valget normal/kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2013

MorDk

Men du skal gøre det DU føler dig bedst tilpas med og ikke hvad andre sys

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2013

Orkide86

Har godt nok kun et barn. Men jeg fik os akut kejsersnit. Og fik derefter afvide at jeg ville få samme valg som dig næste gang jeg skal ha en bette. 

I starten efter tænkte jeg.. Nej skal dælme ikke risikere det samme igen .. Men her efter noget tid vil jeg enlig gerne gennemføre en rigtig fødsel hvis det er muligt.

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

MorDk skriver:

Men du skal gøre det DU føler dig bedst tilpas med og ikke hvad andre sys

tak for svar...

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

StineW79 skriver:

Syntes det kommer rigtig meget an på hvorfor du fik aks sidst og på hvor længe siden det er? Og hvorfor lægen mener du ka få ks denne gang? 

Jeg fik aks første gang pga ssf, 4 år efter fødte jeg helt normalt. Jeg fik valget mellem at føde normalt eller få pks anden gang. Det valg fik jeg fordi jeg har for højt blodtryk, så derfor sku jeg ha en epidural. Desvære tåler jeg ik morfin, som er i en epidural, så fik det ret dårligt under fødslen, som så var ved at ende med aks.

Så ska vi engang ha barn nr 3, vil jeg helt klart vælge pks. Jeg har aldrig følt mig snydt for en rigtig fødsel i forhold til mit aks, for det var en helt fantastisk oplevelse, og min rigtig fødsel, var ik ik mere fantastisk end mit aks. 

Begge oplevelser var rigtig gode, så gør op med dig selv, hva du har det bedst med! Vh stine

tak for dit gode svar...

fik aks sidst. 1. pga 5 timers kamp om 1 cm 2. en livmoderhals der var hævet 2 steder 3. 12 timer siden de tog vandet (hvor en mild/mellem ssf viste sig.

det er lige hvad jeg kunne huske...

Anmeld

27. januar 2013

MissZet

Mirjam123 skriver:

Har godt nok kun et barn. Men jeg fik os akut kejsersnit. Og fik derefter afvide at jeg ville få samme valg som dig næste gang jeg skal ha en bette. 

I starten efter tænkte jeg.. Nej skal dælme ikke risikere det samme igen .. Men her efter noget tid vil jeg enlig gerne gennemføre en rigtig fødsel hvis det er muligt.

tak for dit svar

Anmeld

27. januar 2013

1118fie

Jeg har prøvet begge dele. 1 gang almindelig fødsel,  hvor ring muskel sprang og skulle syes med ca 31 sting. Men jeg følte jeg levede og fik skreget endofinerne ud.

2 gang planlagt kejsersnit pga alt det flækken første gang.  Det var forfærdilige. Rystede total bagefter og havde det vildt træls. Tror simpelthen det var fordi du jo får lavet et overgreb på din krop og bare ligger og ser det hele og du får ikke endofinerne ud, men istedet får masser af medicin.

Vil til enhver tid foretrække vaginal alm fødsel :-)

Anmeld

27. januar 2013

lycly

Jeg står i præcis samme situation som dig. Jeg har valgt et planlagt kejsersnit af flere årsager. Men først og fremmest pga de risici der er ved at føde normalt efter kejsersnit der er under 2 år gammelt. Jeg vil så nødig risikere at det hele går galt og så alligevel ender i akut kejsersnit, for det har jeg ligesom prøvet og synes bestemt ikke det var en rar oplevelse!

Allerhelst ville jeg jo gerne føde normalt, for det nåede jeg jo aldrig at prøve, og hvis jeg fik at vide at det var helt risiko frit, så havde jeg valgt det. Men jeg kan egentlig godt lide tanken om det der med en planlagt fødsel, især når man har barn i forvejen. Så kan man planlægge pasning osv. Så for mig var valget rimelig enkelt denne gang

Anmeld

27. januar 2013

Zelinasmor

Fødte ved Akut kejsersnit første gang. Efter 25 timer med veer og en pige der lå forkert. Jeg ville til hver en tid vælge kejsersnit igen. Også om 5 år  Føler ikke jeg går glip af noget selvom jeg ikke føder "rigtigt".

Anmeld

27. januar 2013

Isabella_mor

jeg fik aks sidst. og næste gang tror jeg at jeg vil forsøge og se om jeg kan føde normalt, men være åben for KS hvis det bliver nødvendigt.. 

og så vil jeg helt klart have epiduralblokade fra en start, hvis det ender ud med at jeg skal ligge med veer i 3 døgn lige som sidst.

Anmeld

27. januar 2013

sbs78

Jeg fødte normalt første gang. Men en lidt træls fødsel, hun blev taget med sugekop og blev klippet en del, og min datter var slap da hun kom ud. Jeg synes det hele virkede meget kaotisk. Anden gang fik jeg pks da min datter lå i sædestillingen. Tredje gang blev jeg sat i gang men efter nogle timer, hvor de havde prøvet lidt forskelligt og det ikke virkede fik jeg aks men helt stille og roligt. Jeg ville til en hver tid vælge kejsersnit igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.