Anonym skriver:
Nej det er hun jo nok ikke klar over før jeg henvender mig på skolen og inspektøren tar kontakt med hende.
Så realt set NEJ så er hun ikke klar over hun har gjordt ham ked af det, idet mit barn ikke siger noget i skolen.
Jeg tror jeg er blevet helt forvirret i kronologien. Under alle omstændigheder har læreren fået at vide at din søn er blevet ked af at HUN gik med på "spøgen" på hans bekostning.
Det JEG vil frem til, uanset om MIT barn bliver ked at det eller ej. Har jeg en holdning om sådanne episoder ikke er OK. Om det er ment i sjov eller ej - syntes JEG at læreren burde have gjordt pågældende barn opmærksom på at det ikke lige var det legen handlede om.
Jeg tror ikke man kan sætte det helt så sort-hvidt op. Hvis læreren havde gået ind og lavet en påtale foran alle børnene, kunne det også have en meget negativ effekt. Det er altid svært, og umiddelbart vil jeg sige at det går galt idet læreren vælger at lave en negativ leg med en klasse der ikke kan overholde de almindelige spilleregler.
Jeg er tilgengæld meget chokeret over at læreren vælger at gå med og gentage udtalelsen. Det ville være det jeg ville påtale.
Og grunden til jeg mener dette er, at man snakker pænt til hinanden sjov eller ej. Og kalder ike hianden øge navn mm.
Enig!
Min holdning bliver bl.a understøttet af at UNGERNE i skolen og den alder i forvejen ikke er særlig søde ved hinanden. Og lige vores klasse har STORE problemer på dette område.
Det var fordi du skrev dette :
Mht det med ikke at bringe andet ind, synes jeg det er det du gør, når du går i gang med at relatere det til klassen generelt. Når du gør det, risikerer du for det første at pointen (at læreren deltog i mobberiet) forsvinder, og at læreren ikke hører hvad du siger, fordi de nok hører det ofte og derfor går i automatisk forsvarsposition.
Hvis snakken handler om at læreren ikke bør være en del af drillerierne, så synes jeg "alt det andet" mudrer pointen til. Når snakken skal handle om klassens generelle dynamik, skal det hele selvfølgelig med.