valget normal/kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

ekebiv

Isabella_mor skriver:

jeg fik aks sidst. og næste gang tror jeg at jeg vil forsøge og se om jeg kan føde normalt, men være åben for KS hvis det bliver nødvendigt.. 

og så vil jeg helt klart have epiduralblokade fra en start, hvis det ender ud med at jeg skal ligge med veer i 3 døgn lige som sidst.

bare lige så du er forberedt, så kan du IKKE få epidural når du én gang har fået kejsersnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

ekebiv

MissZet skriver:

hej i skønne kvinder...

jeg skriver til jer som har født flere gange fordi jeg vil høre hvad i har af fordele kontra ulemper og hvad jeres oplevelse og råd er...

jeg har fået muligheden (er 2. gangs) for at vælge mellem normal fødsel og for kejsersnit.... og er lidt i tvivl om hvad jeg skal og ikke skal så vil lige høre hvad i mener...

jeg fik akut kejsersnit ved min søn...

min første fødsel endte, efter 18 timer, med aks og det var egentlig ok på det tidspunkt, jeg var udmattet og ville bare have det overstået efterhånden. Senere følte jeg mig virkelig snydt og følte at jeg var gået glip af noget så da jeg skulle ha nr 2 ville jeg helt klart føde selv. Det gik vildt godt og tog under 3 timer fra 1 cm åben til han var ude, jeg var mentalt til stede under hele forløbet og havde efterfølgende et helt andet overskud. Jeg gik ret meget i stykker og de første to uger efter måtte jeg ikke sidde lige på måsen OVERHOVEDET!!! Men på trods af det vil jeg til enhver tid vælge vaginal fødsel, det er SÅ StORT!!!

Her 3. gang vil jeg også føde selv og det får jeg lov til så længe jeg ikke har problemer med at holde på luft osv. Jeg ville blive SÅ ked af det hvis jeg ikke "fik lov" for det er sidste gang. Jeg kan simpelthen ikke forholde mig til de planlagte kejsersnit og vil gøre ALT for at undgå det

Anmeld

27. januar 2013

Kamilla-m

MissZet skriver:

hej i skønne kvinder...

jeg skriver til jer som har født flere gange fordi jeg vil høre hvad i har af fordele kontra ulemper og hvad jeres oplevelse og råd er...

jeg har fået muligheden (er 2. gangs) for at vælge mellem normal fødsel og for kejsersnit.... og er lidt i tvivl om hvad jeg skal og ikke skal så vil lige høre hvad i mener...

jeg fik akut kejsersnit ved min søn...

Jeg har født normalt eller hvad man siger tre gange, og skal føde nr fire om små tre uger .. jeg har hele denne gravidtet virkelig været i tvivl om jeg nu virkelig skal føde normalt igen, jeg er skrækslagen /: men jeg ved også jeg ville fortryde det inderligt bagefter vis jeg valgte et kejsersnit. jeg var ved min læge og snakke med hende om det fordi det virkelig er noget der fylder meget for mig, vi snakkede frem og tilbage og hun forklarede mig fordele og ulemper ved begge dele.  Ved en alm fødsel kan man jo rejse sig bagefter og gå hjem, det gør selvf lidt ondt i undervognen et par uger, (det ved jeg ikke om det gør ved kejsersnit) en alm fødsel kan man jo også løfte osv når man kommer hjem hvilken man ikke må i 6 uger ved kejsersnit. og jeg har det sådan at når jeg har født vil jeg hjem, vis selvf lillepigen er ok. jeg vil også ku komme hjem og ku lege/hygge og være der med mine andre børn - det vil ikke være muligt vis jeg lige er blevet opereret i maven jeg er nu derfor ikke i tvivl om at jeg selvf skal føde alm, og jeg ved jo at så snart prinsessen er ude er smerterne laaaaangt væk og man tænker ikke længere over det helved man lige har været igennem, for uden tvivl - det gør jo ondt som ind i helved - men det er klart smerterne værd. jeg ved ikke om det var de svar du søgte, men ellers er du velkommen til at spørge mig igen .

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

bare lige så du er forberedt, så kan du IKKE få epidural når du én gang har fået kejsersnit.

altså rygmarvsblokade, hvorfor skulle jeg ikke kunne få det??

Det har jeg godtnok ALDRIG hørt om før... 

Anmeld

27. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Første gang fødte jeg vaginalt. Anden gang var AKS.

Jeg ville til enhver tid vælge en vaginal igen, hvis jeg skulle have haft flere børn, og det vil jeg også anbefale til alle, der beder om min mening.

Nu ved jeg ikke, hvor længe det er siden, du fik AKS? For der er en lille risiko for at arret springer op ved vaginal fødsel, og jeg kan derfor godt forstå din eventuelle bekymring ved at skulle føde almindeligt.

Jeg synes, du skal tale med din jm om dette, så hun kan hjælpe dig med at finde det, du kommer til at have det bedst med.

Held og lykke. 

Anmeld

27. januar 2013

ekebiv

Isabella_mor skriver:

altså rygmarvsblokade, hvorfor skulle jeg ikke kunne få det??

Det har jeg godtnok ALDRIG hørt om før... 

ja rygmarvsblokade. Det er noget med at du skal kunne mærke arret og det kan du jo ikke hvis du er bedøvet. Jeg måtte heller ikke komme i vand da jeg skulle føde 2. gang pga det tidligere kejsersnit, de skulle holde nøje øje med baby og div elektroniske dimser jo ikke kan komme i vand.
Jeg skrev det bare til dig fordi der ikke var nogle der havde informeret mig om det, jeg fik det af vide da jeg stod på fødegangen. Den jordemoder jeg havde gået ved mente åbenbart ikke det var relevant at fortælle mig på trods af at jeg specifikt havde sagt at jeg gerne ville have epidural (det er jo en fantastisk opfindelse) eller i vand som smertelindring
Jeg skal føde igen til maj og har igen fået den samme besked, ingen epidural og ingen vand

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

ja rygmarvsblokade. Det er noget med at du skal kunne mærke arret og det kan du jo ikke hvis du er bedøvet. Jeg måtte heller ikke komme i vand da jeg skulle føde 2. gang pga det tidligere kejsersnit, de skulle holde nøje øje med baby og div elektroniske dimser jo ikke kan komme i vand.
Jeg skrev det bare til dig fordi der ikke var nogle der havde informeret mig om det, jeg fik det af vide da jeg stod på fødegangen. Den jordemoder jeg havde gået ved mente åbenbart ikke det var relevant at fortælle mig på trods af at jeg specifikt havde sagt at jeg gerne ville have epidural (det er jo en fantastisk opfindelse) eller i vand som smertelindring
Jeg skal føde igen til maj og har igen fået den samme besked, ingen epidural og ingen vand

også selvom det er flere år siden man fik kejsersnittet???

Anmeld

27. januar 2013

ekebiv

Isabella_mor skriver:

også selvom det er flere år siden man fik kejsersnittet???

jeg fik kejsersnit i december 2006, fødte selv i september 2009 og skal igen til maj 2013. Jeg havde nok håbet at jeg kunne få lov til bare én af delene denne gang men lægen sagde nej
Jeg ved ikke om det er det samme alle steder!!

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

ekebiv skriver:

jeg fik kejsersnit i december 2006, fødte selv i september 2009 og skal igen til maj 2013. Jeg havde nok håbet at jeg kunne få lov til bare én af delene denne gang men lægen sagde nej
Jeg ved ikke om det er det samme alle steder!!

ej.. det er altså bare vildt at jeg ALDRIG har hørt det før.. 

hvis det er sandt. SÅ vælger jeg KS næste gang... 

Anmeld

27. januar 2013

ekebiv

Isabella_mor skriver:

ej.. det er altså bare vildt at jeg ALDRIG har hørt det før.. 

hvis det er sandt. SÅ vælger jeg KS næste gang... 

Jeg var også ret chokeret da jeg stod på fødegangen og fik beskeden, "Nå men så kan jeg få to panodiler eller hvad???"
Heldigvis gik fødslen så hurtigt at jeg ikke ville ha kunnet nå noget som helst alligevel og idag er jeg lykkelig for den fødsel men jeg synes det var ret uproffessionelt af jordemoderen ikke at informere mig når jeg nu specifikt ønskede den smertelindring.

Om det var fordi hun ville skåne mig for bekymringerne om hvad jeg så skulle gøre véd jeg ikke men jeg glemmer aldrig den besked i modtagelsen

Denne gang har jeg spurgt i god tid må man sige men svaret var desværre det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.