slet ikke klare at tage alle de kg på på så kort tid og det ødelagde min ryg! Jo flere kg der er røget af mig, jo bedre er min krop/ryg blevet Men jeg tager lige en pause med det store vægttab jeg har haft gang i, men tænker meget over hvad jeg propper indenbords (bliver jeg nødt til for at holde mit blodsukker stabilt)  

Anmeld

13. februar 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
vejede 67 kg inden graviditeten.

vejede 92 dagen inden jeg fødte min søn, altså tog jeg 25 kg på, tabte mig til normal vægten 3 mdr efter og vejer nu 64 kg 20 mdr efter min graviditet ;-)

inden jeg fandt sammen med min mand vejede jeg 47,5 kg, men da vi fandt sammen streg vægten ! Og jeg frygtede en graviditet ville gøre det værre! men heldigvis ikke! men har så også gjort lidt for at ændre på mine vaner mht motion, hvilket jeg er ret sikker på har gjort en god forskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.