Altså, den der SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Glad Giraf

LilleLene skriver:

Suk, jeg har det på samme måde, står i samme situation, skal på skole til september (hvis jeg kommer ind) og vi kan kun liiiiige få det til ta løbe rundt, eftersom jeg bliver nødt til at bruge min børneopsparing på at vi kan leve

Min børneopsparing er for læææængst brugt

Så skulle vi tage SU lån, men det vil jeg bare virkeligt gerne undgå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Dot D

Jeg læser til pædagog, er på 5.semester. Vi har IKKE taget SUlån, og vi er i live endnu.

Der er bare ikke plads til alt det sjove, så hårdt, det er dét. Men vi er enige om, at vi skal få det til at gå, mens det står på.

Vi kan ikke tilbyde vores børn ferier i udlandet, men en god tur i telt, ingen dyre restaurantbesøg, men buffet på tilbud osv osv osv. Men vi har det godt, og ungerne mangler ikke noget, for kærlighed er der masser af

Vi har hus, to biler og togange institution (børnehave og SFO) at betale, min mands løn dækker vores udgifter, og min SU dækker mad og de løse udgifter(tandlæge, frisør,tøj og uforudsete udgifter) og jeg har hele SU´en udbetalt så det er 5753 kr, og min mand får så resten af mit fradrag, da vi er gift....

Det kan lade sig gøre, men I skal være enige om, at der ikke er plads til ret meget sjov...

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

Dot D skriver:

Jeg læser til pædagog, er på 5.semester. Vi har IKKE taget SUlån, og vi er i live endnu.

Der er bare ikke plads til alt det sjove, så hårdt, det er dét. Men vi er enige om, at vi skal få det til at gå, mens det står på.

Vi kan ikke tilbyde vores børn ferier i udlandet, men en god tur i telt, ingen dyre restaurantbesøg, men buffet på tilbud osv osv osv. Men vi har det godt, og ungerne mangler ikke noget, for kærlighed er der masser af

Vi har hus, to biler og togange institution (børnehave og SFO) at betale, min mands løn dækker vores udgifter, og min SU dækker mad og de løse udgifter(tandlæge, frisør,tøj og uforudsete udgifter) og jeg har hele SU´en udbetalt så det er 5753 kr, og min mand får så resten af mit fradrag, da vi er gift....

Det kan lade sig gøre, men I skal være enige om, at der ikke er plads til ret meget sjov...

Vi har lige siddet i en situation hvor vi var to på KH med lille barn, så vi er vant til at spare
Satser på vi vil få friplads til vores datter hvis jeg læser så der sparer vi lidt også, men vil helst ikk sidde hårdere i det, end vi i forvejen gør...

Jeg regner da også stærkt med at min kæreste får et job i nærmeste fremtid, men i disse tider ved man jo ikke hvor lang tid der kan gå

Men vil sige i lever godt i forhold til os, som det ser ud lige nu... Ingen bil osv, men du har gjort mig lidt mere optimistisk alligevel

Tak

Anmeld

11. februar 2013

TNBC

LilleLene skriver:

giver stadig ingen mening at man skal lave lektier, passer børn OG arbejde

Det ved jeg, men jeg tror ikke suen i sin tid blev lavet til forældre, fordi at de fleste tog uddannelse først og så børn, men jeg ved ikke..

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

Dot D skriver:

PS når du siger du får hel Suen udbetalt, betyder det så du ikke betaler noget i skat eller hvordan?

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

louisevl skriver:

Ialt med su og su lån når du har barn kan du få omkring de 10.000 udbetalt :-)

Det er hårdt, men det er jo også det værd i sidste ende :-) Jeg er færdig som pædagog til sommer og har også barn og vi har alle 3 overlevet herhjemme indtil videre, men det har også været hårdt økonomisk nogle gange. Men har heldigvis haft vikarjob ved de steder, hvor jeg har været i praktik og det har jo givet lidt ekstra :-) Så det er jo også altid en mulighed...

Nu er jeg måske streng at spørge, men hvor meget har du SU lån på?

Og følte/føler du at du har tid nok til barn, når du studerer og derefter arbejder? ved godt det nok ikke er hver dag, men alligevel

Anmeld

11. februar 2013

Dot D

LilleLivasMor skriver:

Vi har lige siddet i en situation hvor vi var to på KH med lille barn, så vi er vant til at spare
Satser på vi vil få friplads til vores datter hvis jeg læser så der sparer vi lidt også, men vil helst ikk sidde hårdere i det, end vi i forvejen gør...

Jeg regner da også stærkt med at min kæreste får et job i nærmeste fremtid, men i disse tider ved man jo ikke hvor lang tid der kan gå

Men vil sige i lever godt i forhold til os, som det ser ud lige nu... Ingen bil osv, men du har gjort mig lidt mere optimistisk alligevel

Tak

Vi har det også godt. Men vi har heller ikke mere end det, der skal betale for de goder vi havde i forvejen - bil og hus. 

Jeg er sikker på, at I kan klare det, når vi kan

Anmeld

11. februar 2013

Dot D

LilleLivasMor skriver:

PS når du siger du får hel Suen udbetalt, betyder det så du ikke betaler noget i skat eller hvordan?

Ja, det betyder det. Det er fordi, at mit fradrag er større end SU´en, så det er grunden...

Anmeld

11. februar 2013

Amanda Stage

Jeg får 5500, men jeg betaler ikke skat pga. mit boliglån. De første 2½ år af vores søns liv, var vi begge på SU og fik forsørgertillæg. Nu har min kæreste fuldtidsarbejde og jeg får ingenting ekstra. Self. er det da lidt hårdt, men vi klarer det da. Vi har købt et hus, som vi lige havde råd til, ikke noget arkitekt fancy-noget inde i storbyen, men vi bor da i en by hvor der er indkøb og direkte togforbindelse til min uddannelsesby, så helt slemt er det da ikke. Man må bare prioritere,  og DET er en ting man bliver rigtig god til på SU

Anmeld

11. februar 2013

Glad Giraf

Dot D skriver:

Ja, det betyder det. Det er fordi, at mit fradrag er større end SU´en, så det er grunden...

Nåårh okay på den måde... Det er jo så fordi i har bil og hus...
Vi har ingen bil og lejebolig så mit fradrag er på omkring 3800, så skal betale noget i skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.