Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

xoxo2130

MorDk skriver:

Aldrig i livet om jeg vil proppe duftevand eller andet i den stil på mine unger  Why? Fordi det dufter godt? Børn og duftevand høre bare ikke sammen i min verden. Hvad med allergi osv? Er du ligeglad med det så længe det dufter og er fremstillet til babyer?

Vådservietter m.m til babyer kan man også få med duft osv. MEN Dem undgår jeg netop pga. risiko for allergi m.m

At få parfume -allergi fx. er ikke til at spøge med!

Kun det bedste er godt nok til mine unger ....

Så er det hellere ikke værre Der er jo ikke tale om Chanel duft til voksne men om specielt lavet mild baby parfume. Jeg har svært ved at tro det er så skadeligt, når det netop er lavet til en baby.

Jeg ved ikke særlig meget om allergi, så jeg kan ikke rigitg forholde mig til det. Men jeg skal da nok tænke over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

L&V

xoxo2130 skriver:

Så er det hellere ikke værre Der er jo ikke tale om Chanel duft til voksne men om specielt lavet mild baby parfume. Jeg har svært ved at tro det er så skadeligt, når det netop er lavet til en baby.

Jeg ved ikke særlig meget om allergi, så jeg kan ikke rigitg forholde mig til det. Men jeg skal da nok tænke over det.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/08/04/192139.htm

http://jyllands-posten.dk/ditliv/familie/article4559536.ece

Så prøv og læs her så bliver du nok klogere

Anmeld

26. januar 2013

isabellasmor

Hvordan kan du kalde det "ikke at være så hysterisk? " faktum er da at det kan fremkalde allergi for dit barn, hvordan Søren kan du så overhovedet overveje det? jeg synes ikke man kan kalde noget som rent faktisk passer 100%, for hysteri....  

Ej undskyld hvis jeg lyder hård, men er fuldstændig målløs 

Anmeld

26. januar 2013

jydeinden

om jeg selv ville bruge parfume til et barn ? nej.. bruger kun yderst sjældent til mig selv.. men om jeg ville rynke på næsen eller løfte pegefingrene hvis andre gjorde det? nej.. det vedkommer ikke mig hvad andre gør

Anmeld

26. januar 2013

Sitrani

xoxo2130 skriver:

Hej

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men here it goes Kunne du finde på at bruge parfume til din baby?? Er selv lidt i tvivl...

Min mor har nemlig købt en flaske baby-parfume med hjem til min datter på 4 mdr. Hun bor i Spanien hvor det er helt almindeligt at bruge sådan noget til små børn. Den er med lavendel og dufter faktisk ret godt!Der står også at den er specielt fremstillet til babyer(hvad det så end betyder)

Det synes jeg er mega forkert at give en baby på!!! PARFUME??!! Nej tak... det er da noget af det sidste jeg ku finde på.... min datter får heller ikke tøj på der er vasket i vaskemiddel med parfume osv. Der findes så mange allergi-fremkaldende stoffer i parfume, så det synes jeg er et no-go, og desuden synes jeg små børn dufter skønt i sig selv.. mmh.. duften af baby må ikke ødelægges....

Anmeld

26. januar 2013

LR85

xoxo2130 skriver:

Hej

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men here it goes Kunne du finde på at bruge parfume til din baby?? Er selv lidt i tvivl...

Min mor har nemlig købt en flaske baby-parfume med hjem til min datter på 4 mdr. Hun bor i Spanien hvor det er helt almindeligt at bruge sådan noget til små børn. Den er med lavendel og dufter faktisk ret godt!Der står også at den er specielt fremstillet til babyer(hvad det så end betyder)

Det er da det mest sindsyge jeg længe har hørt. 

Det er da virkelig uansvarligt. Tvivler på det er sundt på nogen måder. 

Nej jeg ville aldrig bruge det. 

Anmeld

26. januar 2013

xoxo2130

MorDk skriver:

Babyer har deres helt egen og unikke duft! Hvorfor skal de pøses til med "parfume" ??

Bruger du også skyllemiddel og vaskepulver med parfume til dit barns tøj?

Det er jo heller ikke hver eneste dag hun skal have det på! Så rolig nu

Og ja, jeg bruger let parfumeret skyllemidel. Jeg gider ikke tøj der ikke dufter.

Anmeld

26. januar 2013

Mum33

Ganske enkelt: NEJ !

Anmeld

26. januar 2013

xoxo2130

Fenja09 skriver:

Nej, synes ikke babyer eller børn skal bruge parfume. Desuden ved man jo aldrig hvad der er i - herhjemme skal alt være parfume/-parabenefrit. Det vi bruger til vores datter er altid Svanemærket på den måde ved vi hvad vi køber og det er også bedre for miljøet.

Hvis man vælger at bruge produkter med parfume til sine børn, skal man også vide at man øger risikoen for allergi - vil derfor mene at det er bedre at forebygge.

Må jeg spørge om det parfume du har fået er fra Zara? De har nemlig hovedsæde i Spanien og laver parfumer til baby og småbørn.

/Fenja

Okay, det havde jeg ikke lige tænkt på.

Det er dog ikke den fra Zara. Men kender den godt, da den er meget "kendt" i Spanien.

Anmeld

26. januar 2013

isabellasmor

xoxo2130 skriver:

Så er det heller ikke værre?

du spørg om folks meninger , men det lyder som om du har besluttet dig for at det er helt ok... Det er det da skam også.. Hvis du vil udsætte dit barn for allergi, så værsgo... For det er det du gør hvis du giver dit barn din milde baby parfume på..... Synes faktisk det er en lidt mærkelig tråd .. Men det nok også bare fordi jeg tænker at sådan noget er totalt langt ude så jeg næsten ikke kan tage det seriøst.. 

Håber du, for dit barns skyld, tager ordene herinde til dig og prøver og sætte dig ind i hvad det vil sige og få allergi... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.