ang børneføselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

isabellasmor

Sabsy skriver:

Nej det ved jeg godt du ikke skrev, men idet at du kontankter forældrene ang fødselsdag, vil de nok få en føle af at de er nødsaget til nu at invitere dit barn.

Vi var selv til børnefødselsdag i lørdags hvor Oskar fra Benjamins stue holdte fødselsdag og de havde inviterer fire! Dem Oskar legede med stort set hverdag - jeg er så, så heldig at vi samtidig har et dejligt venskab med Oskar og hans forældre og lave tit noget med børnene..

Snakke sammen som voksne? Jo da det skal vi, men vi skal også acceptere et valg - som voksne..

Jeg holder stadigvæk på at man ikke snakker med forældrene og nok bare indser at det er en ikke fødselsdag man skal til..

Så kan man godt hører du ikke selv har været et af de børn der er blevet udelukket. Fred være med det. Men kan kun sige at det sætter dybe spor, synes det er ærgerligt hvis du som mor ikke ville gøre noget i sådan en situation, men det kan jo ændrer sig når man står i situationen! 

Jeg vil til hver en tid gøre alt for at der ikke bliver udelukkelser osv i min datters omgangskreds (bh, skole osv) det er roden til mobning ( har som sagt selv været der ) , og det giver bare dårlig stemning i kredsen blandt børnene.. Hvorfor så ikke inviterer alle ? Det kunne jo være der var en glimrende legekammerat gemt i en af de børn man ville ha udelukket? Det er sq da ærgerligt.. Synes man som forældre skulle opmuntre sit barn til at kunne lege, og være sammen med alle, til at være en del af det samlede fællesskab, og ikke holde enkelte ude... 

Hvis du godt ved jeg ikke skrev dét, hvorfor citerede du mig så? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Sabsy

isabellasmor skriver:

Så kan man godt hører du ikke selv har været et af de børn der er blevet udelukket. Fred være med det. Men kan kun sige at det sætter dybe spor, synes det er ærgerligt hvis du som mor ikke ville gøre noget i sådan en situation, men det kan jo ændrer sig når man står i situationen! 

Jeg vil til hver en tid gøre alt for at der ikke bliver udelukkelser osv i min datters omgangskreds (bh, skole osv) det er roden til mobning ( har som sagt selv været der ) , og det giver bare dårlig stemning i kredsen blandt børnene.. Hvorfor så ikke inviterer alle ? Det kunne jo være der var en glimrende legekammerat gemt i en af de børn man ville ha udelukket? Det er sq da ærgerligt.. Synes man som forældre skulle opmuntre sit barn til at kunne lege, og være sammen med alle, til at være en del af det samlede fællesskab, og ikke holde enkelte ude... 

Hvis du godt ved jeg ikke skrev dét, hvorfor citerede du mig så? 

Jo det har jeg skam været, jeg er også blevet mobbet i sådan en grad at jeg fik skiftet navn og gik til børnepsykolog - men sorry to say det skyldtes ikke at jeg blev udelukket fra et par enkelte fødselsdag - du kender mig ikke!

Du kan sgu da selv starte mobning ved at dit barn bliver presse barnet som i; "Isabella, er her kun fordi hendes mor, snakkede med min mor" og det barn skal MIN søn ikke være..

Jeg citere dig af lyst og fordi jeg MENER det er tiggeri, og set kunne jeg ALDRIG finde på, kunne simpelthen ikke få mig selv til at spørge, og så vidt jeg kan se har TS vidst selv en gang kun inviteret to?

Anmeld

10. februar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

jeg ved at de fleste af pigerne som gå på samme stue som min datter, på nær ca 4 stk er blevet inviteret til fødselsdag(min datter ved det dog ikke, heldigvis)

hvordan ville i have det?

og ville i reager på det?

på mins søns skole ( han går 0.klasse ) der har de den regl at hvis man invitere til fødselsdage, så invitere man enten Hele klassen, eller kun alle drengene eller kun alle pigerne, man må ikke undlade nogen..

og det synes jeg er en god regl, for tænk hvis det var ets eget barn som blev valgt fra, det vil da gøre smadder ondt.

så ja enten eller...

Anmeld

10. februar 2013

isabellasmor

Sabsy skriver:

Jo det har jeg skam været, jeg er også blevet mobbet i sådan en grad at jeg fik skiftet navn og gik til børnepsykolog - men sorry to say det skyldtes ikke at jeg blev udelukket fra et par enkelte fødselsdag - du kender mig ikke!

Du kan sgu da selv starte mobning ved at dit barn bliver presse barnet som i; "Isabella, er her kun fordi hendes mor, snakkede med min mor" og det barn skal MIN søn ikke være..

Jeg citere dig af lyst og fordi jeg MENER det er tiggeri, og set kunne jeg ALDRIG finde på, kunne simpelthen ikke få mig selv til at spørge, og så vidt jeg kan se har TS vidst selv en gang kun inviteret to?

selvfølgelig bliver man ikke mobbet pga 1 fødselsdag. Men det kan sagtens være en start! 

Jeg ser det bestemt ikke som tiggeri at man snakker som voksne mennesker og finder ud af hvordan der kan blive plads til alle? 

hvis man som voksen blander sine børn ind i hvad man snakker med andre forældre om, så ja.... Så kunne det blive akavet, for de STORE børn.. Ikke for de små ... Men jeg blander ikke mit barn ind i sådanne samtaler ..... Så den "undskyldning" kan jeg ikke følge dig i... 

Anmeld

10. februar 2013

isabellasmor

MariaKyedDK skriver:

på mins søns skole ( han går 0.klasse ) der har de den regl at hvis man invitere til fødselsdage, så invitere man enten Hele klassen, eller kun alle drengene eller kun alle pigerne, man må ikke undlade nogen..

og det synes jeg er en god regl, for tænk hvis det var ets eget barn som blev valgt fra, det vil da gøre smadder ondt.

så ja enten eller...

Lige præcis. Og sådanne en regl burde der være på alle skoler mm. 

Anmeld

10. februar 2013

MariaKyedDK

isabellasmor skriver:

Lige præcis. Og sådanne en regl burde der være på alle skoler mm. 

Ja burde der nemlig...

Anmeld

10. februar 2013

wamse

Sabsy skriver:

Enig!

Og hvad der sker privat og udenfor institution, kan man ikke blande sig i.
Vi var selv til børnefødselsdag i lørdag med Benjamin. Det var Oskar, Benjamins bedste ven og omvendt - de havde inviteret så de blev fire, og det var en lørdag - Grunden var; Det er dem Oskar bruger mest tid med!.. Det er jo ærlig snak

Men var det en hverdag KL 10, kan jeg godt se at alle skal med

Jeg ville da på ingen måde tvinge mit barn til at skulle have barn hjemme, som hun slet ikke kan lide, og når det foregår udenfor institutionen, så er det jo mit valg, og behøver heller ikke forsvare det overfor andre forældre

Ville i den grad have det svært med, at der blev indført en regel, som foreskriver, at min datter skal have børn med hjemme, som hun måske slet ikke fungerer med

Alt ære og respekt i, at man forsøger at inkludere alle, men man skal så også være klar over, at det kan være på bekostning af andre så. Min datter har ret til at vælge fra, ligesom jeg da heller ikke vil tvinges til at holde fødselsdag for nogen jeg ikke bryder mig om.

Anmeld

10. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er svært at gøre så meget ved, når du selv har holdt din datters fødselsdag uden at invitere alle, selv om du havde dine grunde. Hvis der kun var en eller to, der ikke kom med, ville det være noget andet. 

Det ville dog være rart for jer alle med fælles retningslinjer. 

Anmeld

10. februar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

jeg er ikke helt med, syntes du ikke det er forkert at hun inviter alle undtagen 4 fordi min datter kun havde 2 med hjem eller hvordan

Nej, det syntes jeg ikke

Anmeld

10. februar 2013

Pige2009

wamse skriver:

Jeg ville da på ingen måde tvinge mit barn til at skulle have barn hjemme, som hun slet ikke kan lide, og når det foregår udenfor institutionen, så er det jo mit valg, og behøver heller ikke forsvare det overfor andre forældre

Ville i den grad have det svært med, at der blev indført en regel, som foreskriver, at min datter skal have børn med hjemme, som hun måske slet ikke fungerer med

Alt ære og respekt i, at man forsøger at inkludere alle, men man skal så også være klar over, at det kan være på bekostning af andre så. Min datter har ret til at vælge fra, ligesom jeg da heller ikke vil tvinges til at holde fødselsdag for nogen jeg ikke bryder mig om.

Helt enig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.