det der med at skal føde:S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

1990h

Nettemor skriver:

Der kommer et punkt hvor du bare ikke gider være gravid mere. Så skal det der barn bare UUUUD! Og så virker tanken om en fødsel ikke nær så slem som tanken om at være evigheds højgravid Sådan var det i hvert fald for mig

eeej det glæder jeg mig da til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Nettemor

1990h skriver:

eeej det glæder jeg mig da til

Hehe bare vent

Anmeld

27. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
1990h skriver:

Ja. jeg er 1 gangs gravid..og kan mærke jo tætter og tætter vi kommer på april jo mere kommer tankerne igang omkring det at skulle føde.

endnu mere skræmmende at læse at det føles som at presse en kommode eller en traktor ud, eller at få flået alle indvolde ud

jeg ved godt at ingen smerteterske er ens..

men hvad fik dig til at "berolige" dig selv? eller bliver disse tanker her endnu værre jo tætter på vi kommer.

Kvinden er skabt til at føde og laangt de fleste fødsler går rigtig godt! Når man er spændt og glæder sig til at man snart får sit barn at se, så virker smerterne ikke på samme måde. Desuden er kroppen propfuld af stoffer der dels giver dig energi og dels gør, at du kan overkomme langt mere smerte end  normalt. Smerten har et formål, at føde dit vidunderlige barn!

Hvis det bliver for slemt, så findes der jo masser af smertelindring.

For mig var presseperioden fantastisk, ja det gjorde self. ondt, men nu var fødslen snart overstået og jeg skulle se min søn.

Stol på din krop, slap af, lyt indad og glæd dig!

Anmeld

27. januar 2013

hautecouture

Jeg hørte/læste MASSER af beskrivelser af smerterne og det satte en skræk i livet på mig... Indtil omkring 4-6 uger før termin hvor den unge bare skulle ud  Koste hvad det ville. Jeg var SÅ træt af at være gravid og alt hvad det indebar, jeg ville bare have min længe ventede datter ud, så da jeg fik veer på terminsdagen kunne jeg slet ikke tro, at nu var det nu - blev ved med at tænke "det går nok delvis selv igen om lidt" - Selv på vej ind på fødegangen tænkte jg "bare de nu ikke sender mig hjem" ... Det gjorde de ikke 

Jeg fik vestorm og fødte Aya på under 3 timer (altså fra vi kom ind på fg) - ja det gjorde skide ondt og var ikke rart, men et eller andet sted så VED du bare hele tiden at der kommer noget fantastisk ud af det. sekundet barnet er ude er smerten væk - og for mit vedkommende også glemt, jo kan godt huske det gjorde ondt, men ikke HVORDAN det gjorde ondt.. Jeg vil da også gerne føde igen (og igen) 

Anmeld

27. januar 2013

1990h

hautecouture skriver:

Jeg hørte/læste MASSER af beskrivelser af smerterne og det satte en skræk i livet på mig... Indtil omkring 4-6 uger før termin hvor den unge bare skulle ud  Koste hvad det ville. Jeg var SÅ træt af at være gravid og alt hvad det indebar, jeg ville bare have min længe ventede datter ud, så da jeg fik veer på terminsdagen kunne jeg slet ikke tro, at nu var det nu - blev ved med at tænke "det går nok delvis selv igen om lidt" - Selv på vej ind på fødegangen tænkte jg "bare de nu ikke sender mig hjem" ... Det gjorde de ikke 

Jeg fik vestorm og fødte Aya på under 3 timer (altså fra vi kom ind på fg) - ja det gjorde skide ondt og var ikke rart, men et eller andet sted så VED du bare hele tiden at der kommer noget fantastisk ud af det. sekundet barnet er ude er smerten væk - og for mit vedkommende også glemt, jo kan godt huske det gjorde ondt, men ikke HVORDAN det gjorde ondt.. Jeg vil da også gerne føde igen (og igen) 

hoold da op en lynfødsel...tak for imput

det bliver en spændende oplevelse selv om det skræmmer mig

Anmeld

27. januar 2013

1990h

Roselil skriver:

Kvinden er skabt til at føde og laangt de fleste fødsler går rigtig godt! Når man er spændt og glæder sig til at man snart får sit barn at se, så virker smerterne ikke på samme måde. Desuden er kroppen propfuld af stoffer der dels giver dig energi og dels gør, at du kan overkomme langt mere smerte end  normalt. Smerten har et formål, at føde dit vidunderlige barn!

Hvis det bliver for slemt, så findes der jo masser af smertelindring.

For mig var presseperioden fantastisk, ja det gjorde self. ondt, men nu var fødslen snart overstået og jeg skulle se min søn.

Stol på din krop, slap af, lyt indad og glæd dig!

tak for dit imput prøver at tænke positivt

Anmeld

27. januar 2013

Mom2

LuLy skriver:

Altså jeg synes at når man først lå der og fødslen var igang så tænkte man faktisk ikke ret meget over det. Jo selvfølgelig tænkte man at det gjorde nas og man gjorde da også alle omkring sig opmærksom på det Men det er som om at det bliver overtaget af et instinkt der siger at der jo sådan set ikke er nogen vej tilbage nu og det tror jeg er det der gør at man ikke bare lægger sig til at dø af smerte Det GØR ondt men ikke en smerte jeg synes man skal frygte

Helt enig

Anmeld

28. januar 2013

TbCp

1990h skriver:

tusinde tak.. bliver spændende at opleve det på egen krop..

Ja det er noget helt særligt!

Uanset om du føder almindeligt, ved kejsersnit, med eller uden bedøvelse... så kommer der et fantastisk lille menneske ud af det, et menneske du har været med til at skabe... det er satme stort!

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

1990h skriver:

Ja. jeg er 1 gangs gravid..og kan mærke jo tætter og tætter vi kommer på april jo mere kommer tankerne igang omkring det at skulle føde.

endnu mere skræmmende at læse at det føles som at presse en kommode eller en traktor ud, eller at få flået alle indvolde ud

jeg ved godt at ingen smerteterske er ens..

men hvad fik dig til at "berolige" dig selv? eller bliver disse tanker her endnu værre jo tætter på vi kommer.

Vil råde dig til at lade være med at læse eller lytte til disse skrækhistorier, de gør intet godt for dig og desuden så er det de færreste som virkelig oplever en skrækkelig fødsel.

Man kommer desværre ikke udenom smerten og det er en smerte man ikke kan forberede sig på, fordi man ved ikke hvordan man takler det førend man står i det.

Jeg syntes ikke at presseveerne/ det at få barnet ud var det værste - der har man nemlig endelig muligheden for at arbejde med veerne og se resultat. Nu fødte jeg ret hurtigt, men det værste for mig var at de skulle sætte noget på min datters hoved mens jeg havde veer - og det var bare direkte ubehageligt og gjorde vildt ondt.

Det hele skal bare overståes så hurtig og vellykket som muligt

/Fenja

Anmeld

28. januar 2013

LBK

bare være der i nuet tror jeg er det bedste.. Jeg fødte min datter på under 4 Timer fra vandet gik, og jeg fik vestorm og det gjorde ondt.. 

Men selve fødslen igennem skeden var dog det værste men også det Der var hurtigst overstået...  Og så var hun ude... Og gør det gerne Igen eftersom jeg har termin om to uger med endnu en prinsesse....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.