Opdate - hvad syntes du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

Kay

Anonym skriver:

Tak skal du have - det siger min mave fornemmelse mig også . Men når jeg så står i situationen og hun så vender den rundt så bliver jeg alligevel i tvivl

sådanne skole ledere er lavet til at gøre folk i tvivl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Pige2009

Roselil skriver:

Hej, jeg arbejder som folkeskolelærer. Jeg synes ikke at det er i orden at læreren gik med på "legen". Dog er jeg enig i, at du burde have henvendt dig direkte til læreren og hvis du så ikke mente, at du kom nogen vegne der, så kunne du derefter gå til ledelsen.

Prøv at forestille dig, at en person klagede over dig til din chef uden at du havde haft mulighed for at forklare dig, meget ubehageligt efter min mening!

Men gjordt er gjordt og ledelsen burde tage din henvendelse alvorligt.

Må erklære mig enig heri

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Må erklære mig enig heri

Ja det burde jeg nok men grundet mine erfaring valgte jeg IKKE at gøre det .

det har jeg prøver så mange gange uden resultat 

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

sådanne skole ledere er lavet til at gøre folk i tvivl...

Måske du har ret , ville ønske de lyttede mere til os forældre. Vi kender jo vores børn...

Anmeld

8. januar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Snakkede med knægten igen idag , han syntes ikke det var så slemt da M sagde det , for som han siger så fint : M er josom han er :-) og det er korrekt . M er en ballade mager og forældrene er ligeglade .

men han syntes ikke det var sjov at læreren så også sagde . Jeg VED han aldrig ville blive ked af det foran de andre . Den magt ville han ikke give dem . Der skal en Micro ting til før de finder grundlag for at bruge det . Og kalde hinanden grimme ting .

grunden til jeg reagere er alt det der tidligere har været med klassen . De er IKKE søde ved hinanden , snakker grimt osv .

der har som sagt været psykolog på - Hvor vi forældre blev kaldt til møde - der blev sagt vi som forældre var forbilleder for ungerne og vi derfor skulle tænke over hvordan vi snakkede om evt andre børn 

så tænker jeg - HVAD med lærerne ??? Skal de ikke også vise vejen for god opførsel ? For min holdning er at hvis lærerne må - hvordan lære vi så ungerne hvordan de skal behandle hinanden .. Sjov eller ej 

Jeg synes du skal henvende dig til den pågældende lærer, og fortælle hende hvad din søn har sagt. Hun bliver nødt til at forstå at hun rent faktisk har været en aktiv del af problemet, og ikke bare overset en situation.

Lad være med at fortælle en masse andet du tænker og synes.Bring ikke en masse tidligere situationer og problematiker ind i samtalen. Gør det kort og præcist, så hun kan forstå at HUN har gjort din søn rigtig ked af det.

Anmeld

8. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Ja det burde jeg nok men grundet mine erfaring valgte jeg IKKE at gøre det .

det har jeg prøver så mange gange uden resultat 

Håber det ordner sig, så det ikke sker igen

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg synes du skal henvende dig til den pågældende lærer, og fortælle hende hvad din søn har sagt. Hun bliver nødt til at forstå at hun rent faktisk har været en aktiv del af problemet, og ikke bare overset en situation.

Lad være med at fortælle en masse andet du tænker og synes.Bring ikke en masse tidligere situationer og problematiker ind i samtalen. Gør det kort og præcist, så hun kan forstå at HUN har gjort din søn rigtig ked af det.

Læreren kontaktede os igår på intra og skrev hun ville tage fat i knægten og give en undskyldning. Så ser om den falder, hun var syg idag men nu må vi se når hun er frisk.

ville nu ikke bringe andet ind, for mig handler det om SKOLEN OG LÆRERNE bliver mere bevidste om hvordan de unger behandler hinanden. Og tar ansvar og får det stoppet.

det kan jo ikke passe vi står med børn i de små klasser som ikke ønsker at gå i skole

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Håber det ordner sig, så det ikke sker igen

Jeg håber de snart får øjnene OP, derhenne. Ungerne mistrives og det er bare ikke OK. 

lederen må tage et ansvar over hendes ansatte og få en holdning til om det er ok man behandler hinanden sådan i skolen.

det er jo ikke et enkelt tilfælde vi snakker om. Børn i 4 kl ønsker at skifte skole pga af hvordan de behandler hinanden.

Anmeld

8. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg håber de snart får øjnene OP, derhenne. Ungerne mistrives og det er bare ikke OK. 

lederen må tage et ansvar over hendes ansatte og få en holdning til om det er ok man behandler hinanden sådan i skolen.

det er jo ikke et enkelt tilfælde vi snakker om. Børn i 4 kl ønsker at skifte skole pga af hvordan de behandler hinanden.

Det er bare utroligt, at de lukker øjnene

Anmeld

8. januar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Læreren kontaktede os igår på intra og skrev hun ville tage fat i knægten og give en undskyldning. Så ser om den falder, hun var syg idag men nu må vi se når hun er frisk.

ville nu ikke bringe andet ind, for mig handler det om SKOLEN OG LÆRERNE bliver mere bevidste om hvordan de unger behandler hinanden. Og tar ansvar og får det stoppet.

det kan jo ikke passe vi står med børn i de små klasser som ikke ønsker at gå i skole

Jeg forstod det som om din søn efter læreren havde taget kontakt, havde fortalt dig at han egentlig godt kunne acceptere M, men det at læreren var gået med på spøgen (og dermed legaliseret det), havde gjort ham rigtig ked af det. For det synes jeg er MEGA vigtigt at hun forstår - hun har faktisk deltaget i mobberiet. Umiddelbart vil jeg tro at hun får et chok ...

Mht det med ikke at bringe andet ind, synes jeg det er det du gør, når du går i gang med at relatere det til klassen generelt. Når du gør det, risikerer du for det første at pointen (at læreren deltog i mobberiet) forsvinder, og at læreren ikke hører hvad du siger, fordi de nok hører det ofte og derfor går i automatisk forsvarsposition.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.