1990h skriver:
Ja. jeg er 1 gangs gravid..og kan mærke jo tætter og tætter vi kommer på april jo mere kommer tankerne igang omkring det at skulle føde.
endnu mere skræmmende at læse at det føles som at presse en kommode eller en traktor ud, eller at få flået alle indvolde ud

jeg ved godt at ingen smerteterske er ens..
men hvad fik dig til at "berolige" dig selv? eller bliver disse tanker her endnu værre jo tætter på vi kommer
.
Hejsa,
Jeg har et nøjagtig ligesom dig.. Og jeg er kun i 9. uge..1. barn.
Det fylder rigtig meget..
For mig er det ikke smerterne.. men mere den risiko for at jeg får nogle problemer/gener i underlivet bagefter.. f.eks. ikke at kunne holde ordentligt på vandet...
Jeg kan sagtens læse mig til at der er flere der INGEN problemer har efter en fødsel, end dem med problemer. Men det beroliger mig bare ikke.
Jeg kan også læse alle de indlæg i denne tråd, om hvor fantastisk det er at føde selv og man glemmer smerten og alt er godt bagefter... Det beroliger mig stadig ikke.
På den anden side er jeg rigtig nysgerrig efter at se hvordan jeg selv reagerer når man ligger der med veer og smerter..
Jeg er nysgerrig efter hvordan min kæreste reagerer, eller om han styrter i gulvet
.. (han besvimede sidst vi var inde og få taget blodprøver på Fertilitetsklinikken.. og var tæt på at besvime til en scanning for 2 år siden, hvor jeg havde blødt og der ikke længere var hjerteblink) ..
Jeg vil rigtig gerne have min kæreste er ved min side når vores barn kommer til verden.. og det overbeviser mig så endnu mere om at et kejsersnit er det bedste, der er mere ro på..
Jeg er lidt et kontrolfreak, og for mig er der mere kontrol over et kejsersnit, som jeg selv har valgt, end en fødsel, hvor "alting kan ske".
Jeg håber du lytter til dig selv, og ikke til alle skrækhistorierne med kommoder og traktorer... 
Prøv at læse nogle af de fødselsberetninger der er herinde.. de er fantastiske.. 
Jeg tror på at det virkelig ER en fantastisk oplevelse at føde selv..
Men lige nu er jeg bare ikke overbevist om at det er en oplevelse jeg absolut må have..
Det kan være jeg ændrer mening.. men jeg tror det ikke.
Der er også noget med at man kan lave en fødselsplan. Hvor i bliver enige om at når du ikke vil mere, så får du kejsersnittet. Det ved de mere om på sygehusene, og der er sikkert mange herinde der også kender til det...
Det blev lidt langt
, tror det er fordi det fylder så meget i mit lille hoved 
Håber du finder ud af det 
D.