Parfume til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2013

raca

Månsson skriver:

Jeg tror jeg ville kalde det ansvarlig over for mit barns helbred da det jo er et valg du tager på deres vegne og i sidste ende kan påvirke dem resten af livet..

jeg er forholdsvis hys.. og jeg tør ikke løbe den riciko, da det kan betyde at ens børns erhvesvalg bliver kraftigt reduceret,  samt alle de fysiske og phykiske gener der er ved kontakt eksem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2013

xoxo2130

raca skriver:

spanien har helt andre regler end DK er jeg ret sikker på.. og jo der er alergene stoffer i.. lavenels som duft olie den helt naturlig slags udvunden af lavendler er stærkt alergen.. og kunstigt fremstillet duft er parafume og også alergen.. så jo jeg vil mene det var særdels problematisk...

Ja okay, det havde jeg ikke lige tænkt over. Der står ellers at den er tilpasset til babys hud.

Det er også en meget mild duft

Anmeld

26. januar 2013

MorDk

Jamen så har du også en god grund

Jeg synes godt babyer må dufte

Babyer har deres helt egen og unikke duft! Hvorfor skal de pøses til med "parfume" ??

Bruger du også skyllemiddel og vaskepulver med parfume til dit barns tøj?

Anmeld

26. januar 2013

L&V

raca skriver:

jeg er forholdsvis hys.. og jeg tør ikke løbe den riciko, da det kan betyde at ens børns erhvesvalg bliver kraftigt reduceret,  samt alle de fysiske og phykiske gener der er ved kontakt eksem..

Nej syntes ski os det er et meget unødvendigt valg at ta.. De ska nok blive udsat for lidt af hvert, der er ingen grund til vi os udsætter dem for det..

Også undre man sig over at flere og flere børn får astma, møb og kræft

Anmeld

26. januar 2013

MorDk

Månsson skriver:

Nej syntes ski os det er et meget unødvendigt valg at ta.. De ska nok blive udsat for lidt af hvert, der er ingen grund til vi os udsætter dem for det..

Også undre man sig over at flere og flere børn får astma, møb og kræft

Enig!

Anmeld

26. januar 2013

raca

xoxo2130 skriver:

Ja okay, det havde jeg ikke lige tænkt over. Der står ellers at den er tilpasset til babys hud.

Det er også en meget mild duft

duft og duft.. og det er jo ikke bare vand og mild duft.. der er mere i.. og det er næppe mandelolie 

men jeg forstår så heller ikke tankegangen med at alt skal dufte af noget.. man kan vende sig til duft, men når man har været uden duft stoffer så lugter de fleste syntetisk dufte kraftigt..

også forstår jeg ikke at man ønsker og udsætte sit barn for unødige stoffet.

Anmeld

26. januar 2013

MorDk

raca skriver:

duft og duft.. og det er jo ikke bare vand og mild duft.. der er mere i.. og det er næppe mandelolie 

men jeg forstår så heller ikke tankegangen med at alt skal dufte af noget.. man kan vende sig til duft, men når man har været uden duft stoffer så lugter de fleste syntetisk dufte kraftigt..

også forstår jeg ikke at man ønsker og udsætte sit barn for unødige stoffet.

Det gør jeg godt nok heller ikke

Anmeld

26. januar 2013

Fenja09

xoxo2130 skriver:

Hej

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål men here it goes Kunne du finde på at bruge parfume til din baby?? Er selv lidt i tvivl...

Min mor har nemlig købt en flaske baby-parfume med hjem til min datter på 4 mdr. Hun bor i Spanien hvor det er helt almindeligt at bruge sådan noget til små børn. Den er med lavendel og dufter faktisk ret godt!Der står også at den er specielt fremstillet til babyer(hvad det så end betyder)

Nej, synes ikke babyer eller børn skal bruge parfume. Desuden ved man jo aldrig hvad der er i - herhjemme skal alt være parfume/-parabenefrit. Det vi bruger til vores datter er altid Svanemærket på den måde ved vi hvad vi køber og det er også bedre for miljøet.

Hvis man vælger at bruge produkter med parfume til sine børn, skal man også vide at man øger risikoen for allergi - vil derfor mene at det er bedre at forebygge.

Må jeg spørge om det parfume du har fået er fra Zara? De har nemlig hovedsæde i Spanien og laver parfumer til baby og småbørn.

/Fenja

Anmeld

26. januar 2013

Ciss

Bortset fra det helsemæssige aspekt af det, har jeg aldrig følt noget behov for at tilsætte kunstig lugt til mine babyer.

Babyer lugter jo så dejligt!

Anmeld

26. januar 2013

Frk.S

NEJ, det kunne jeg ikke drømme om at gøre.

Både fordi jeg ikke vil udsætte min baby for parfume (specielt fremstillet til babyer eller ej). Men da nok allermest fordi jeg kunne risikere at overdøve den helt fantastiske babyduft, som de helt naturligt har! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.