valget normal/kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

Jeg var også ret chokeret da jeg stod på fødegangen og fik beskeden, "Nå men så kan jeg få to panodiler eller hvad???"
Heldigvis gik fødslen så hurtigt at jeg ikke ville ha kunnet nå noget som helst alligevel og idag er jeg lykkelig for den fødsel men jeg synes det var ret uproffessionelt af jordemoderen ikke at informere mig når jeg nu specifikt ønskede den smertelindring.

Om det var fordi hun ville skåne mig for bekymringerne om hvad jeg så skulle gøre véd jeg ikke men jeg glemmer aldrig den besked i modtagelsen

Denne gang har jeg spurgt i god tid må man sige men svaret var desværre det samme.

ej det er jo i min verden GANSKE forfærdeligt hvis ikke jeg må få epidural blokade til min næste fødsel hvis jeg vælger at skulle føde naturligt... Fordi sidst ville jeg ikke have den og jeg lå i SÅ MANGE DAGE.. (3 dage) UDEN...!! og med veer der sagde spar 1000.. og så jeg ENDELIG fik den skide epidural, så forstod jeg pludselig hvorfor mange kvinder fik den.. det var jo helt fantastiskt.. at slippe for veer ligepludselig.. 

jeg tror bare jeg tager "den nemme løsning" næste gang og får mig et kejsersnit oven i det gamle.. det ved man sgu hvad er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

ekebiv

Isabella_mor skriver:

ej det er jo i min verden GANSKE forfærdeligt hvis ikke jeg må få epidural blokade til min næste fødsel hvis jeg vælger at skulle føde naturligt... Fordi sidst ville jeg ikke have den og jeg lå i SÅ MANGE DAGE.. (3 dage) UDEN...!! og med veer der sagde spar 1000.. og så jeg ENDELIG fik den skide epidural, så forstod jeg pludselig hvorfor mange kvinder fik den.. det var jo helt fantastiskt.. at slippe for veer ligepludselig.. 

jeg tror bare jeg tager "den nemme løsning" næste gang og får mig et kejsersnit oven i det gamle.. det ved man sgu hvad er.

Det var også længe du lå må man sige
Jeg fik epidural da jeg havde haft veer non stop i 10 timer (INGENTING i forhold til dig I know) og den er jo intet mindre end fantastisk. Det var så skønt
Jeg kan godt forstå at en vginal fødsel ikke står højt på ønskelisten efter dén omgang Men jeg vil stadig ønske for dig at du prøver, intet slår det

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

Det var også længe du lå må man sige
Jeg fik epidural da jeg havde haft veer non stop i 10 timer (INGENTING i forhold til dig I know) og den er jo intet mindre end fantastisk. Det var så skønt
Jeg kan godt forstå at en vginal fødsel ikke står højt på ønskelisten efter dén omgang Men jeg vil stadig ønske for dig at du prøver, intet slår det

jeg ser det bare som at blive slået til plukfisk dernede.. jeg ser intet smukt i det.. 

barnet skal ud. det er sådan jeg har det men det er jo nok fordi at jeg ikke har prøvet det anderledes-

Anmeld

27. januar 2013

ekebiv

jeg ser det bare som at blive slået til plukfisk dernede.. jeg ser intet smukt i det.. 

barnet skal ud. det er sådan jeg har det men det er jo nok fordi at jeg ikke har prøvet det anderledes-

så længe du har det sådan så går du jo heller ikke glip af noget (forstå mig ret). Jeg følte jeg manglede noget efter kejsersnittet og er superglad for at ha prøvet en vaginal. Jeg ser det dog ikke som noget smukt i dén forstand men det er en fantastisk oplevelse som jeg glæder mig til at gennemleve igen.
MEN det er jo ikke alle der har det "behov"

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

så længe du har det sådan så går du jo heller ikke glip af noget (forstå mig ret). Jeg følte jeg manglede noget efter kejsersnittet og er superglad for at ha prøvet en vaginal.
Men det er jo ikke alle der har det "behov"

jeg troede jeg havde det behov... men jeg føler mig på ingen måde snydt.. jeg er jo også en af dem der gerne vil slå et slag for at et kejsersnit skal gå under betegnelsen Fødsel..

men det skal selvfølgelig ikke hedde sig at jeg vil kæmpe for at folk skal FÅ kejsersnit.. men det er betegnelsen for det jeg vil gøre at det blever mere accepteret... syntes helt klart at hvis kvinden kan og vil så skal hun selvf. føde au naturel, om det så er med eller uden bedøvelse det er op til dem selv.. 

syntes bare at Kejsersnittet er bussemanden når det kommer til fødsler.. det er lidt synd, for det er en lifesaver hvis alt andet glipper... og det er ALTID godt med en plan B.

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

hov jeg opdagede lige at jeg ikke havde fået optjekket på beskederne hehe... men tusind tusind tak for alle jeres svar det har givet mig lidt til eftertanke men på den positive måde...

(var 41+6 da jeg fødte sidst) 24 timers lang kamp sidst med 6 cm åbning da jeg ankom til fødegangen og da de tog vandet derinde fandt de ud af at jeg havde fået svangerskabsforgiftning.. plus at jeg havde ophævninger på livmoderhalsen som gjorde at der manglede 1 cm til jeg var helt åben så for at der ikke skete mig eller chris (sønnen fra 3/2-2011) noget valgte de Akut kejsersnit...

jeg har så nu fået valget mellem at føde viginalt og kejsersnit fordi de syntes det hele ser fint ud.. (troede ikke jeg havde noget valg) men er glad for muligheden så derfor jeg oprettede denne tråd for at høre jeres oplevelser m.m. og er glad for at læse at jeg ikke er den eneste som har disse ting at skulle tænke igennem....

skriv endelig her eller via brev hvis i vil høre mere ind til det hele med min beslutning jeg skal træffe inden for 5 uger og hvis der er andre ting i gerne vil vide...

Anmeld

27. januar 2013

norenberg

jeg fik akut kejsersnit første gang og valgt vaginalt anden gang...tredie gang akut kejsersnit....og her fjerde gang har jeg også valgt at skulle føde vaginalt for det var en total fed oplevelse at føde selv var helt høj af at det kunne føles sådan at føde....og tilknytningen til min søn var helt anderledes end ved kejsersnit....følte mig så snydt de gange....og moderfølelsen var også længere om at komme.....så helt klart vaginalt hvis betingelserne for det er der....

Anmeld

28. januar 2013

MissZet

norenberg skriver:

jeg fik akut kejsersnit første gang og valgt vaginalt anden gang...tredie gang akut kejsersnit....og her fjerde gang har jeg også valgt at skulle føde vaginalt for det var en total fed oplevelse at føde selv var helt høj af at det kunne føles sådan at føde....og tilknytningen til min søn var helt anderledes end ved kejsersnit....følte mig så snydt de gange....og moderfølelsen var også længere om at komme.....så helt klart vaginalt hvis betingelserne for det er der....

Tak for dit svar... 

Anmeld

28. januar 2013

fairlady

Isabella_mor skriver:

jeg troede jeg havde det behov... men jeg føler mig på ingen måde snydt.. jeg er jo også en af dem der gerne vil slå et slag for at et kejsersnit skal gå under betegnelsen Fødsel..

men det skal selvfølgelig ikke hedde sig at jeg vil kæmpe for at folk skal FÅ kejsersnit.. men det er betegnelsen for det jeg vil gøre at det blever mere accepteret... syntes helt klart at hvis kvinden kan og vil så skal hun selvf. føde au naturel, om det så er med eller uden bedøvelse det er op til dem selv.. 

syntes bare at Kejsersnittet er bussemanden når det kommer til fødsler.. det er lidt synd, for det er en lifesaver hvis alt andet glipper... og det er ALTID godt med en plan B.

jeg forstår ikke den besked ekebiv har givet dig.

Jeg har selv fået epiduralblokade efter et kejseersnit.

Jeg var fra begyndelsen tilsluttet en maskine, der skal fortælle, hvis man går op i arret. Fik af vide at man ikke nødvendigvis ville kunne mærke det selv, hvis man gik op.

Så synes lige at du skal forhøre dig, på dit sygehus, inden du beslutter dig

Anmeld

28. januar 2013

fairlady

ekebiv skriver:

bare lige så du er forberedt, så kan du IKKE få epidural når du én gang har fået kejsersnit.

det har jeg altså fået, så tror du ikke der er noget du har misforstået?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.