Vægtscanning - under minimumsgrænsen. Har I prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2013

lisbethita

henh01 skriver:

Hejsa.

Kan godt forstå du er bekymret, men godt I bliver fulgt tæt. Det må være svært målbart så kort henne i graviditeten.

Jeg selv skal følges, men det er fordi mine børn bliver meget store - fødselslægen snakkede om at man ville tilbyde mig vægtscanninger tidligst i uge 34.
Hvordan kan det være du allerede er scannet nu?

Jeg selv har termin d 27 maj og er i dag 24+1

Hejsa :-) Tja...jeg tror det var en kombination af flere ting, der gjorde, at jeg fik lov at blive scannet nu. Det er jo både godt og skidt.

Min datter blev født meget lille pga disfunktionel moderkage, så vidste godt, at jeg blev fulgt tæt. Derudover blev jeg sendt hjem fra arbejde på en messe i Frankfurt pga. blødninger og stærke bækkensmerter. På det tyske hospital blev jeg scannet, og der viste de mig en kurve, hvor jeg lå langt under. Jeg fik aldrig en forklaring pga. jordemoderen måtte løbe til en fødsel, der vagte problemer. Så...jeg måtte tage hjem med den uvished "hvad var det jeg så???" Derfor blev jeg scannet.

Jeg var meget lille sidste gang også, så det kan jo være, at det udligner sig. Men nu bliver jeg fulgt hver 14 dag den næste tid for at følge udviklingen. Jeg må gå ud fra, at det nok skal gå. Men jeg er altså lidt nervøs alligevel...

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

henh01

lisbethita skriver:

Hejsa :-) Tja...jeg tror det var en kombination af flere ting, der gjorde, at jeg fik lov at blive scannet nu. Det er jo både godt og skidt.

Min datter blev født meget lille pga disfunktionel moderkage, så vidste godt, at jeg blev fulgt tæt. Derudover blev jeg sendt hjem fra arbejde på en messe i Frankfurt pga. blødninger og stærke bækkensmerter. På det tyske hospital blev jeg scannet, og der viste de mig en kurve, hvor jeg lå langt under. Jeg fik aldrig en forklaring pga. jordemoderen måtte løbe til en fødsel, der vagte problemer. Så...jeg måtte tage hjem med den uvished "hvad var det jeg så???" Derfor blev jeg scannet.

Jeg var meget lille sidste gang også, så det kan jo være, at det udligner sig. Men nu bliver jeg fulgt hver 14 dag den næste tid for at følge udviklingen. Jeg må gå ud fra, at det nok skal gå. Men jeg er altså lidt nervøs alligevel...

KRAM

Kan godt forstå du er nervøs - særligt når du siger du spiser hyppigt, varieret og nok.

Jeg er sikker på at din lille pige nok skal tage på..

Du ved det sikkert godt, men det er jo nok en meget god ide at gå over til de lidt mere fede frugter som bananer, mango, nødder osv. Det er jo det sunde fedt

Mange gange held og lykke.. Glæder mig til update efter din næste scanning

Anmeld

5. februar 2013

lisbethita

henh01 skriver:

Kan godt forstå du er nervøs - særligt når du siger du spiser hyppigt, varieret og nok.

Jeg er sikker på at din lille pige nok skal tage på..

Du ved det sikkert godt, men det er jo nok en meget god ide at gå over til de lidt mere fede frugter som bananer, mango, nødder osv. Det er jo det sunde fedt

Mange gange held og lykke.. Glæder mig til update efter din næste scanning

Næææh...det har jeg ikke tænkt på. Jeg spiser sundt og varieret, men spiser da også fløde og andet indimellem. Men det med det sunde fedt har jeg ikke tænkt så meget over. Har mere spist hvad jeg har lyst til. Men det kan jeg da tænke over

Anmeld

5. februar 2013

henh01

lisbethita skriver:

Næææh...det har jeg ikke tænkt på. Jeg spiser sundt og varieret, men spiser da også fløde og andet indimellem. Men det med det sunde fedt har jeg ikke tænkt så meget over. Har mere spist hvad jeg har lyst til. Men det kan jeg da tænke over

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel - jege r hverken diætist eller noget jo

Ved bare at det er de ting jeg holder mig fra når jeg skal tabe mig (og det usunde fedt selvfølgelig) så derfor tænkte jeg at det også måtte have den modsatte effekt når man gerne skulle have lidt ekstra

Anmeld

5. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Morsomt - for det var de gule snack chips jeg gik i krig med. Today's cravings......(grin ikke, for jeg er i modsatte grøft) vietnamesisk nudelsalat med kylling stegt i sød chili! Jeg burde sende dig et billede. Jeg har engang boet sammen med en vietnameser, og ved ikke hvorfor at jeg bare MÅTTE have det til frokost i dag. Er det tydeligt, at jeg har ferie??

haha nej hvor lækkert man skal også være lidt forkælet i sin ferie

Anmeld

5. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

haha nej hvor lækkert man skal også være lidt forkælet i sin ferie

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.