Hvad syntes du ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Kay

Anonym skriver:

JA mange gange , problemet er at det er den eneste skole i vores lille by. Vi har ringet til privat skolen sidste år ( i byen 10 km herfra ), men der er ingen pladser  min mand ringede igen igår. Og kender ikke de folkeskoler i den by som ligger tættest på os...

P.t arbejder vi på at huset skal sælges så vi kan få dem flyttet ( tvillinger ) til anden skole.

øv... håber det går stærkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

tak

det var skam så lidt

Anmeld

4. januar 2013

Nemesis

nj det er ikke i orden og efter så meget bøvl ville jeg flytte mit barn. Også selvom det betød at jeg skulle bruge tid og ræfter på at køre mit barn eller lære ham at tage det offentlige selv.

Faktisk har vi valgt at få vores søn på en skole 25 km væk, simpelthen fordi det var den der matchede ham bedst. han er en blød og følsom dreng så et råt miljø duer bare ikke. Desværre var der ikke nogle af kommunens skoler der kunne matche ham og den der kom tættest på, betød at han alligevel skulle køres indtil han kan tage toget selv - i øvrigt det samme tog han kan tage til sin nuværende skole.

Jeg lider selv af kroniske smerter og JA det er virkelig ikke sjovt nogle dage, men jeg gør det for min søn. min datter er også skrevet op til samme skole, selvom hun er langt mere robust.

men nu er din søn 11 år, så kan kan sagtens lære at tage bus/tog til en skole et andet sted.

Så det er da bare med at komme rundt til skolerne og se. Kontakt de forskellige skolebestyrelser (det er oplyst på hjemmesiden) for at høre hvad de har at sige om skolen. godt som skidt så i kan få et indtryk af hvordan de er.

:-) Sisse

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Anonym skriver:

Han er 11 år og går i 5 kl.

Jo den mulighed har vi også snakket om, men da jeg er alene med ungerne morgen & eftermiddag vil detvære mig som skal sørge for det. Det ville ikke være et problem da jeg går hjemme, MEN døjer med kroniske smerter så det ville belaste mig i en hverdag der i forvejen er træls. Derfor vi vil sælge huset

11 år.. Kunne han lære at tage en bus eller toget? Sådan at du kun i starten skulle tage med ham ?

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Han er 11 år og går i 5 kl.

Jo den mulighed har vi også snakket om, men da jeg er alene med ungerne morgen & eftermiddag vil detvære mig som skal sørge for det. Det ville ikke være et problem da jeg går hjemme, MEN døjer med kroniske smerter så det ville belaste mig i en hverdag der i forvejen er træls. Derfor vi vil sælge huset

Men tænker om i ikke bare kan få flyttet dem med det samme og så stadig sælge huset... For jeg kender nogen der har haft deres hus til salg i 2-3 år og det er jo alt for lang tid at vente. Så tænker at i kan flytte dem nu, selvom det betyder du skal hente og bringe det første stykke tid. Men en dårlig skolegang kan altså ødelægge så meget i fremtiden...

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

nj det er ikke i orden og efter så meget bøvl ville jeg flytte mit barn. Også selvom det betød at jeg skulle bruge tid og ræfter på at køre mit barn eller lære ham at tage det offentlige selv.

Faktisk har vi valgt at få vores søn på en skole 25 km væk, simpelthen fordi det var den der matchede ham bedst. han er en blød og følsom dreng så et råt miljø duer bare ikke. Desværre var der ikke nogle af kommunens skoler der kunne matche ham og den der kom tættest på, betød at han alligevel skulle køres indtil han kan tage toget selv - i øvrigt det samme tog han kan tage til sin nuværende skole.

Jeg lider selv af kroniske smerter og JA det er virkelig ikke sjovt nogle dage, men jeg gør det for min søn. min datter er også skrevet op til samme skole, selvom hun er langt mere robust.

men nu er din søn 11 år, så kan kan sagtens lære at tage bus/tog til en skole et andet sted.

Så det er da bare med at komme rundt til skolerne og se. Kontakt de forskellige skolebestyrelser (det er oplyst på hjemmesiden) for at høre hvad de har at sige om skolen. godt som skidt så i kan få et indtryk af hvordan de er.

:-) Sisse

Du har fuldstændigt ret. Og vil SÅ gerne gøre det for mine børn - INGEN tvivl. Men jeg må også bare sande at jeg er i tvivl om jeg på sigt kan bære denne opgave. Derfor vil vi prøve om huset kan sælges og komme tættere på en anden skole.

Hvad med kammerater ??? de vil jo ikke bo i nærheden af hvis vi vælger at køre frem og tilbage

Vi må undersøge de forskellige muligheder. Nu er jeg bekræftigt i at det ikke er ok med pågældene episode

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

11 år.. Kunne han lære at tage en bus eller toget? Sådan at du kun i starten skulle tage med ham ?

Det kunne være en mulighed. som bestemt kan undersøges.

Ved ikke hvordan det vil passe sammen, da han så ville kulle skifte et par gange. Og ved ikke om busserne mødes samme sted

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Men tænker om i ikke bare kan få flyttet dem med det samme og så stadig sælge huset... For jeg kender nogen der har haft deres hus til salg i 2-3 år og det er jo alt for lang tid at vente. Så tænker at i kan flytte dem nu, selvom det betyder du skal hente og bringe det første stykke tid. Men en dårlig skolegang kan altså ødelægge så meget i fremtiden...

Jo det kunne vi i princippet godt. Men den by som har skoler tættest på er IKKE et sted jeg vil bo.

Så de ville skulle flytte igen. Og det er ikke en optimal løsning. Tvilling bror er meget sensitiv så det ville ikke være holdbart.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

er i øvrigt enig i hvad du skriver.

Bare det var så nemt det hele

Anmeld

4. januar 2013

klmf

Har ingen kloge ord eller råd. Men er da helt og aldeles MÅLLØS over, at en lærer ikke påtaler det med det samme OG kører med på den Der er ikke en mikroskopisk chance for at din søn har misforstået det?? Ej men altså, troede at med-mobbende lærere hørte min egen skoletid til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.