Sikke en forfærdelig forandring (mode)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nu er jersey shore måske os lidt over i ekstremer men 90'erne er nok den periode hvor man var dårligst klædt... Jeg syntes jeg ser smukke naturlige mennesker hver dag og de typer du nævner ku man jo os finde i 90'erne.

Hehe. så bor du heller ikke i storbyen, gør du?

Tja. jeg synes ikke jeg så dem så meget og så ekstremt dengang. det var meget sjældent man så en der var så overdreven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Masig

Anonym skriver:

Ja, men de var mere klædt på, på en classy måde.

Jeg synes alt i dag handler om kavalergange og små kjoler

Hvad vil du sige der er in nu? jeg synes jeg ser piger der ser sådan her ud/ og værre! hele tiden 

Synes ikke alt handler om kavalergang og små kjoler... Vi er blevet mere bevidste om vores krop og viser også mere frem til tider, men synes langt fra det ligefrem er det der karakterisere moden idag... Tværtimod så synes jeg da jeg ser rigtig mange unge piger med lange bukser og store løse bluser/tunikaer.... Synes ikke de viser så meget frem, som man ser i TV.. Sex sælger så selvfølgelig skal de være lidt mindre påklædte i sådan nogle tv serier, men synes på ingen måde det afspejler virkeligheden...

Anmeld

17. januar 2013

Masig

Anonym skriver:

Det er mere tildækkelsen man skal ligge mærke til 

Synes også det er fint at pynte sig, men det bliver hurtigt for vulgært og overdreven 

Men hvis man ikke må vise sin udsmykning frem, hvad er så ideen med at have den?

Anmeld

17. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

Hehe. så bor du heller ikke i storbyen, gør du?

Tja. jeg synes ikke jeg så dem så meget og så ekstremt dengang. det var meget sjældent man så en der var så overdreven.

Nej men hvad har det med noget at gøre... I 90'ernevar punk meget udbredt feks.. Der var os den dejlige mode med hullede jeans, doc marten støvler,oversize trøje og de der forfærdelig tørklæder, det var sku ikke kønt

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Men hvis man ikke må vise sin udsmykning frem, hvad er så ideen med at have den?

så burde man lade være.

Anmeld

17. januar 2013

raca

Anonym skriver:

Ja, men de var mere klædt på, på en classy måde.

Jeg synes alt i dag handler om kavalergange og små kjoler

Hvad vil du sige der er in nu? jeg synes jeg ser piger der ser sådan her ud/ og værre! hele tiden 

nu er jeg langt fra mode ekpert.. men

de unge piger jeg ser.. dvs 9-10klasse har cowboybukser + en bluse/tunika på. og eller løse bukser.. og løs tunika om sommeren.

syntes slet ikke jeg kan genkede de der korte kjoler og huller over alt..

eller jo måske huller i covboybukserne med leggins inden under, men det var nu også moderne i 90erne.

og jo de går i kjoler men de er da ganske fine.

de kvinder jeg omgås går i

lærres bukser med tunika / cardigan/ skjorte/ bommulsbluse

nedderdel  ca knæ lang også en bomuldsbluse til

leggins/strømpebukser og tunika kjole ud over.

min lille lille søster går i sorte bukser top og en bluse ud over.. ikke hullet og gennemsigtigt 

Anmeld

17. januar 2013

mpr

Anonym skriver:

Jeg bliver forarget når jeg ser udviklingen fra 90'erne til i dag. Kvinder var så flotte klædt den gang, mødre lignede mødre med stil og unge piger havde i det mindste en fantastisk stil (nogen af dem) det var mode at være naturlig og smuk.

Men i dag.. ÅH jeg får det så dårligt af det! Kvinder er fyldt op med tatoveringer, har rød/gul/grøn hår, skaldet i den ene side, 10000 lag make-up, mega push-up, småt tøj og huller over det hele. De skal være 1000% negerbrune og de have kunstige negle.

( det er selvfølgelig ikke alle der er sådan! jeg pointere bare dem der er, og der er dælme blevet mange af dem! )

Jeg ser færre og færre hvor man tænker ' ej hvor ser hun godt ud ' det hele skal være så fake at det er til at brække sig over.

hvad synes i om udviklingen? er det fedt, klamt eller helt ok? Hvad ville du sige hvis din dreng kom hjem som en fra jersey shore eller din pige gjorde? (klædt og udseendemæssigt)

(lige 2 billeder der viser hvor meget udseendet er blevet forandret) fra beverly hills til  jersey shore

Jeg bliver nok lidt forarget over den stil der er i dag.. Men tror også det mere er tendensen til at gå med så lidt tøj som muligt, men synes faktisk stilen i 90'erne var rigtig forfærdelig Synes ikke der var særlig meget stil over det jo nogle ganske enkle så da okay ud men er ikke videre imponeret af det Den stil jeg bedst har kunne lide er den der har lagt fra 2000 og lidt op hvor det var lavtaljede bukser, pæne kjoler, pæne trøjer osv. I dag er moden ikke noget jeg gider bruge så meget tid på eftersom den stil jeg gerne vil køre den er ikke til at opstøve nogen steder medmindre man køber tøj hjem fra udlandet..

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nej men hvad har det med noget at gøre... I 90'ernevar punk meget udbredt feks.. Der var os den dejlige mode med hullede jeans, doc marten støvler,oversize trøje og de der forfærdelig tørklæder, det var sku ikke kønt

Ja, men kvinderne var ikke vulgære og lignede draqqueens. Men ja, det fint nok folk ser det forskelligt. jeg synes det ser forkert ud. 

Personligt vil jeg mene at kvinder skal klæde sig sofistikeret og classy, og mænd i jakkesæt. Jeg kan ikke tage det andet seriøst - men det er bare mig, og mine overdrevne meninger 

Anmeld

17. januar 2013

DitteFisk

Jeg bor i 'storbyen' og synes heldigvis aldrig jeg støder på Jersey Shore typer (det skulle da lige være, hvis man tog i byen lørdag aften, men der vil jo altid være dem der ligner... skanks

Næh, moden i dag synes jeg da er langt kønnere. Hvis man lige tjekker Woman.dk ud får man jo et hurtigt over hvad der er in, og det ligner bestemt ikke noget ala Jersey Shore, heldigvis da   http://woman.dk/category/381  

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

nu er jeg langt fra mode ekpert.. men

de unge piger jeg ser.. dvs 9-10klasse har cowboybukser + en bluse/tunika på. og eller løse bukser.. og løs tunika om sommeren.

syntes slet ikke jeg kan genkede de der korte kjoler og huller over alt..

eller jo måske huller i covboybukserne med leggins inden under, men det var nu også moderne i 90erne.

og jo de går i kjoler men de er da ganske fine.

de kvinder jeg omgås går i

lærres bukser med tunika / cardigan/ skjorte/ bommulsbluse

nedderdel  ca knæ lang også en bomuldsbluse til

leggins/strømpebukser og tunika kjole ud over.

min lille lille søster går i sorte bukser top og en bluse ud over.. ikke hullet og gennemsigtigt 

Så bor jeg åbenbart et uheldigt sted :s for jeg ser ikke andet end små piger med 10000 lag make-up, kridhvide læber, afbleget eller smadret hår af farve, extensions, kunstige negle, selvbruner eller overdrevet solarie, små virkelig nedringet toppe, nederdele eller virkelig stramme leggings med huller ved ballerne og ved knæerne.. og så render de rundt med sådan en militærjakke der er åben  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.