Vægtscanning - under minimumsgrænsen. Har I prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.716 visninger
55 svar
0 synes godt om
3. februar 2013

lisbethita

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Har nogle af jer prøvet det? Vil gerne høre om andres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

GUSO

lisbethita skriver:

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Hej Lisbeth.. Er sikker på alt nok skal være i orden.. Pas på dig selv og få slappet godt af så skal hun nok få indhentet det.. Kæmpe kram Camilla

Anmeld

3. februar 2013

tarkoflen

Jeg har ikke prøvet det, men min veninde har, og deres datter var også lille ved fødslen, men følger sin egen kurve, nu er hun snart to og der er ingen ting, hun er helt normal så ingen grund til stress, babyer er jo forskellige og hvis du sørger for at spise nok og varieret, så baby får hvad den skal have, så er jeg sikker på, at den bare følger sin egen kurve

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

tarkoflen skriver:

Hejsa

Jeg har ikke prøvet det, men min veninde har, og deres datter var også lille ved fødslen, men følger sin egen kurve, nu er hun snart to og der er ingen ting, hun er helt normal så ingen grund til stress, babyer er jo forskellige og hvis du sørger for at spise nok og varieret, så baby får hvad den skal have, så er jeg sikker på, at den bare følger sin egen kurve

Hej :-)

Det sjove er, at jeg spiser rigtigt meget. Synes også, at jeg spiser meget varieret. Det eneste er, at jeg har haft to uger, hvor jeg var stresset - men ingenting i forhold til hvad jeg oplevede med min datter smilla.

Synes ikke, at det er sjovt. Er bekymret...og synes også, at jeg har tabt mig lidt? Det forstår jeg ingenting af. Fødselslægen var ikke umiddelbart bekymret. Han mente, som du skriver, at hun får sin egen kurve. Men nå...nu er der i hvert fald ro på og ikke flere rejser til mig, så det skulle gerne gå fint herfra. Men jeg kommer til at være nervøs til næste scanning. 

Tak fordi du skrev

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

GUSO skriver:

Hej Lisbeth.. Er sikker på alt nok skal være i orden.. Pas på dig selv og få slappet godt af så skal hun nok få indhentet det.. Kæmpe kram Camilla

Det håber jeg ven....snøft!!! Men er sgu nervøs for det, det indrømmer jeg gerne. Jeg skal gøre mit bedste.

Stort kram fra mig

Anmeld

3. februar 2013

tarkoflen

lisbethita skriver:

Hej :-)

Det sjove er, at jeg spiser rigtigt meget. Synes også, at jeg spiser meget varieret. Det eneste er, at jeg har haft to uger, hvor jeg var stresset - men ingenting i forhold til hvad jeg oplevede med min datter smilla.

Synes ikke, at det er sjovt. Er bekymret...og synes også, at jeg har tabt mig lidt? Det forstår jeg ingenting af. Fødselslægen var ikke umiddelbart bekymret. Han mente, som du skriver, at hun får sin egen kurve. Men nå...nu er der i hvert fald ro på og ikke flere rejser til mig, så det skulle gerne gå fint herfra. Men jeg kommer til at være nervøs til næste scanning. 

Tak fordi du skrev

Jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs! Det er heller ikke rart at få at vide, at alting ikke ser 100% ud som det gør, ved andre babyer! Men som du selv siger, så har det været en stresset periode, og måske det påvirker baby! Så du må tage den rigtig meget med ro, passe på dig selv og baby og tænke på, at lægen ikke var bekymret, men bare gerne vil sikre sig at alt er godt! Og ja det er så nemt for mig at sige, for jeg ville have det på præcis samme måde som dig!

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

tarkoflen skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs! Det er heller ikke rart at få at vide, at alting ikke ser 100% ud som det gør, ved andre babyer! Men som du selv siger, så har det været en stresset periode, og måske det påvirker baby! Så du må tage den rigtig meget med ro, passe på dig selv og baby og tænke på, at lægen ikke var bekymret, men bare gerne vil sikre sig at alt er godt! Og ja det er så nemt for mig at sige, for jeg ville have det på præcis samme måde som dig!

Tak . Jeg tror mest det er pga min historik med Smilla. De skød hende til at veje 3400 -3600g og hun vejede 2780!!!! Det var pga. min moderkage, som var disfunktionel i slutningen af graviditeten, Hun var ikke lille, hun var bare tynd!! Derfor er netop dette med vægten et issue for mig, som skræmmer mig. Men jeg SKAL være positiv og tro på, at det nok skal gå. De ting som stressede mig mest er væk nu. Heldigvis har jeg ferie i næste uge. Og så må vi se, om jeg kan arbejde fuldtids eller hvordan. 

Jeg skal i hvert fald nok spise en masse :-) Synes bare også det rammer mentalt mht. mad. Det bedste er ikke at fokusere på det men spise sundt og varieret og forsøge at slappe af, når jeg kan. Så må vi se, hvad næste scanning siger.

Tak igen....det betyder meget med lidt støtte. 

Anmeld

3. februar 2013

LittleSteps

Ja, jeg har været igennem de scanninger, da jeg var gravid med min datter. 

Det svingede mellem -19-22 procent ved fødslen vejede hun 2905. Hverken min mand eller jeg er store eller høje mennesker, så de var ikke bekymret for hende,  men man skal igennem dem. Ved sidste scanning, talte en jordemoder om igangsættelse, jeg var grædefærdig  Som om alt andet ikke var nok. Men hun endte med at blive født otte dage før termin, på ganske naturlig vis.

Er der noget specifikt du gerne vil vide? 

Anmeld

3. februar 2013

LittleSteps

Det var pudsigt nok, på ca samme tid som dig jeg begyndte at gå til de vægtscanninger. Jeg havde termin 11.  maj, men fødte som sagt otte dage før. 

Anmeld

3. februar 2013

bubba

lisbethita skriver:

Kære piger,

Nej, har faktisk slet ikke fået en vægt på prinsessen endnu. Det får jeg vidst nok først i uge 34.

Men håber bebs har taget på til næste gang :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.