Jeg er SÅ træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Lotus86

Sophie.Hammershøy skriver:

Jeg blir altså lige nød til at spørger

Hva er det godt for? Kan man så på et tidspunkt bare ligge ham/hende også falder de i søvn eller hvordan?

Barnet lærer at man kommer hvis det får brug for det, så de bliver trygge ved at falde i søvn selv, fordi de ved man kommer når de "kalder". Det er meget effektivt hos os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

M&N

MorDk skriver:

... TRÆT af at ligge børn i seng. JA nu siger jeg det HØJT! Jeg sys bare det er RØV & NØGLER!!

Vi bruger 3-4 timer HVER aften og jeg føler ikke vi har noget aften sammen. Jeg ved alt er i PERIODER, men sys snart den "ene periode" har varet 2 år! Jesus!

Måtte bare lige ud med det! Sorry!

Anmeld

4. januar 2013

Mor010711

Lotus86 skriver:

Det vil sige, at du går ind og putter dit barn, ned og lig, godnat, og så går du ud, lige så snart barnet begynder at græde går du ind igen, trøster, og når barnet er faldet til ro, godnat igen og ud, og igen derind når barnet græder, sådan bliver du ved indtil han/hun sover. Det kan godt tage noget tid, men efter de har lært det er det jo helt fantastisk, det tager nu os 1 minut at putte, da det bare er ind i seng, kys og godnat, et hiv i hans musikelefant, og så går vi ud

Men hvad pokker stiller man så op når barnet græder allerede når man forsøger at lægge det?

Vi har også de her aftener for tiden. Hun vil bare gerne have at vi sidder ved siden af sengen mens hun sover...

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Lotus86 skriver:

Det vil sige, at du går ind og putter dit barn, ned og lig, godnat, og så går du ud, lige så snart barnet begynder at græde går du ind igen, trøster, og når barnet er faldet til ro, godnat igen og ud, og igen derind når barnet græder, sådan bliver du ved indtil han/hun sover. Det kan godt tage noget tid, men efter de har lært det er det jo helt fantastisk, det tager nu os 1 minut at putte, da det bare er ind i seng, kys og godnat, et hiv i hans musikelefant, og så går vi ud

Nå ok... Men ikke noget med at tage op eller hvad?

Synes bare vi har prøvet den metode med at gå ind og trøste og når han falder til ro så går vi ud igen, men det har ikke virket.. Det har indtil nu varet i ca en måned det her problem og han har stadig ikke forstået det... Lige gyldigt hvad vi prøver...

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Mor010711 skriver:

Men hvad pokker stiller man så op når barnet græder allerede når man forsøger at lægge det?

Vi har også de her aftener for tiden. Hun vil bare gerne have at vi sidder ved siden af sengen mens hun sover...

Netop, også det jeg tænker, for han skriger hver gang vi lægger ham eller gå fra ham...

Anmeld

4. januar 2013

Lotus86

Mor010711 skriver:

Så ville jeg tage hende ind til mig, trøste hende, indtil hun er faldet til ro, ligge hende stille ned mens jeg snakker beroligende. Og så bare hurtigt gå ud, og hvis hun så græder med det samme, så må du bare ind igen.

Anmeld

4. januar 2013

Lotus86

Masig skriver:

Nå ok... Men ikke noget med at tage op eller hvad?

Synes bare vi har prøvet den metode med at gå ind og trøste og når han falder til ro så går vi ud igen, men det har ikke virket.. Det har indtil nu varet i ca en måned det her problem og han har stadig ikke forstået det... Lige gyldigt hvad vi prøver...

Jo man kan godt tage op hvis det er den trøstemetode der fungerer bedst.

Det er meget vigtig at i gør præcis det samme hver aften og holder i, selvom det er skide hårdt.

Anmeld

4. januar 2013

Rikke, Liam & Linus

Kender det!!! 

I min verden er 3 times søvn om natten LUKSUS! 

Anmeld

4. januar 2013

Mor010711

Lotus86 skriver:

Så ville jeg tage hende ind til mig, trøste hende, indtil hun er faldet til ro, ligge hende stille ned mens jeg snakker beroligende. Og så bare hurtigt gå ud, og hvis hun så græder med det samme, så må du bare ind igen.

Åh synes bare vi har prøvet... Præcis som du skriver.

Håbede bare at du havde et eller andet mirakelråd.

Det ender altid med at hun dejser om af udmattelse efter ca. tre timer. Sådan har jeg ikke lyst til at hun skal sove. Så må jeg bare bide det i mig og sidde ved hende til hun sover... Også selvom det andet måske på længere sigt virker. Det har jeg bare ikke hjerte til.

Men tak for tippet hvert fald

Anmeld

4. januar 2013

Masig

Lotus86 skriver:

Jo man kan godt tage op hvis det er den trøstemetode der fungerer bedst.

Det er meget vigtig at i gør præcis det samme hver aften og holder i, selvom det er skide hårdt.

Ok. Jamen vi må jo beslutte os for en bestemt metode så....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.