valget normal/kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
ekebiv skriver:

bare lige så du er forberedt, så kan du IKKE få epidural når du én gang har fået kejsersnit.

Passer ik, for jeg fik aks første gang, og født normalt anden gang, hvor jeg fik epidural. Det er 6 mdr siden vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

FogL

MissZet skriver:

hej i skønne kvinder...

jeg skriver til jer som har født flere gange fordi jeg vil høre hvad i har af fordele kontra ulemper og hvad jeres oplevelse og råd er...

jeg har fået muligheden (er 2. gangs) for at vælge mellem normal fødsel og for kejsersnit.... og er lidt i tvivl om hvad jeg skal og ikke skal så vil lige høre hvad i mener...

jeg fik akut kejsersnit ved min søn...

Nu er jeg ikke flergangsfødende, men ville aldrig, hvis jeg havde et valg, VÆLGE kejsersnit. Der er så mange ting, der er rigtig trælse ved at få kejsersnit, og desuden synes jeg det er en del af det naturlige, at føde selv.. Men det er også bare min mening

Anmeld

28. januar 2013

StineW79

Isabella_mor skriver:

ej det er jo i min verden GANSKE forfærdeligt hvis ikke jeg må få epidural blokade til min næste fødsel hvis jeg vælger at skulle føde naturligt... Fordi sidst ville jeg ikke have den og jeg lå i SÅ MANGE DAGE.. (3 dage) UDEN...!! og med veer der sagde spar 1000.. og så jeg ENDELIG fik den skide epidural, så forstod jeg pludselig hvorfor mange kvinder fik den.. det var jo helt fantastiskt.. at slippe for veer ligepludselig.. 

jeg tror bare jeg tager "den nemme løsning" næste gang og får mig et kejsersnit oven i det gamle.. det ved man sgu hvad er.

Jeg fik aks i 2008, og har lige føst selv for 6 mdr siden. Jeg fik epidural. Man må dog ik komme i vand, da må man er tilsluttet alt muligte måleaperareter, som måler på dig og baby! Vh stine

Anmeld

28. januar 2013

ekebiv

StineW79 skriver:

Passer ik, for jeg fik aks første gang, og født normalt anden gang, hvor jeg fik epidural. Det er 6 mdr siden vh stine

Som jeg også skrev i et senere indlæg så kan det jo være det er forskelligt fra sted til sted. Jeg fik klart nej til epidural anden gang og har igen fået nej her 3. gang. På en måde er det også ok da det jo er for at de bedre kan holde øje med at arret ikke går op (kender en hvor det skete og barnet overlevede ikke fordi de opdagede det for sent) men samtidig er det øv da det ville give lidt tryghed at vide det var en mulighed hvis fødslen tog laaang tid :-)

Anmeld

28. januar 2013

ekebiv

fairlady skriver:

det har jeg altså fået, så tror du ikke der er noget du har misforstået?

Nej det er ikke noget jeg har misforstået, hverken ved fødsel nr 2 eller 3. Men igen, som jeg senere skrev kan det åbenbart være forskelligt fra sted til sted :-)

Anmeld

28. januar 2013

Tulle28

Jeg fik PKS ved min første og fødte vaginalt ved nr. 2. Jeg følte mig virkelig snydt ved min første, så var egentlig ikke så meget i tvivl ved nr. 2. Nu ved jeg jo ikke hvorfor du fik AKS?

Jeg gik til fødselsforberedelse hos "smertefri fødsel" og det var fantastisk. Jeg havde en drømmefødsel (og en 3. grads bristning), men jeg ville til hver en tid gøre det igen.

Een ting vil jeg dog sige: en af grundende til at jeg også ville føde vaginalt her, 2. gang, var fordi jeg tænkte at jeg hurtigere ville være på benene og kunne være der for min store datter, end hvis jeg fik et kejsersnit. Jeg havde slet ikke OVERVEJET, at man også kan være lidt "handicappet", om man så må sige, efter en alm. fødsel. Så det skal ihvertfald ikke (nødvendigvis) være argumentet for at føde vaginalt. Selvom de store bristninger kun "går ud over" en forholdsvis lav procent af de fødende, så kan man godt være øm længe efter.

Anmeld

28. januar 2013

ekebiv

Tulle28 skriver:

Jeg fik PKS ved min første og fødte vaginalt ved nr. 2. Jeg følte mig virkelig snydt ved min første, så var egentlig ikke så meget i tvivl ved nr. 2. Nu ved jeg jo ikke hvorfor du fik AKS?

Jeg gik til fødselsforberedelse hos "smertefri fødsel" og det var fantastisk. Jeg havde en drømmefødsel (og en 3. grads bristning), men jeg ville til hver en tid gøre det igen.

Een ting vil jeg dog sige: en af grundende til at jeg også ville føde vaginalt her, 2. gang, var fordi jeg tænkte at jeg hurtigere ville være på benene og kunne være der for min store datter, end hvis jeg fik et kejsersnit. Jeg havde slet ikke OVERVEJET, at man også kan være lidt "handicappet", om man så må sige, efter en alm. fødsel. Så det skal ihvertfald ikke (nødvendigvis) være argumentet for at føde vaginalt. Selvom de store bristninger kun "går ud over" en forholdsvis lav procent af de fødende, så kan man godt være øm længe efter.

ha ha, jeg var ude for præcis det samme. Fik aks ved første fødsel og ville føde selv 2. gang. Min mand hvde to discusprolapser i lænden og skulle opereres 1½ måned efter fødslen så det ville være træls hvis jeg fif kejsersnit så jeg var så handicappet. Vi havde heller ikke overvejet OVERHOVEDET at man kunne komme mere "til skade" ved en alm fødsel
Gør det dog gladeligt igen

Anmeld

28. januar 2013

StineW79

ekebiv skriver:

Som jeg også skrev i et senere indlæg så kan det jo være det er forskelligt fra sted til sted. Jeg fik klart nej til epidural anden gang og har igen fået nej her 3. gang. På en måde er det også ok da det jo er for at de bedre kan holde øje med at arret ikke går op (kender en hvor det skete og barnet overlevede ikke fordi de opdagede det for sent) men samtidig er det øv da det ville give lidt tryghed at vide det var en mulighed hvis fødslen tog laaang tid :-)

Det er lidt skørt at der er så stor forskel fra sygehus til sygehus syntes jeg! Men måske det har noget at gøre med om de har det rette måleudstyr osv!? 

Jeg ku mærker alle veer osv, selvom jeg havde fået lagt epidural, så jeg ku selv mærke alt, hva der forgik. Det var rart!!

Jeg sprak ik, men fik alligevel en del sting, pga rifter, jeg fik da de sku stoppe min styrblødning. 

Jeg vil sige at selvom min alm fødsel var en fantastisk oplevelse, vil jeg helt klart vælge pks, hvis vi sku ha flere børn. Jeg var meget mere " handicappet" bagefter, end jeg var med mit aks, hvor jeg kun have ondt i ca 5 dage. Her ku jeg nærmest ik rejse mig osv i 14 dage efter. Vh stine

Anmeld

28. januar 2013

Tulle28

ekebiv skriver:

ha ha, jeg var ude for præcis det samme. Fik aks ved første fødsel og ville føde selv 2. gang. Min mand hvde to discusprolapser i lænden og skulle opereres 1½ måned efter fødslen så det ville være træls hvis jeg fif kejsersnit så jeg var så handicappet. Vi havde heller ikke overvejet OVERHOVEDET at man kunne komme mere "til skade" ved en alm fødsel
Gør det dog gladeligt igen

Ha ha ej men hvor er det typisk, ikke?! Jeg var helt sikker på at jeg da ville få en fuldstændig ukompliceret fødsel. Ding dong Jeg var heldigvis hurtigt på benene igen, men måtte jo alligevel først løfte igen efter 8 uger

Anmeld

28. januar 2013

ekebiv

StineW79 skriver:

Det er lidt skørt at der er så stor forskel fra sygehus til sygehus syntes jeg! Men måske det har noget at gøre med om de har det rette måleudstyr osv!? 

Jeg ku mærker alle veer osv, selvom jeg havde fået lagt epidural, så jeg ku selv mærke alt, hva der forgik. Det var rart!!

Jeg sprak ik, men fik alligevel en del sting, pga rifter, jeg fik da de sku stoppe min styrblødning. 

Jeg vil sige at selvom min alm fødsel var en fantastisk oplevelse, vil jeg helt klart vælge pks, hvis vi sku ha flere børn. Jeg var meget mere " handicappet" bagefter, end jeg var med mit aks, hvor jeg kun have ondt i ca 5 dage. Her ku jeg nærmest ik rejse mig osv i 14 dage efter. Vh stine

jeg var også meget mere handikappet af bristningen end af kejsersnittet. Jeg har dog en teori om at jeg gik så meget i stykker fordi jordemoderen trak mig op i hug under presseveerne og dermed var der jo MAX pres på og ingen mulighed for dem for at holde på mellemkødet så jeg nægter at sidde på hug næst gang. Jeg har kun været ved jordemoder 1 gang indtil videre og skal først igen om 1½ måned mener jeg det er men jeg vil helt klart snakke med hende om det. Der er en læge på sygehuset der følger mig og det er hende der har sagt nej til epidural. Sidste gang fik jeg først nej til epidural da jeg kom på fødegangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.