Vægtscanning - under minimumsgrænsen. Har I prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

lisbethita

Louise17 skriver:

Så lidt. Marco blev 6 dage før han kom scannet til at veje 3150g, men han var altså 3700. Vi blev alle pænt overrasket, det er en skøn surprice 

Dejlig surprise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

dukke

lisbethita skriver:

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Har nogle af jer prøvet det? Vil gerne høre om andres erfaringer.

Ja jeg har gået til vægt scanning siden uge 21 der var prinsessen 30 % og jeg er 36 + 3 og skal gå til vægt scanning indtil jeg skal føde

Anmeld

3. februar 2013

bubba

lisbethita skriver:

Hun var 2870g ved fødsel og blev skudt til 3400g to uger før - så 1 kg forkert af to forskellige jordemødre. Kh

Hold da op, det var da en del. En af mine veninder fik skudt hendes datters vægt til 3500. Hun vejede 2750.. Det er vildt at de kan skyde så meget forkert :-) men ok, det er jo bare et skøn

Anmeld

3. februar 2013

Bare mig..

Sig mig engang! Skulle i ikke have en dreng eller husker jeg forkert? håber det hele retter sig, nu når du forhåbentligt får slappet mere af! 

Anmeld

3. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Det må du gerne, men da jeg ikke kan huske tallene præcist - eller målingsmetoden, så kan du ikke rigtigt bruge dem til noget. Han viste mig noget med to forskellige målingsmetoder - alt efter hvad man bruge lå den på omkring 750 - 850. Og den burde ligge på 900 - 1000g i uge 27. Såå...den lå altså noget under. 

Okay

Jeg blev scannet da jeg var 26+1og der vejede hun 819. Hun sagde det var lidt under gennemsnittet men ikk alarmerende og at nok skulle indhente det

Anmeld

3. februar 2013

norenberg

Jeg har termin med en lille pige samme dato som dig....hun er også under kurven blev scannet mandag i sidste uge hvor hun vejede knap 700 gram hvilket jeg fik at vide var 15 % under normalt....men ikke noget de var nervøse over skal scannes igen på torsdag så er spændt på hvad hun så vejer...så egentlig tror jeg ikke du skal være så nervøs over det....

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

bubba skriver:

Hold da op, det var da en del. En af mine veninder fik skudt hendes datters vægt til 3500. Hun vejede 2750.. Det er vildt at de kan skyde så meget forkert :-) men ok, det er jo bare et skøn

ja det er vildt. Det siger de også selv. Det var hele to jordemødre, der begge havde skudt forkert. 1 kg forkert betyder, at man skal give kage (internt mellem jordemødrene naturligvis) Men det viser, at det altså ikke er SÅ tit, at det sker trods alt.

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

Okay

Jeg blev scannet da jeg var 26+1og der vejede hun 819. Hun sagde det var lidt under gennemsnittet men ikk alarmerende og at nok skulle indhente det

Ja...det passer med, at hun har lagt ca 900g en uge senere, hvor vi kun ligger på 750-850g. Snøft...

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

MGN~NGM<3 skriver:

Sig mig engang! Skulle i ikke have en dreng eller husker jeg forkert? håber det hele retter sig, nu når du forhåbentligt får slappet mere af! 

Nej, vi skal have en pige :-) 

Anmeld

4. februar 2013

lisbethita

norenberg skriver:

Jeg har termin med en lille pige samme dato som dig....hun er også under kurven blev scannet mandag i sidste uge hvor hun vejede knap 700 gram hvilket jeg fik at vide var 15 % under normalt....men ikke noget de var nervøse over skal scannes igen på torsdag så er spændt på hvad hun så vejer...så egentlig tror jeg ikke du skal være så nervøs over det....

Tak for det....det er altid godt at høre andres historier. Tror min nervøsitet skyldes min store datters historik. Men...forsøger bare at tænke, at det nok skal gå. Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.