ang børneføselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Jeg ville tage en snak med forældrene

jeg vil også lige hører hende ad næste gang jeg ser hende

jeg ville bare værer sikker på det ikke kun er min der havde den holning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Så synes jeg ikke, det er forkert, at ikke alle er inviteret

jeg er ikke helt med, syntes du ikke det er forkert at hun inviter alle undtagen 4 fordi min datter kun havde 2 med hjem eller hvordan

Anmeld

9. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

hun gå i børnehave og jeg mener der omkring 30 på stuen og 11-12 str er piger

Nåå på den måde!

Altså jeg er også af den holdning, at man bør invitere alle, men man må gå ud fra, at der er en grund til, at moderen har gjort som hun har! Hvis hun er alene, kan jeg godt forstå, hvis hun ikke kan overkomme at have 11-12 små piger til fødselsdag, det er en stor mundfuld

Jeg håber du får snakket med hende og får ro i sindet og en forklaring på årsagen til, at det ikke er alle der er inviteret

Anmeld

9. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Nåå på den måde!

Altså jeg er også af den holdning, at man bør invitere alle, men man må gå ud fra, at der er en grund til, at moderen har gjort som hun har! Hvis hun er alene, kan jeg godt forstå, hvis hun ikke kan overkomme at have 11-12 små piger til fødselsdag, det er en stor mundfuld

Jeg håber du får snakket med hende og får ro i sindet og en forklaring på årsagen til, at det ikke er alle der er inviteret

ja det er en stor mundfuld og især nå det er piger

og jeg ville skam heller ikke have noget imod hvis det var fordi hun ikke havde overskud til flere

Anmeld

9. februar 2013

Sabsy

Jeg ville tage en snak med forældrene

Og tigge om at komme til fødselsdag - det ville jeg aldrig gøre!

Til TS
Jeg ville nok bare face it og se at det er dem personen leger bedst med, og når det er privat eller udenfor institution, så kan du vel ikke forlange det?

Lav evt noget med din datter den dag, tag i svømmehallen en tur i skoven og spørg hun til det med fødselsdagen efter den er holdt fortæller du hende bare at i jo hyggede jer sammen..
Jeg ville nok finde på noget andet..

Der er jo nok en grund
..

Anmeld

10. februar 2013

sne190810

Jeg må ærlig talt sige at jeg syntes det er noget mærkeligt noget.

Jeg er med på at enten invitere man alle eller ingen. Dog mener jeg sagtens man kan dele det op piger/drenge.

Jeg kan ikke se hvad forskellen på 8 eller 10 inviterede børn, tit er det jo ikke mere end et par timers højest her er tale om. Og igen,- vi snakker om en børnefødselsdag, det behøves ikke være så avanceret det hele.

Nu ved jeg godt TS datter ikke er så stor igen, så derfor kan vi jo håbe på hun ikke rigtig forstår så meget af det.  Men senere i livet, muligvis allerede om et par år så er det altså noget som sætter dybe spor i dem som ikke bliver inviteret. Og det kan være roden til meget ondt, hvis du spørger mig.

Anmeld

10. februar 2013

wamse

Jeg synes sådan set, at det er okay. For det første synes jeg jo, at du selv har gjort lidt det samme, ved kun at tage 2 med, selvom du siger at det var lidt som en legeaftale. De har da nok også efterfølgende har haft fortalt om det med glæde i børnehaven, og derfor har andre forældre måske også fået det af vide.

Dernæst har jeg det sådan lidt, at jeg egentligt heller ikke ville presse min datter til at have nogle til fødselsdag, som hun bare ikke fungerer med. Da hun gik i børnehave var der speciel en pige, som bare var hård ved min datter, og min datter havde det ikke godt med hende. Men ville nok ikke have det godt med, hvis det bare kun var et barn, som min datter ikke ønskede skulle med. Så ville jeg nok forsøge, at finde på en eller anden løsning på at holde noget.

Jeg ville tage de børn, som min datter hygger sig med. Jeg ville bestemt ikke gå til forældrene når det er afholdt udenom børnehaven.

Anmeld

10. februar 2013

isabellasmor

Sabsy skriver:

Og tigge om at komme til fødselsdag - det ville jeg aldrig gøre!

Til TS
Jeg ville nok bare face it og se at det er dem personen leger bedst med, og når det er privat eller udenfor institution, så kan du vel ikke forlange det?

Lav evt noget med din datter den dag, tag i svømmehallen en tur i skoven og spørg hun til det med fødselsdagen efter den er holdt fortæller du hende bare at i jo hyggede jer sammen..
Jeg ville nok finde på noget andet..

Der er jo nok en grund
..

Tigge om at komme med ?  Det ser jeg ikke skrevet nogle steder. Nu kan jeg så godt se ud over min egen værdighed for min datter, HVIS det endelig skulle være, men det var slet ikke det jeg mente med "jeg ville tage en snak med forældrene" sig mig, skal man ikke snakke sammen som voksne mennesker? når ens børn render rundt sammen? Det skal man i min verden, og jeg ville foreslå at fremover bliver alle inviteret , (alle pigerne, eller alle drengene, eller alle sammen) det andet synes jeg simpelthen er for mærkeligt, og det gør disse forældre da også kuN Lige indtil deres børn bliver en af dem der bliver udelukket. Så jeg ville snakke med forældrene, jeg vil altid gøre alt hvad jeg kan for at undgå eventuelle udelukkelser, senere mobning osv osv. De bliver jo altså også større, meget hurtigt! 

Anmeld

10. februar 2013

Sabsy

isabellasmor skriver:

Tigge om at komme med ?  Det ser jeg ikke skrevet nogle steder. Nu kan jeg så godt se ud over min egen værdighed for min datter, HVIS det endelig skulle være, men det var slet ikke det jeg mente med "jeg ville tage en snak med forældrene" sig mig, skal man ikke snakke sammen som voksne mennesker? når ens børn render rundt sammen? Det skal man i min verden, og jeg ville foreslå at fremover bliver alle inviteret , (alle pigerne, eller alle drengene, eller alle sammen) det andet synes jeg simpelthen er for mærkeligt, og det gør disse forældre da også kuN Lige indtil deres børn bliver en af dem der bliver udelukket. Så jeg ville snakke med forældrene, jeg vil altid gøre alt hvad jeg kan for at undgå eventuelle udelukkelser, senere mobning osv osv. De bliver jo altså også større, meget hurtigt! 

Nej det ved jeg godt du ikke skrev, men idet at du kontankter forældrene ang fødselsdag, vil de nok få en føle af at de er nødsaget til nu at invitere dit barn.

Vi var selv til børnefødselsdag i lørdags hvor Oskar fra Benjamins stue holdte fødselsdag og de havde inviterer fire! Dem Oskar legede med stort set hverdag - jeg er så, så heldig at vi samtidig har et dejligt venskab med Oskar og hans forældre og lave tit noget med børnene..

Snakke sammen som voksne? Jo da det skal vi, men vi skal også acceptere et valg - som voksne..

Jeg holder stadigvæk på at man ikke snakker med forældrene og nok bare indser at det er en ikke fødselsdag man skal til..

Anmeld

10. februar 2013

Sabsy

wamse skriver:

Jeg synes sådan set, at det er okay. For det første synes jeg jo, at du selv har gjort lidt det samme, ved kun at tage 2 med, selvom du siger at det var lidt som en legeaftale. De har da nok også efterfølgende har haft fortalt om det med glæde i børnehaven, og derfor har andre forældre måske også fået det af vide.

Dernæst har jeg det sådan lidt, at jeg egentligt heller ikke ville presse min datter til at have nogle til fødselsdag, som hun bare ikke fungerer med. Da hun gik i børnehave var der speciel en pige, som bare var hård ved min datter, og min datter havde det ikke godt med hende. Men ville nok ikke have det godt med, hvis det bare kun var et barn, som min datter ikke ønskede skulle med. Så ville jeg nok forsøge, at finde på en eller anden løsning på at holde noget.

Jeg ville tage de børn, som min datter hygger sig med. Jeg ville bestemt ikke gå til forældrene når det er afholdt udenom børnehaven.

Enig!

Og hvad der sker privat og udenfor institution, kan man ikke blande sig i.
Vi var selv til børnefødselsdag i lørdag med Benjamin. Det var Oskar, Benjamins bedste ven og omvendt - de havde inviteret så de blev fire, og det var en lørdag - Grunden var; Det er dem Oskar bruger mest tid med!.. Det er jo ærlig snak

Men var det en hverdag KL 10, kan jeg godt se at alle skal med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.