Opdatering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Putomanen

nielsen80 skriver:

Rigtig dejlig opdatering.

Hold op, så skal I allerede i gang igen, jamen så begynder jeg allerede nu at krydse. Håber det virkelig for jer.

Tusind tak.

Ja, det går pludselig meget stærkt, især fordi det er kort behandling. Det er ikke helt gået op for mig endnu. Men det er nok meget godt, så jeg forhåbentlig ikke tænker så meget over det. Nu håber vi, at det lykkes for os i det private 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Viventerjer

Putomanen skriver:

Godaften de damer

Jeg lovede nogle af jer en opdatering, så her kommer den.

Efter en december måned med ro på og en dejlig jul, fik vi snakket det hele igennem. Vi kom frem til at vi endnu ikke er klar til at opgive håbet om et biologisk barn for os begge.

Vi bestilte derfor tid til samtale hos Trianglen og Danfert, og jeg har i dag tilmeldt mig kort behandling hos Trianglen.

Lægerne vurderede at vi ikke har udtømt vores muligheder/chancer endnu, men at det kan ske, at donorsæd kommer på banen igen senere.

Jeg fik også endelig fortalt mit arbejde om, at vi er i behandling, og de tog det meget positivt. Jeg er dog lidt uenig med min chef i, hvordan paragraf 56 kan benyttes, men det løser vi nok.

Nu er jeg spændt på min første scanning i morgen, og så må vi håbe, at Trianglen kan gøre det, som det desværre ikke lykkes det offentlige.

til dig ønsker jer alt muligt held og lykke

Anmeld

24. januar 2013

Putomanen

Viventerdig skriver:

til dig ønsker jer alt muligt held og lykke

Tusind tak, det varmer meget!

Vi håber virkelig, at det lykkes for os.

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Putomanen skriver:

Tusind tak.

Ja, det går pludselig meget stærkt, især fordi det er kort behandling. Det er ikke helt gået op for mig endnu. Men det er nok meget godt, så jeg forhåbentlig ikke tænker så meget over det. Nu håber vi, at det lykkes for os i det private 

Ja altså det private var jo lykken for os, så jeg tror på det. Men tror faktisk også det er fint, at du ikke når at sætte dig for meget op. Tænker, hvis man skal igennem alle de forsøg, at man er nødt til på en eller anden må at distancere sig, og se det som en del af ens hverdag uden at få ALT for mange følelser med. Hvis man konstant skulle tænke symtomer, muligheder m.m under hvert forsøg, så bliver man ...ja vanvittigt.

Jeg tror det er nu for jer, håber det virkelig. Er det første gang du er i kort behandling? Eller har du prøvet det før?

Anmeld

24. januar 2013

Nessie

Putomanen skriver:

Ja, det håber jeg også meget. Vi vælger dog at købe en 3 pak for at være på den sikre side.

En af medarbejderne i vores bogholderi skal ordne aftalen, så går jeg ud fra at hun forklarer min chef det. Ellers må jeg tage diskussionen med hende.

Vi købte også en 3-pak. Turde ikke løbe an på at 1 behandling var nok, og så kunne vi jo lige så godt købe 3 på én gang.

Ja, det er ikke så svært at finde ud af. Det kan også være hun har haft andre på §56, og så er det bare chefen der ikke har sat sig ind i det

Anmeld

24. januar 2013

Putomanen

nielsen80 skriver:

Ja altså det private var jo lykken for os, så jeg tror på det. Men tror faktisk også det er fint, at du ikke når at sætte dig for meget op. Tænker, hvis man skal igennem alle de forsøg, at man er nødt til på en eller anden må at distancere sig, og se det som en del af ens hverdag uden at få ALT for mange følelser med. Hvis man konstant skulle tænke symtomer, muligheder m.m under hvert forsøg, så bliver man ...ja vanvittigt.

Jeg tror det er nu for jer, håber det virkelig. Er det første gang du er i kort behandling? Eller har du prøvet det før?

Jeg har "heldigvis" hørt om mange, som det lykkedes for i det private. Så vi håber det meget. Tanken om, at det kun er kott behandling hjælper også meget.

Jeg tror desværre at det bliver sværere for mig senere ikke at sætte mig op til at det lykkes. Men jeg er større pessimist nu end jeg var dengang vi startede. Jeg har nok et mere realistisk syn på det.

Det er 2 gang jeg er i kort behandling, så jeg har prøvet det før. Jeg synes jeg husker, at det gik forholdsvis hurtigt.

Jeg håber også inderligt, at det er vores tur nu, at vi har truffet den rigtige beslutning. Men vi kan ikke vælge en donor endnu, vi er nødt til at prøve "alt" først.

Anmeld

24. januar 2013

Putomanen

Nessie skriver:

Vi købte også en 3-pak. Turde ikke løbe an på at 1 behandling var nok, og så kunne vi jo lige så godt købe 3 på én gang.

Ja, det er ikke så svært at finde ud af. Det kan også være hun har haft andre på §56, og så er det bare chefen der ikke har sat sig ind i det

Nej, det er et stort sats kun at tage 1 forsøg af gangen, især når vi allerede har været igennem 4 uden succes.

Min chef står også for hr, så hun burde kende til det. Men hun mener ikke, at paragraffen dækker lægesamtaler, scanninger osv, hvor jeg kun er væk i nogle timer, og jeg derfor ikke kan få fri. Kun ved æu, hvor je

g sygemelder mig.

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Putomanen skriver:

Jeg har "heldigvis" hørt om mange, som det lykkedes for i det private. Så vi håber det meget. Tanken om, at det kun er kott behandling hjælper også meget.

Jeg tror desværre at det bliver sværere for mig senere ikke at sætte mig op til at det lykkes. Men jeg er større pessimist nu end jeg var dengang vi startede. Jeg har nok et mere realistisk syn på det.

Det er 2 gang jeg er i kort behandling, så jeg har prøvet det før. Jeg synes jeg husker, at det gik forholdsvis hurtigt.

Jeg håber også inderligt, at det er vores tur nu, at vi har truffet den rigtige beslutning. Men vi kan ikke vælge en donor endnu, vi er nødt til at prøve "alt" først.

Jeg er af den personlige holdning, at det bestemt ikke skader at være lidt pessimistisk og realistisk. Når man har været igennem så mange forsøg som jer, ville alt andet da være mærkeligt.

Jeg håber din pessimisme bliver gjort til skamme, og I får et positivt resultat allerede i første forsøg!

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Putomanen skriver:

Nej, det er et stort sats kun at tage 1 forsøg af gangen, især når vi allerede har været igennem 4 uden succes.

Min chef står også for hr, så hun burde kende til det. Men hun mener ikke, at paragraffen dækker lægesamtaler, scanninger osv, hvor jeg kun er væk i nogle timer, og jeg derfor ikke kan få fri. Kun ved æu, hvor je

g sygemelder mig.

Ej det passer altså ikke!

Men hun har ret i, at du skal være væk mere end 10 dage årligt sammenlagt før hun får refussion. Det ville derfor være vanvittigt, hvis du ikke registeret scanninger, samtaler m.m. Det er jo netop det paragraffen er til for.

Anmeld

24. januar 2013

Nessie

Putomanen skriver:

g sygemelder mig.

Det var også det vi tænkte.

Vi skulle bruge 3 forsøg til Daniel, så vi turde heller ikke nøjes med 1.

Mærkeligt at din chef ikke har fod på det.
Nu har jeg et job hvor jeg ikke kan få fri et par timer, så jeg har hver gang skullet have fri en hel dag, men det dækker jo alt, så det er jo bare om at få søgt for alle de timer der bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.