Vægtscanning - under minimumsgrænsen. Har I prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

Okay

Jeg blev scannet da jeg var 26+1og der vejede hun 819. Hun sagde det var lidt under gennemsnittet men ikk alarmerende og at nok skulle indhente det

Næææ...du har da ret. Vi var i 26+2 - vægt: 750 -850 alt efter hvilken målemetode man bruger. Men ifølge vores kurve lå vi ikke bare under gennemsnittet. Vi lå under minimum. Hvis man tager de 750, så passer det jo også. Nå...vi må se, hvad der sker ved næste scanning på næste fredag. 

Tak fordi du skrev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Næææ...du har da ret. Vi var i 26+2 - vægt: 750 -850 alt efter hvilken målemetode man bruger. Men ifølge vores kurve lå vi ikke bare under gennemsnittet. Vi lå under minimum. Hvis man tager de 750, så passer det jo også. Nå...vi må se, hvad der sker ved næste scanning på næste fredag. 

Tak fordi du skrev

okai jeg fik ikke afvide at det lå under minimum faktisk. kun at det lå neden under den kurve hun viste os.

håber baby er vokset lidt så

skal til jordmor på torsdag og er spændt på hvad hun skønner til.

jeg har spekuleret meget over den vægt ligesom du gør

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

okai jeg fik ikke afvide at det lå under minimum faktisk. kun at det lå neden under den kurve hun viste os.

håber baby er vokset lidt så

skal til jordmor på torsdag og er spændt på hvad hun skønner til.

jeg har spekuleret meget over den vægt ligesom du gør

Gør du?? Troede faktisk kun det var mig. Måske var det fordi jeg havde en snak med fødselslægen, at jeg fik så meget at vide. Sygeplejersken sagde heller ikke det vilde. Men han var ikke urolig, så det er da det vigtigste. 

Er det din første? Min store datter har nok også været lille hele vejen igennem. Jeg havde ikke en særligt stor mave og det virker meget som sidste gang nu, for den er heller ikke så stor nu.

Det mærkelige er, at jeg har tabt mig lidt. Også selvom jeg spiser godt. Nu prøver jeg at lægge flere måltider ind, så jeg får mere mad hyppigt. Men i bund og grund ved  jeg godt, at det bedste er ikke at tænke for meget på det og bare slappe af. 

Vi må lige følge hinanden og udviklingen :-)

Anmeld

4. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Gør du?? Troede faktisk kun det var mig. Måske var det fordi jeg havde en snak med fødselslægen, at jeg fik så meget at vide. Sygeplejersken sagde heller ikke det vilde. Men han var ikke urolig, så det er da det vigtigste. 

Er det din første? Min store datter har nok også været lille hele vejen igennem. Jeg havde ikke en særligt stor mave og det virker meget som sidste gang nu, for den er heller ikke så stor nu.

Det mærkelige er, at jeg har tabt mig lidt. Også selvom jeg spiser godt. Nu prøver jeg at lægge flere måltider ind, så jeg får mere mad hyppigt. Men i bund og grund ved  jeg godt, at det bedste er ikke at tænke for meget på det og bare slappe af. 

Vi må lige følge hinanden og udviklingen :-)

Jaa, spekulerede meget..var nemlig til 25 ugers tjek dagen før..hos lægen..og hun var skrup ragende sindssyg at hører på..fandt ikke hjertelyden og sagde at baby var for lille pga SF målet(eller hvad det hedder)..og som første gangs gravid bliver man da lidt hylet ud af den.

så tog til scanning hvor hun selvfølgelig havde det godt og vejede 819....

men jeg ved at var jeg ikke taget til scanning så havde jeg spekuleret over det endnu.og det heller ikke rart

jaa du må lige update herinde..måske de bare er små jeg var 3050 da jeg blev født..kæresten 3750..så håber på lidt imellem

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

Jaa, spekulerede meget..var nemlig til 25 ugers tjek dagen før..hos lægen..og hun var skrup ragende sindssyg at hører på..fandt ikke hjertelyden og sagde at baby var for lille pga SF målet(eller hvad det hedder)..og som første gangs gravid bliver man da lidt hylet ud af den.

så tog til scanning hvor hun selvfølgelig havde det godt og vejede 819....

men jeg ved at var jeg ikke taget til scanning så havde jeg spekuleret over det endnu.og det heller ikke rart

jaa du må lige update herinde..måske de bare er små jeg var 3050 da jeg blev født..kæresten 3750..så håber på lidt imellem

Sikke da en strigle. Jeg har også problemer med min læge. En værre klaphat!!

Jeg var faktisk 3150g mener jeg, da jeg blev født. Meget lang og meget tynd. Smilla havde nok vejet det samme, hvis ikke det havde været for en disfunktionel moderkage.

Vi skal også være glade for al den check, du og jeg. Fordi vi får vished om, at der er nok fostervand.... nok gennemstrømning i navlestrengen osv. Det er da også en tryghed :-)

Krydser fingre for os begge 

Anmeld

4. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Sikke da en strigle. Jeg har også problemer med min læge. En værre klaphat!!

Jeg var faktisk 3150g mener jeg, da jeg blev født. Meget lang og meget tynd. Smilla havde nok vejet det samme, hvis ikke det havde været for en disfunktionel moderkage.

Vi skal også være glade for al den check, du og jeg. Fordi vi får vished om, at der er nok fostervand.... nok gennemstrømning i navlestrengen osv. Det er da også en tryghed :-)

Krydser fingre for os begge 

jaa det skal nok gå godt..bare de er sunde og raske og selvfølgelig er de det

Anmeld

4. februar 2013

Misscbn

lisbethita skriver:

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Har nogle af jer prøvet det? Vil gerne høre om andres erfaringer.

Ja jeg havde det rigtig dårligt psykisk under min graviditet

Og min søn var 19% under gennemsnittet i vægt og blev fulgt med scanninger hver 14 dag

Han blev født 40+4 og vejede 3074 gram og var 52 lang

havde dog heller ingen fostervand til sidst og maven voksede ik rigtig den sidste mdr eller 2

MEN da han så kom ud kan jeg love dig for han lå over gennemsnittet og har idag sin helt egen kurve OVER gennemsnittet så det er endt godt

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

jaa det skal nok gå godt..bare de er sunde og raske og selvfølgelig er de det

Ja....vi krydser fingre!!! Jeg spiser VILDT meget lige nu - i håb om at det har en indvirkning.

Anmeld

4. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Ja....vi krydser fingre!!! Jeg spiser VILDT meget lige nu - i håb om at det har en indvirkning.

hihi ja.

jeg sidder med dårlig samvittighed..efter jeg gik til angreb på en pose kanel gifler

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

blankholm skriver:

Ja jeg havde det rigtig dårligt psykisk under min graviditet

Og min søn var 19% under gennemsnittet i vægt og blev fulgt med scanninger hver 14 dag

Han blev født 40+4 og vejede 3074 gram og var 52 lang

havde dog heller ingen fostervand til sidst og maven voksede ik rigtig den sidste mdr eller 2

MEN da han så kom ud kan jeg love dig for han lå over gennemsnittet og har idag sin helt egen kurve OVER gennemsnittet så det er endt godt

Nååååååh....sikke en god historie :-) Dejligt det endte SÅ fint altså. Tusind tak for din historie. Hvor er det bare dejligt altså . Synes faktisk at flere fortæller ligesom din historie. Det er rigtigt dejligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.