Vægtscanning - under minimumsgrænsen. Har I prøvet det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2013

tarkoflen

lisbethita skriver:

Tak . Jeg tror mest det er pga min historik med Smilla. De skød hende til at veje 3400 -3600g og hun vejede 2780!!!! Det var pga. min moderkage, som var disfunktionel i slutningen af graviditeten, Hun var ikke lille, hun var bare tynd!! Derfor er netop dette med vægten et issue for mig, som skræmmer mig. Men jeg SKAL være positiv og tro på, at det nok skal gå. De ting som stressede mig mest er væk nu. Heldigvis har jeg ferie i næste uge. Og så må vi se, om jeg kan arbejde fuldtids eller hvordan. 

Jeg skal i hvert fald nok spise en masse :-) Synes bare også det rammer mentalt mht. mad. Det bedste er ikke at fokusere på det men spise sundt og varieret og forsøge at slappe af, når jeg kan. Så må vi se, hvad næste scanning siger.

Tak igen....det betyder meget med lidt støtte. 

Ok så har du jo også en rigtig træls historik at kunne se tilbage på! Kan de se, om din moderkage fungerer optimalt denne gang? Det giver jo også lige ekstra nervøsitet, at det ikke var helt optimalt sidste gang!

Håber de kan tjekke det til næste skanning og du kan få lidt ro i sindet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2013

1990h

lisbethita skriver:

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Har nogle af jer prøvet det? Vil gerne høre om andres erfaringer.

Må man spørge om hvad hun blev scannet til at veje?

Jeg blev scannet i uge 26

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

bubba skriver:

Nej, har faktisk slet ikke fået en vægt på prinsessen endnu. Det får jeg vidst nok først i uge 34.

Men håber bebs har taget på til næste gang :-)

Tak søde....aaah...det giver mening. Jeg kiggede på papirerne for min datter. Der var det også først tal fra ca uge 34. Men jeg blev undersøgt, fordi jeg bad om det pga. historikken med min store datter.

Tak fordi du skrev

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

tarkoflen skriver:

Ok så har du jo også en rigtig træls historik at kunne se tilbage på! Kan de se, om din moderkage fungerer optimalt denne gang? Det giver jo også lige ekstra nervøsitet, at det ikke var helt optimalt sidste gang!

Håber de kan tjekke det til næste skanning og du kan få lidt ro i sindet

Ja det havde jeg. De kan kun følge om hun vokser som hun skal - ikke direkte se, om den fungerer som den skal. Den usikkerhed hjælper bestemt ikke på det. Men det er jo ens for os alle. 

Jeg må bare slappe af og spise godt og sundt. Andet kan jeg ikke gøre. 

Anmeld

3. februar 2013

Helloo

lisbethita skriver:

Kære piger,

Er der nogen af jer, som har prøvet at jeres foster efter vægtsscanning lå under minimum? Jeg er i uge 27 med termin 8. maj.

Vi blev scannet i fredags, fordi jeg havde haft en stresset uge og var blevet fragtet hjem fra udlandet (NO MORE TRAVELLING FOR ME). Der var masser af fostervand og et fint flow i navlestrengen, men vægten lå altså lidt under minimum. Suk...! Jeg har en scanning igen om to uger. Så håber vi, at det ser bedre ud. 

Jeg fik at vide, at jeg skulle sørge for at hvile og også spise en masse. Jeg synes, at jeg har tabt mig lidt, men jeg spiser ellers pænt meget :-)

Fødselslægen forventer, at hun følger sin egen kurve og at hun nok også kommer op på selve minimumsgrænsen. Det håber jeg.

Har nogle af jer prøvet det? Vil gerne høre om andres erfaringer.

Marco blev også hele graviditeten scanned til at være under gennemsnit. Men alt 38+0 kom en baby på 3700g altså pænt meget over gennemsnit 

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

1990h skriver:

Må man spørge om hvad hun blev scannet til at veje?

Jeg blev scannet i uge 26

Det må du gerne, men da jeg ikke kan huske tallene præcist - eller målingsmetoden, så kan du ikke rigtigt bruge dem til noget. Han viste mig noget med to forskellige målingsmetoder - alt efter hvad man bruge lå den på omkring 750 - 850. Og den burde ligge på 900 - 1000g i uge 27. Såå...den lå altså noget under. 

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

Louise17 skriver:

Marco blev også hele graviditeten scanned til at være under gennemsnit. Men alt 38+0 kom en baby på 3700g altså pænt meget over gennemsnit 

Louise....der var du pænt meget ved at få mig til at vræle!!!!! Tak for din historie. Hvor var det rart at høre!! Smilla (min store datter) blev scannet til 3400g to uger før fødsel og blev født til 2780g, så hvor meget kan man lige bruge de målinger til? Desuden påstår min jordemoder, at min reelle termin faktisk er en uge senere. Det må da også have indflydelse.

Jeg må bare tage det roligt ....og spise. Andet kan jeg ikke gøre, men historier som din giver mig et positivt spark. Lige det jeg havde brug for

TAK

Anmeld

3. februar 2013

bubba

lisbethita skriver:

Tak søde....aaah...det giver mening. Jeg kiggede på papirerne for min datter. Der var det også først tal fra ca uge 34. Men jeg blev undersøgt, fordi jeg bad om det pga. historikken med min store datter.

Tak fordi du skrev

Hvor stor var din datter.? :-)

velbekomme :-)

Anmeld

3. februar 2013

lisbethita

bubba skriver:

Hvor stor var din datter.? :-)

velbekomme :-)

Hun var 2870g ved fødsel og blev skudt til 3400g to uger før - så 1 kg forkert af to forskellige jordemødre. Kh

Anmeld

3. februar 2013

Helloo

lisbethita skriver:

Louise....der var du pænt meget ved at få mig til at vræle!!!!! Tak for din historie. Hvor var det rart at høre!! Smilla (min store datter) blev scannet til 3400g to uger før fødsel og blev født til 2780g, så hvor meget kan man lige bruge de målinger til? Desuden påstår min jordemoder, at min reelle termin faktisk er en uge senere. Det må da også have indflydelse.

Jeg må bare tage det roligt ....og spise. Andet kan jeg ikke gøre, men historier som din giver mig et positivt spark. Lige det jeg havde brug for

TAK

Så lidt. Marco blev 6 dage før han kom scannet til at veje 3150g, men han var altså 3700. Vi blev alle pænt overrasket, det er en skøn surprice 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.