Opdate - hvad syntes du ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

der er jeg simpelthend ikke enig... selvfølgelig skal legen afbrydes og det skal påtales og der efter må han finde noget andet han ik kan li så legen kan gå videre!

det er sådan at man i dagens danmark har skole og daginstitutioner ud fra den inkluderende tanke om at alle skal kunne rummes... og derfor skal der lige netop stoppes op så børnene lære det!

det er mest pædagogisk korekt!

Enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Pikku Myy

Kay skriver:

der er jeg simpelthend ikke enig... selvfølgelig skal legen afbrydes og det skal påtales og der efter må han finde noget andet han ik kan li så legen kan gå videre!

det er sådan at man i dagens danmark har skole og daginstitutioner ud fra den inkluderende tanke om at alle skal kunne rummes... og derfor skal der lige netop stoppes op så børnene lære det!

det er mest pædagogisk korekt!

Som en der har været i den modtagende ende, er det ikke altid sjovt at der skal gøres opmærksom på at der skal tages hensyn. Det er som om det bliver påpeget at man ikke er en del af fællesskabet. Jeg kan forstå på jer at det overhovedet ikke giver mening, men jeg kan faktisk godt forstå at en lærer kan lade det passere, hvis hun har en klar fornemmelse af at O følte han var med.

Anmeld

8. januar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Som en der har været i den modtagende ende, er det ikke altid sjovt at der skal gøres opmærksom på at der skal tages hensyn. Det er som om det bliver påpeget at man ikke er en del af fællesskabet. Jeg kan forstå på jer at det overhovedet ikke giver mening, men jeg kan faktisk godt forstå at en lærer kan lade det passere, hvis hun har en klar fornemmelse af at O følte han var med.

Syntes altså du vender det rundt :-(

hvem er det du mener der bliver / skal tages hensyn til ?

Anmeld

8. januar 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Syntes altså du vender det rundt :-(

hvem er det du mener der bliver / skal tages hensyn til ?

Jeg mener der skal tages hensyn til din dreng.

Jeg er ikke helt med på hvordan du mener med at jeg vender det om ...? Synes du jeg tager hensyn til den anden dreng?

Jeg kan kun skrive ud fra min egen erfaring, at velmenende indblanding fra voksne, kan ende med at gøre en forholdsvis mild episode langt værre i længden.

Og jeg kalder episoden mild, fordi det lyder til at din søn ikke synes at det var noget særligt. Altså før læreren deltog.

Jeg vil gerne lige understrege at dette overhovedet ikke er et argument for at man bare skal lade stå til, men det er også vigtigt at man ikke glemmer barnet for projektet.

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg mener der skal tages hensyn til din dreng.

Jeg er ikke helt med på hvordan du mener med at jeg vender det om ...? Synes du jeg tager hensyn til den anden dreng?

Jeg kan kun skrive ud fra min egen erfaring, at velmenende indblanding fra voksne, kan ende med at gøre en forholdsvis mild episode langt værre i længden.

Og jeg kalder episoden mild, fordi det lyder til at din søn ikke synes at det var noget særligt. Altså før læreren deltog.

Jeg vil gerne lige understrege at dette overhovedet ikke er et argument for at man bare skal lade stå til, men det er også vigtigt at man ikke glemmer barnet for projektet.

Vil egenlig ikke køre tråden længere ud ved at debatere videre . 

Det jeg mener er du vender det hele rundt , jeg har ikke snakket om hensyn ?

kan slet ikke finde rundt i det du skriver . Så stopper den her . 

Anmeld

9. januar 2013

Kay

Pikku Myy skriver:

jeg har også selv været i den modtagende ende i MANGE år... og er nu uddannet pædagog... og kan så fortælle at i sådan en leg kan der godt gøres opmærksom på at det IKKE er en del af legens regler at man taller sådan om NOGEN SOM HELST!

det er ikke at tage hensyn og det vil børnene heller ikke se det som... det er at påminde en dreng om reglerne... og det var gjort lige meget hvem han havde sagt han ikke kunne li... om så det var justin biber... for sådan noget høre bare ik hjemme i en leg!

Anmeld

9. januar 2013

Kay

Anonym skriver:

Vil egenlig ikke køre tråden længere ud ved at debatere videre . 

Det jeg mener er du vender det hele rundt , jeg har ikke snakket om hensyn ?

kan slet ikke finde rundt i det du skriver . Så stopper den her . 

helt enig... det bliver dreget over i at vise hensyn til den enkelte elev og det er jo på ingen måde det det handler om... det handler om at sætte synlige rammer for klassen om at det her abselut ik er ok lige meget hvem der bliver snakket om!

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

helt enig... det bliver dreget over i at vise hensyn til den enkelte elev og det er jo på ingen måde det det handler om... det handler om at sætte synlige rammer for klassen om at det her abselut ik er ok lige meget hvem der bliver snakket om!

Du kan skrive det jeg ikke kan, men mener.

der skal IKKE tages hensyn til nogen, jo hele klassen.

det handler nemlig om at lære dem hvordan man behandler hinanden. Og taler om og med sine kammerater. Sjov eller ej.

vi fik af vide da der var psykolog på at vi som forældre er forbilleder for børnene, så vi skulle tænker over hvordan vi omtalte kammeraterne foran børnene.

så skal lærerne vel også ?

Anmeld

9. januar 2013

Kay

Anonym skriver:

Du kan skrive det jeg ikke kan, men mener.

der skal IKKE tages hensyn til nogen, jo hele klassen.

det handler nemlig om at lære dem hvordan man behandler hinanden. Og taler om og med sine kammerater. Sjov eller ej.

vi fik af vide da der var psykolog på at vi som forældre er forbilleder for børnene, så vi skulle tænker over hvordan vi omtalte kammeraterne foran børnene.

så skal lærerne vel også ?

ja det skal lærene 100% også... lige meget om det er sagt i sjov eller ej

Anmeld

9. januar 2013

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja det skal lærene 100% også... lige meget om det er sagt i sjov eller ej

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.