valget normal/kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.502 visninger
52 svar
0 synes godt om
27. januar 2013

MissZet

hej i skønne kvinder...

jeg skriver til jer som har født flere gange fordi jeg vil høre hvad i har af fordele kontra ulemper og hvad jeres oplevelse og råd er...

jeg har fået muligheden (er 2. gangs) for at vælge mellem normal fødsel og for kejsersnit.... og er lidt i tvivl om hvad jeg skal og ikke skal så vil lige høre hvad i mener...

jeg fik akut kejsersnit ved min søn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Aabye

Jeg har født vaginalt begge gange. Og det ville jeg til enhver tid vælge.. Jeg ville KUN vælge kejsersnit hvis det var: 1 - akut.. 2 - en sædefødsel..

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

Line - med 2 boblinger skriver:

Jeg har født vaginalt begge gange. Og det ville jeg til enhver tid vælge.. Jeg ville KUN vælge kejsersnit hvis det var: 1 - akut.. 2 - en sædefødsel..

glemte helt at skrive jeg fik akut kejsersnit første gang hehe... men ok

Anmeld

27. januar 2013

Ciss

Nu har jeg født vaginalt begge gange og har i tillæg været heldig, at alt er gået på skinner, så med mindre barnet ligger forkert eller der sker noget uventet akut, har jeg ingen grund til at ønske mig ks.

Hvad som er det rigtigste at vælge, tror jeg, har meget at gøre med, hvilke erfaringer, man har med sig.

For mig ville det være naturligt at vælge vaginalt nok en gang - men dermed er det ikke sikkert, at det er det rigtige valg for dig.

Anmeld

27. januar 2013

MorDk

Jeg har født vaginalt begge gange. Og KS er noget jeg kun ville vælge hvis alt andet var til farer for mig eller barnet eller ved sædefødsel.

Nu skal jeg så ikke have flere børn så det bliver slet ikke aktuelt for mig...

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

Ciss skriver:

Nu har jeg født vaginalt begge gange og har i tillæg været heldig, at alt er gået på skinner, så med mindre barnet ligger forkert eller der sker noget uventet akut, har jeg ingen grund til at ønske mig ks.

Hvad som er det rigtigste at vælge, tror jeg, har meget at gøre med, hvilke erfaringer, man har med sig.

For mig ville det være naturligt at vælge vaginalt nok en gang - men dermed er det ikke sikkert, at det er det rigtige valg for dig.

takker for dit svar... det gav lidt til eftertanke hehe

Anmeld

27. januar 2013

FruK

Jeg har prøvet begge dele. Normal fødsel første gang, PKS anden gang, fordi hun vendte forkert.

Kejsersnit var en fin oplevelse, men jeg ville til enhver tid vælge at føde normalt, med mindre der er en lægelig grund til at vælge kejsersnit. 

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

MorDk skriver:

Jeg har født vaginalt begge gange. Og KS er noget jeg kun ville vælge hvis alt andet var til farer for mig eller barnet eller ved sædefødsel.

Nu skal jeg så ikke have flere børn så det bliver slet ikke aktuelt for mig...

tak for dit svar

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

FruK skriver:

Jeg har prøvet begge dele. Normal fødsel første gang, PKS anden gang, fordi hun vendte forkert.

Kejsersnit var en fin oplevelse, men jeg ville til enhver tid vælge at føde normalt, med mindre der er en lægelig grund til at vælge kejsersnit. 

tak for dit svar er hermed taget med i overvejelserne

Anmeld

27. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det kommer rigtig meget an på hvorfor du fik aks sidst og på hvor længe siden det er? Og hvorfor lægen mener du ka få ks denne gang? 

Jeg fik aks første gang pga ssf, 4 år efter fødte jeg helt normalt. Jeg fik valget mellem at føde normalt eller få pks anden gang. Det valg fik jeg fordi jeg har for højt blodtryk, så derfor sku jeg ha en epidural. Desvære tåler jeg ik morfin, som er i en epidural, så fik det ret dårligt under fødslen, som så var ved at ende med aks.

Så ska vi engang ha barn nr 3, vil jeg helt klart vælge pks. Jeg har aldrig følt mig snydt for en rigtig fødsel i forhold til mit aks, for det var en helt fantastisk oplevelse, og min rigtig fødsel, var ik ik mere fantastisk end mit aks. 

Begge oplevelser var rigtig gode, så gør op med dig selv, hva du har det bedst med! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.